Page 434 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 434

DIALOG 142

            Původ  významu  vyjádření,  že  ‚  dva  se  stanou  jedním‘,  tedy  vychází  z překroucení  a
            úmyslné  falzifikace  původního  pojetí  sjednocení,  integrace,  jednoty  a  absolutní
            rovnosti všech principů maskulinity a feminity a feminity a maskulinity. Tyto principy
            nijak nesouvisí s pohlavím nebo s unifikací, integrací a jedností dvou odlišných jedinců
            -  jednoho, jenž je mužem,  a  druhého, jímž je žena. Namísto toho  to  souvisí  s vlastní
            vnitřní maskulinitou a feminitou a feminitou a maskulinitou každé individuality, jak je
            obsažena  jak  v muži,  tak  i  v ženě.  Opakuje  se  tedy,  že  tento  pojem  nemá  žádnou
            souvislost s vnějším pohlavím. Avšak v průběhu vynalézání, aktivace, ustanovování a
            manifestace neživota negativního stavu a lidského neživota byly tyto koncepty a stavy
            využity  původními  pseudotvůrci  takovým  způsobem,  že  je  použili  na  jakékoli  dva
            jedince  opačného  pohlaví.  Pro  ně  to  bylo  velmi  vhodné  použití,  protože  to  otevřelo
            dveře k ustanovení něčeho, co bylo/je nemyslitelné v pravém životě negativního stavu
            - otroctví, útlaku, potlačování vlastní individuality, odlišnosti a jedinečnosti, vzájemné
            závislosti  nebo  závislosti  na  zevnějšnostech  (koneckonců  dva  lidé  se  nacházejí
            v odlišných zevnějších stavech a nikdy nemohou zaujímat stejný prostor nebo být ve
            stejném stavu niternosti) a všech podobných negativních faktorech.

            V době Swedenborga, jakož i v celé historii lidstva na planetě Nula, a až do nedávné
            doby  nebylo  takové  pojetí,  že  každý  jedinec  obsahuje  uvnitř  sebe  oba  principy  -
            maskulinitu a feminitu nebo feminitu a maskulinitu nehledě na pohlaví, vůbec známé
            nebo se o něm vůbec neuvažovalo. Až když C. G. Jung přišel s tou ideou, začal vědomé
            vědomí lidí prostupovat faktor tohoto strukturálního uspořádání sentientní mysli nebo
            všech sentientních entit.

            Takže, co to bylo, o čem Swedenborg v tomto ohledu hovořil? Jak víte, v knihách Mého
            Nového zjevení bylo jasně uvedeno, že Swedenborg a jeho spisy představují povahu a
            obsah  přechodného  období,  které  bylo  v jeho  době  založeno  -  od  Temných  věků
            k Věkům  osvícenosti  neboli  ze  starého  k novému.  Jak  si  pamatujete  z Mého  Nového
            zjevení,  jakékoliv  přechodné  období  obsahuje  ve  svých  ideách  něco  velmi  nového  a
            odlišného spolu se značným uchováním starých konceptů, interpretací a chápání všech
            faktorů,  které  vládly  tomu  starému.  Kvůli  tomu  některé  ze  Swedenborgových  spisů
            odrážejí  tuto  situaci.  Avšak  zároveň  byl  Swedenborg  první,  kdo  rozpoznal  absolutní
            integraci všech principů lásky a moudrosti, dobra a pravdy a pozitivních skutků (v jeho
            výrazu dobročinnosti) a víry a jejich duchovní souvztažnostní vztah k jedincům. Jeho
            problémem v tomto ohledu bylo, že tyto atributy připisoval takovým stylem, který byl
            vytvořen na základě starého pojetí, tak, že tyto atributy byly zahrnuty ve své separaci -
            jeden byl v muži a  druhý v ženě.  Aby se  dosáhlo jejich nezbytné  integrace,  vymyslel
            pojem manželské lásky, který byl založen na chybném pochopení faktu, že to není muž
            a žena, kteří potřebují vstoupit do takového stavu, ale je to maskulinita a feminita a
            feminita a maskulinita uvnitř každého jedince bez ohledu na to, jestli je mužem nebo
            ženou, které potřebují do stavu svého plného spojení a sjednocení.


            Takže v odpověď na Erininu otázku můžeme v tomto ohledu říci, že oba předpoklady
            jsou správné. Swedenborg odrážel sociální klima své doby a zároveň stavěl nezbytný
            most  k pojímání  postupu  a  významu  této  záležitosti  v pozitivním  stavu  Novým
            zjevením (aniž by si tehdy vědomě uvědomoval, že tomu tak je). Ale většina obsahu
            jeho  knihy  Manželská  láska  byla  výsledkem  jeho  vlastních  duševních  a  morálních
   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439