Page 402 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 402

DIALOG 139

            Jméno Pán Ježíš Kristus. Radí se vám, abyste kdykoliv můžete toto Jméno vyslovovali
            v jednáních se všemi, kteří s vámi probírají duchovní otázky. Je pro to velmi důležitý
            duchovní  důvod.  Mluvením  o  Mně  jako  o  Pánu  Ježíši  Kristu  ustanovujete  kondici
            v myslích těch, se kterými o Mně konverzujete, která bude později využita pro spuštění
            jejich schopnosti znát pravdu o Mně a přijmout Mě jako jediné Absolutní JÁ JSEM, KDO
            JSEM, obsažené ve významu slov - Pán Ježíš Kristus. A to je vše, co se týká Ivanových
            otázek. Byly to velmi dobré a velmi dobře načasované otázky.

            A  nyní  se  konečně  věnujme  Petřině  otázce.  Odpověď  na  její  otázku  by  mohla  být
            vydedukovaná  do  jisté  míry  z toho,  co  bylo  řečeno  o  faktoru  Mé  Nové  Přirozenosti.
            Když  hovoříme  o  Nové  Přirozenosti,  není  zřejmé,  že  Já  jsem  v procesu  prožívání
            něčeho nového a odlišného? Ale situace není takto jednoduchá.

            Proto bude Naše odpověď na Petřinu otázku poněkud nejednoznačná. Zní ‚ano‘ i ‚ne‘.
            To  všechno  závisí  na  tom,  z jaké  ho  způsobu  vnímání  reality  k této  odpovědi
            přistupujete. V subjektivním způsobu, který je založen na posloupnosti, pokračování a
            následnosti, z důvodu projekce vždy něčeho nového a odlišného, nastávají v momentě,
            kdy  se  ta  projekce  uskutečňuje  z hlediska  místa/stavu,  ,  hluboké  změny  způsobující
            prožívání něčeho nového a odlišného. Této záležitosti musíte rozumět tak, že kvůli Mé
            Nové  Přirozenosti  mohu  zažívat  vše,  co  prožívá  jakákoliv  sentientní  entita  během
            doby/stavu jejích nových a odlišných poznatků, emocí, pocitů, myšlenek nebo čehokoli,
            co má - relativním stavem, kondicí a procesem a skrze relativní stav, kondici a proces
            každé konkrétní sentientní entity naprosto stejným způsobem, jakým to prožívá ona
            relativní sentientní entita. A protože relativní sentientní entita prožívá něco nového a
            odlišného, ní a skrze ni tak činím i Já.


            Avšak  je  to  zcela  odlišná  věc,  když  se  na  tuto  situaci  díváte  z pozice  objektivního
            způsobu a z pozice Absolutního stavu. Jak si pamatujete, z této pozice se všechno děje
            souběžně, simultánně a synchronně. Kvůli tomu všechny znalosti a zkušenosti ve svém
            Absolutním Stavu a Kondici nastávají ve stejném čase/stavu. Ale protože v tomto stavu
            nebo kondici neexistuje nic starého a předcházejícího a protože cokoliv bylo, nebylo to
            ve svém ‚bylo‘, ale ve svém vždy ‚jest‘, proto jediná věc, která tam je, je vždy nové a
            odlišné.  Jeho  neustálé  nastávání  ve  formě  jeho  novoty  a  odlišnosti  a  ve  stavu  jeho
            simultánnosti,  souběžnosti  a  synchronnosti  určuje  faktor  schopnosti  být  ve  stavu,
            kondici  a  procesu  neustálého  prožívání  něčeho  nového  a  odlišného.  Z toho  důvodu
            v Sobě  Samém  a  v Mém  Absolutním  Stavu  Já,  a  všechno  ve  Mně,  jsem  vždy  nový  a
            odlišný.  Z  toho  důvodu  nic  není  nikdy  stejné,  ale  zároveň,  paradoxně  řečeno,  je
            všechno  stejné  ve  své  novosti  a  odlišnosti.  Takže  z obou  způsobů  vnímání  reality  -
            objektivního  i  subjektivního  -  Já  jsem  v Absolutním  Stavu  Své  Vlastní  Novosti,
            Odlišnosti,  Znalosti,  Vědění  a  všeho  ostatního  souvisejícího  s touto  záležitostí.
            Současně Jsem ve Stavu vždy znajícího všechny a všechno, co je a existuje. Protože však
            všechno a všichni jsou v relativním stavu, kondici a procesu, z jejich pozice a z jejich
            novosti  a  odlišnosti  Jsem  také  vždy  Nový  a  Odlišný.  Z Mé  Absolutní  Pozice  vždy
            zažívám  jejich  novost  a  odlišnost  jako  Svoji  Vlastní  Absolutní  Novost  a  Odlišnost.
            Konec  konců  tato  jejich  schopnost  vychází  z uvolňování  něčeho  nového  a  odlišného
            přímo ze Mne pro jejich nové a odlišné poznání a poznávání. A toto je vše, co se nyní
            může  říci  o  této  záležitosti.  Toto  byl  trochu  obtížný  filozofický  předmět.  V tomto
   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407