Page 439 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 439

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Musíte rozumět jedné věci: Strukturální rozvržení každé sentientní mysli je takové, že
            se neustále  snaží objevovat nové poznatky, nové zkušenosti a všechno ostatní, co je
            nové. V průběhu jakéhokoliv takového objevování sentientní mysl nejprve prohledává
            universalitu-všeho,  aby  zjistila,  zdali  jakákoliv  taková  znalost  nebo  zkušenost  nebo
            vůbec cokoliv jiného,  co je potřebné pro její účel, je  již k dispozici. Za druhé, během
            tohoto  pátrání,  jak  prochází  všechny  dostupné  znalosti  a  zkušenosti,  smí  a  může  si
            zkušenostním  modem  své  přirozenosti  vyvolat  cokoliv,  co  souvisí  s tímto  cyklem
            času/stavu/procesu nebo s jejím osobním životem, za účelem zhodnocení a stanovení,
            zda vůbec cokoliv z toho cyklu času/stavu/procesu by mohlo být užitečné jako základ,
            na kterém by se mohlo dosáhnout nového objevu.  Tato situace zdaleka neznamená, že
            cokoli  vyvolané  nebo  znovu  prožité  během  takového  hledání  převezme  nebo  tomu
            dovolí proniknout do své mysli či udržet se v jejím životě do takové míry, že by byla
            nucena  cokoliv  z tohoto  učinit  součástí  své  jedinečné  totožnosti.  Jakmile  se  všechno
            této povahy umístí do universalit-všeho, tímto se to už nikdy nemůže stát integrální
            součástí jedincovy totožnosti, ani to již nikdy nemůže mít jakýkoliv nepříznivý vliv na
            vlastní  současný  život.  Je  to  dostupné  pouze  ve  formě  znalosti  nebo  idejí  a  jejích
            zážitků jako takových, aniž by někoho ovládaly. Tak je provedeno toto uspořádání.

            Dovolte  Mi  vám  v tomto  ohledu  něco  připomenout:  V původním  strukturálním
            rozvržení  sentientní  mysli,  která  ve  své  relativní  kondici  odráží  Moji  Absolutní
            Sentientní  Mysl,  je  oblast,  ,  kterou  lze  nazvat  multiversální  vědomí.  Tato  oblast  je
            přímo napojena na universalitu-všeho, ze které získává jakékoliv vstupy potřebné za
            jakýmkoliv účelem. Ve vzájemném vztahu jsou stále v komunikační modalitě. V jednom
            smyslu multiversální vědomé každého obsahuje všechny znalosti a zkušenosti, jakož i
            všechno  ostatní,  co  kdy  bylo  získáno  od  doby,  kdy  Mé  Stvoření  bylo  stvořeno  nebo
            uvedeno do svého procesu. Tuto oblast můžete považovat za svůj vlastní individuální a
            osobní klíč k universalitě-všeho, který otevírá dveře ke všemu v ní obsaženému. Rozdíl
            mezi  těmito  dvěma  je  ten,  že  v universalitě-všeho  je  zahrnut  bezčasový  faktor.
            Znamená  to,  že  všechno  v ní  existuje,  jako  by  se  to  stále  a  stále  odehrávalo  ve  své
            vlastní pravé realitě v jakémkoliv momentě svého výskytu.

            Na  druhé  straně,  v osobním  a  individuálním  multiversálním  vědomí  každému  jsou
            tytéž věci ve stavu dostupné znalosti a zkušenosti, ale ne v jejich aktuálním výskytu.
            Aby se umožnilo tyto znalosti a zkušenosti poznávat a prožívat v jejich pravé povaze
            takové, jaké jsou ve své esenci a substanci a v jakémkoliv běžném zkušenostním modu
            jejich  vyskytování  se,  multiversální  vědomí  skrze  své  přímé  spojení  s universalitou-
            všeho a samotnou povahou universality-všeho je schopno si osvojit samotnou esenci a
            substanci jakékoliv takové znalosti a zkušenosti nebo čehokoliv, co je v tomto ohledu
            potřebné,  nanejvýš  konkrétním  a  zkušenostním  způsobem.  Tato  možnost  odhalí
            každému, kdo vstoupí do tohoto modu, pravou povahu a strukturu jakékoliv znalosti a
            zkušenosti,  která  nastala  před  jakýmkoliv  aktuálním  cyklem  času/stavu/procesu.
            Tímto způsobem není nutné opětovné objevování něčeho, co již bylo objeveno. Tímto
            může věčný duchovní pokrok nepřerušovaně plynout.


            Druhá  záležitost  se  v tomto  ohledu  vztahuje  k pojmu  relativita.  Jak  víte,  jakákoliv
            sentientní  entita  je  relativní,  a  ne  absolutní.  Kvůli  tomu,  jak  si  pamatujete  z Velké
            knihy,  nikdo  nemůže  být  dokonalý  v absolutním  smyslu.  Tato  kondice  nastoluje
   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444