Page 443 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 443

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Situace  je  zcela  odlišná,  pokud  se  týká  vztahů  z pozice  jakékoliv  relativní  sentientní
            entity. Jak víte, každá sentientní entita, nezáleží na tom, kým je nebo kde se nachází či
            je  umístěna,  je  sama  v sobě  individualizovaný,  zosobněný,  nekonečně  odlišný  a
            jedinečný  vesmír.  Opakuje  se  ještě  jednou:  Tato  pozice  každé  a  veškeré  sentientní
            entity  se  odvozuje  z Mé  Absolutní  Nové  Přirozenosti,  která  je  ve  Svém  Vlastním
            Absolutním  Stavu  Individualizace,  Zosobnění,  Nekonečné  Odlišnosti,  Integrace  a
            Jedinečnosti. Z této Mé Absolutní Kondice je do každé sentientní entity včleněn určitý
            velmi jedinečný, odlišný, individualizovaný a zosobněný element, kterým a skrze který
            je schopna být, fungovat a konat tak, jak je, funguje a koná. Protože v nejzazším smyslu
            je to Můj element v každém takovém jedinci, ať prožívá, cítí, myslí, chce, o něco usiluje,
            tvoří a to, jaký má vztah, jak se miluje a jak miluje a jedná atd., to jsem Já umožnil, aby
            vše  takové  povahy  u  něj  nastalo.  V tomto  smyslu  můžete  říci,  že  mám  prožitek  a
            účastním se plně ve všech aspektech, ve všem, co každý jedinec a všichni jedinci dělají.

            Náš  vztah  je  v tomto  ohledu  založen  na  jedinečnosti,  nekonečné  odlišnosti  a
            nenapodobitelné individualitě  a  osobitosti každé individuality.  Kvůli této  nekonečné
            odlišnosti a intimnosti Můj vztah s každým jedincem je a vždy bude intimní, soukromý,
            velmi individuální a nekonečně odlišný od jednoho jedince ke druhému. Protože každá
            individualita  v porovnání  s jakoukoliv  jinou  individualitou  není  stejná  a  navěky
            nemůže být stejná, nebude ani Můj vztah s ní z této její individuální pozice stejný jako
            s jakoukoliv  jinou  individualitou.  Paradoxně  řečeno,  stejnost  takových  vztahů  je
            zakořeněna  v jejich  absolutní  nestejnosti.  Protože  žádní  dva  jedinci  nejsou  ve  své
            pravé  přirozenosti,  struktuře  a  dynamice  stejní,  nemohou  mít  stejnou  zkušenost  a
            vztah se Mnou a Já s nimi. Z toho důvodu popsat takové vztahy mezi Mnou a jimi nebo
            mezi  Mnou  a  vámi  by  bylo  nemožné,  protože  není  žádná  jednotná,  u  všech  stejná,
            paušální,  všezahrnující,  souhrnná  atd.  povaha,  struktura  a  dynamika  jakýchkoliv
            takovýchto vztahů. A nejenom to, ale kdybych vám dal nějaký příklad toho, jaký mám
            vztah, jak cítím, přemýšlím atd. ohledně jednoho z vás, tím, že máte typickou lidskou
            přirozenost, ustanovilo by to nechtěná a duchovně nebezpečná očekávání, že kdokoli
            jiný vedle vás by měl mít přesně stejný vztah se Mnou, jaký máte vy nebo jaký mám Já
            s vámi. Pokud by něco takového bylo možné, uzamklo by vás to v něčem, co není ve
            shodě  s vaší  pravou  přirozeností  a  s vaší  jedinečnou  a  nekonečně  odlišnou
            individualitou.  To  by  se  rovnalo  odmítnutí  vaší  vlastní  individuality,  jedinečnosti  a
            nekonečné odlišnosti, a tímto by to vyloučilo Moji přítomnost ve vás. Kdyby se něco
            takto nemožného stalo, znamenalo by to vaši věčnou smrt.


            Na  základě těchto faktů je zřejmé, že  by bylo duchovně krajně  nebezpečné  vám dát
            jakýkoliv  popis  Mého  myšlení,  pocitů,  působení  atd.,  které  mám  ke  každému  z vás
            individuálně  jako  jedna  Individualita  ke  druhé.  Kvůli  této  absolutní  intimnosti,
            soukromí, jedinečnosti a zvláštnosti našeho vztahu je v tomto ohledu zřejmé, že pouze
            vy sami se Mnou ve vás můžete a smíte určit úroveň, stupeň, intenzitu, rozsah a kvalitu
            Mého  zapojení  se  s vámi.  Jediné,  co  mohu  v tomto  ohledu  říci  bez  porušení  této
            kondice, je to, že se plně a kompletně účastním ve všem, čím procházíte, co zažíváte,
            děláte atd. bez výjimky a výluky. Tato Moje účast se odehrává z obou pozic simultánně
            a synchronně - z Mé Absolutní Pozice, jak je určena Mojí Absolutní Novou Přirozeností,
            a  z vaší  vlastní  relativní  pozice,  způsobem,  jakým  fungujete  a  prožíváte  všechny  a
   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448