Page 443 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 443
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
Situace je zcela odlišná, pokud se týká vztahů z pozice jakékoliv relativní sentientní
entity. Jak víte, každá sentientní entita, nezáleží na tom, kým je nebo kde se nachází či
je umístěna, je sama v sobě individualizovaný, zosobněný, nekonečně odlišný a
jedinečný vesmír. Opakuje se ještě jednou: Tato pozice každé a veškeré sentientní
entity se odvozuje z Mé Absolutní Nové Přirozenosti, která je ve Svém Vlastním
Absolutním Stavu Individualizace, Zosobnění, Nekonečné Odlišnosti, Integrace a
Jedinečnosti. Z této Mé Absolutní Kondice je do každé sentientní entity včleněn určitý
velmi jedinečný, odlišný, individualizovaný a zosobněný element, kterým a skrze který
je schopna být, fungovat a konat tak, jak je, funguje a koná. Protože v nejzazším smyslu
je to Můj element v každém takovém jedinci, ať prožívá, cítí, myslí, chce, o něco usiluje,
tvoří a to, jaký má vztah, jak se miluje a jak miluje a jedná atd., to jsem Já umožnil, aby
vše takové povahy u něj nastalo. V tomto smyslu můžete říci, že mám prožitek a
účastním se plně ve všech aspektech, ve všem, co každý jedinec a všichni jedinci dělají.
Náš vztah je v tomto ohledu založen na jedinečnosti, nekonečné odlišnosti a
nenapodobitelné individualitě a osobitosti každé individuality. Kvůli této nekonečné
odlišnosti a intimnosti Můj vztah s každým jedincem je a vždy bude intimní, soukromý,
velmi individuální a nekonečně odlišný od jednoho jedince ke druhému. Protože každá
individualita v porovnání s jakoukoliv jinou individualitou není stejná a navěky
nemůže být stejná, nebude ani Můj vztah s ní z této její individuální pozice stejný jako
s jakoukoliv jinou individualitou. Paradoxně řečeno, stejnost takových vztahů je
zakořeněna v jejich absolutní nestejnosti. Protože žádní dva jedinci nejsou ve své
pravé přirozenosti, struktuře a dynamice stejní, nemohou mít stejnou zkušenost a
vztah se Mnou a Já s nimi. Z toho důvodu popsat takové vztahy mezi Mnou a jimi nebo
mezi Mnou a vámi by bylo nemožné, protože není žádná jednotná, u všech stejná,
paušální, všezahrnující, souhrnná atd. povaha, struktura a dynamika jakýchkoliv
takovýchto vztahů. A nejenom to, ale kdybych vám dal nějaký příklad toho, jaký mám
vztah, jak cítím, přemýšlím atd. ohledně jednoho z vás, tím, že máte typickou lidskou
přirozenost, ustanovilo by to nechtěná a duchovně nebezpečná očekávání, že kdokoli
jiný vedle vás by měl mít přesně stejný vztah se Mnou, jaký máte vy nebo jaký mám Já
s vámi. Pokud by něco takového bylo možné, uzamklo by vás to v něčem, co není ve
shodě s vaší pravou přirozeností a s vaší jedinečnou a nekonečně odlišnou
individualitou. To by se rovnalo odmítnutí vaší vlastní individuality, jedinečnosti a
nekonečné odlišnosti, a tímto by to vyloučilo Moji přítomnost ve vás. Kdyby se něco
takto nemožného stalo, znamenalo by to vaši věčnou smrt.
Na základě těchto faktů je zřejmé, že by bylo duchovně krajně nebezpečné vám dát
jakýkoliv popis Mého myšlení, pocitů, působení atd., které mám ke každému z vás
individuálně jako jedna Individualita ke druhé. Kvůli této absolutní intimnosti,
soukromí, jedinečnosti a zvláštnosti našeho vztahu je v tomto ohledu zřejmé, že pouze
vy sami se Mnou ve vás můžete a smíte určit úroveň, stupeň, intenzitu, rozsah a kvalitu
Mého zapojení se s vámi. Jediné, co mohu v tomto ohledu říci bez porušení této
kondice, je to, že se plně a kompletně účastním ve všem, čím procházíte, co zažíváte,
děláte atd. bez výjimky a výluky. Tato Moje účast se odehrává z obou pozic simultánně
a synchronně - z Mé Absolutní Pozice, jak je určena Mojí Absolutní Novou Přirozeností,
a z vaší vlastní relativní pozice, způsobem, jakým fungujete a prožíváte všechny a