Page 444 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 444
DIALOG 143
všechno ve své vlastní jedinečnosti a nekonečné odlišnosti, jak určuje vaše vlastní
individualizovaná a zosobněná přirozenost.
Pokud se týká budoucnosti našich vzájemných vztahů a zapojení, hovořit o tom
znamená předpovídat budoucnost. Jak víte, nezabývám se předpovídáním
budoucnosti. Takové vztahy a angažování se budou záviset budou záviset na mnoha
odlišných a početných faktorech, situacích, okolnostech, volbách atd., které budou v té
době na místě. Hovořit o nich by bylo velmi předčasné a nenáležité. Počkejte si a
sledujte, buďte trpěliví a ještě trpělivější! Budete překvapeni, jak se budou vyvíjet.
V hodnocení povahy jakéhokoliv vztahu musíte brát v úvahu záležitost kvality, kterou
má individualita každého jedince. Individualita každého jedince má velmi jedinečnou a
specifickou kvalitu, která se podstatně liší od kvality jakéhokoliv jiného jedince. Jediný
společný jmenovatel, který všichni mají, je, že mají svoji vlastní jedinečnou kvalitu.
Povaha každého vztahu se určuje kvalitou individuality každého jedince. Tento činitel
je určen skutečností, že Absolutní Individualita Mé Absolutní Individuálnosti má
Absolutní, Všezahrnující Pozitivní Kvalitu. Protože každá sentientní entita tím nebo
oním způsobem odráží tuto Moji Přirozenost ve své relativní kondici, ustanovuje to její
vlastní relativní kvalitu, která plně závisí na Mé Absolutní Kvalitě.
Jak si pamatujete, povaha každé sentientní entity a její jedinečná individualita se
odvozuje z velmi specifického elementu vzatého z Mé Absolutní Přirozenosti. Říci, že
ten specifický element je vzat ze Mne, neodráží přesně pravou skutečnost toho, jak to
bylo provedeno nebo co se stalo během takového včleňování. Protože jakýkoliv
element v Mé Absolutní Nové Přirozenosti je také absolutní, element sám o sobě ve své
absolutní kondici se nemůže včlenit do někoho, kdo je relativní. Avšak jeho idea může
a smí být včleněna. Kvůli skutečnosti, že každá taková idea uvnitř sebe nese úplnost
všeho, co ten dotyčný element má a jaký je (bez výjimky a výluky), z jakýchkoliv
praktických důvodů smíte klidně předpokládat, jako by onen element sám byl včleněn
do jakéhokoliv příslušného jedince.
Tedy každý takový element nebo idea má svoji vlastní specifickou kvalitu, která se
nekonečně liší od kvality jakéhokoliv jiného elementu nebo jeho ideje. Kvůli tomuto
faktu individualita každého jedince má nekonečně odlišnou kvalitu. Toto uspořádání je
určujícím faktorem, při budování jedinečnosti, nekonečné odlišnosti,
nenapodobitelnosti a všeho ostatního, z čeho se jakýkoliv jedinec skládá a čím funguje
a je ve svém vlastním jsoucnu a bytí a se svojí vlastní velmi specifickou a jedinečnou
kvalitou. Jak si pamatujete, vůbec jakýkoliv jedinec může a smí mít vztah s kýmkoliv
jen ze své vlastní pozice neboli z toho, jaký je a co má. Tento fakt vychází z pozice Mé
Absolutní Nové Přirozenosti. Já mám vztah s každým jen a jen ze Sebe a ze všeho, čím
jsem a co mám. Žádná jiná možnost neexistuje. Nicméně kvalita a obsah Mého vztahu
s každou sentientní entitou se uskutečňuje z pozice toho Mého elementu, jehož idea
byla včleněna do každého příslušného jedince. A protože každý takový element a jeho
idea jsou nekonečně odlišnými ve všech aspektech svého obsahu a jim příslušných
kvalit, bude Můj vztah s každým příslušným jedincem kvalitativně odlišný od
jakéhokoliv jiného vztahu, který Mám s jakýmkoliv jiným jedincem. Takže, jak bylo
zmíněno výše, z této pozice nemůže být takový vztah stejný. Stejnost se odráží ve