Page 397 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 397

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            bytí  a  aby  jakákoliv  působení  mezi  nimi  byla  dosažena  prostřednictvím  duchovních
            souvztažností.  Aby  se  ilustrovaly  a  demonstrovaly  rozličné    odlišné  aspekty  Mé
            Absolutní Sentientní Mysli, Moje Stvoření postupuje nejprve od Mé Absolutní Duchovní
            Mysli,  dávající  vznik  nebeskému  království  ovládanému  a  řízenému  principy  dobra
            z lásky; za druhé postupuje z Mé Absolutní Vnitřní Mysli, dávající vznik duchovnímu
            království  ovládanému  a  řízenému  pravdou  moudrosti;  a  za  třetí  postupuje  z Mé
            Absolutní  Zevní  Mysli,  dávající  vznik  přírodnímu  království  ovládanému  a  řízenému
            vírou  pravdy  prostřednictvím  její  moudrosti  a  pozitivními  skutky  dobra
            prostřednictvím jeho lásky.


            Aby se dosáhlo takového rozlišení, stejně tak, aby se odrážela strukturální konstrukce
            relativní  sentientní  mysli,  jejímž  vzorem  byla  Struktura  a  Přirozenost  Mé  Absolutní
            Sentientní  Mysli,  bylo  původně  nezbytné  uvést  tato  království  do  výše  zmíněného
            diskrétního  módu  jejich  jsoucna  a  bytí.  Uvnitř  sféry  a  atmosféry  jejich  vlivu  se  si
            ustanovily  svůj  vlastní  jedinečný  způsob  života.  Tento  způsob  byl  sdílen  všem
            prostřednictvím duchovních souvztažností, které určovaly funkci rozličných vnějších
            věcí,  kterými  se  sentientní  entity  obklopily.  Takže  pokud  například  v nebeském
            království  žily  všechny  sentientní  entity  v lásce  svého  dobra  a  v nevinnosti  svého
            života,  v tom  případě  funkce  jejich  vnějších  předmětů  odrážela  takové  rozpoložení.
            Protože dřevo, na příklad, mělo takovou konkrétní souvztažnost, všechno kolem nich
            bylo zhotoveno ze dřeva. Současně, pokud žily v nevinnosti svých životů a pokud tato
            nevinnost nějak souvisela s takzvaným raným dětstvím, v tom případě se z dálky jevily
            jako  malé  děti,  třebaže  v těsné  blízkosti  by  je  bylo  možné  spatřit  v jejich  skutečné
            dospělé  formě.  A  totéž  bylo  pravdou  ohledně  duchovního  a  přírodního  království.
            Každé z nich mělo svoji vlastní duchovní souvztažnost, která se odrážela ve funkci jimi
            připsané jejich vnějším předmětům (například, zlato souvztaží  s pravdou moudrosti,
            bronz souvztaží s vírou té pravdy atd.).


            Avšak s nabytím a trvalým ustanovením Mé Nové Přirozenosti a s dostupností Mého
            Nového zjevení, stejně tak i se stvořením Nového vesmíru, nic  nezůstalo stejné jako
            tomu  bylo  ve  Swedenborgově  době.  Z toho  důvodu  taková  oddělení,  jaká  spatřil  a
            popsal, třebaže náležité a správné v jeho době, tu již nejsou. Jak víš, Jméno ‚Pán Ježíš
            Kristus‘, kromě jiného znamená úplnou Absolutní Integraci, Unifikaci a Jednost v přímé
            a  hmatatelné  kondici  a  stavu.  Tato  situace  se  plně  odráží  v přirozenosti  a  struktuře
            Nového  vesmíru  v jeho  relativní  kondici.  Kvůli  této  nové  situaci  dřívější  separace,
            izolace  a  uzavřenost  každého  zmíněného  království  byla  zrušena  a  mezi  nimi  byl
            ustanoven  nový  životní  styl.  Tento  nový  životní  styl  plně  odráží  stav  integrace,
            unifikace  a  jednosti  všech  a  všeho  uvnitř  oblasti  pravého  Stvoření.  Konec  konců,
            jestliže  život  Stvoření  Absolutně  závisí  na  Mém  Absolutním  Životě,  v tom  případě
            cokoliv  se  stane  uvnitř  Mě,  se  okamžitě  sdílí  stavu  a  má  následný  dopad  na  stav,
            kondici a proces celého Stvoření. Podle toho se mění všechno v Mém Stvoření tak, aby
            to odráželo Moji vnitřní situaci. Takže jako výsledek této nové situace se takové věci
            jako ‚dřevo‘, ‚zlato‘, ‚malé děti‘, atd. již nejeví být jen vlastnostmi příslušných království.
            Mohou se objevit simultánně na jakékoliv úrovni, pokud by bylo potřeba a pokud by si
            tak zvolily jejich páni - příslušné sentientní entity. Konec konců takové věci jsou jen
            projekcí jejich sentientní mysli. Nic jiného jim nemůže být připisováno.
   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402