Page 397 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 397
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
bytí a aby jakákoliv působení mezi nimi byla dosažena prostřednictvím duchovních
souvztažností. Aby se ilustrovaly a demonstrovaly rozličné odlišné aspekty Mé
Absolutní Sentientní Mysli, Moje Stvoření postupuje nejprve od Mé Absolutní Duchovní
Mysli, dávající vznik nebeskému království ovládanému a řízenému principy dobra
z lásky; za druhé postupuje z Mé Absolutní Vnitřní Mysli, dávající vznik duchovnímu
království ovládanému a řízenému pravdou moudrosti; a za třetí postupuje z Mé
Absolutní Zevní Mysli, dávající vznik přírodnímu království ovládanému a řízenému
vírou pravdy prostřednictvím její moudrosti a pozitivními skutky dobra
prostřednictvím jeho lásky.
Aby se dosáhlo takového rozlišení, stejně tak, aby se odrážela strukturální konstrukce
relativní sentientní mysli, jejímž vzorem byla Struktura a Přirozenost Mé Absolutní
Sentientní Mysli, bylo původně nezbytné uvést tato království do výše zmíněného
diskrétního módu jejich jsoucna a bytí. Uvnitř sféry a atmosféry jejich vlivu se si
ustanovily svůj vlastní jedinečný způsob života. Tento způsob byl sdílen všem
prostřednictvím duchovních souvztažností, které určovaly funkci rozličných vnějších
věcí, kterými se sentientní entity obklopily. Takže pokud například v nebeském
království žily všechny sentientní entity v lásce svého dobra a v nevinnosti svého
života, v tom případě funkce jejich vnějších předmětů odrážela takové rozpoložení.
Protože dřevo, na příklad, mělo takovou konkrétní souvztažnost, všechno kolem nich
bylo zhotoveno ze dřeva. Současně, pokud žily v nevinnosti svých životů a pokud tato
nevinnost nějak souvisela s takzvaným raným dětstvím, v tom případě se z dálky jevily
jako malé děti, třebaže v těsné blízkosti by je bylo možné spatřit v jejich skutečné
dospělé formě. A totéž bylo pravdou ohledně duchovního a přírodního království.
Každé z nich mělo svoji vlastní duchovní souvztažnost, která se odrážela ve funkci jimi
připsané jejich vnějším předmětům (například, zlato souvztaží s pravdou moudrosti,
bronz souvztaží s vírou té pravdy atd.).
Avšak s nabytím a trvalým ustanovením Mé Nové Přirozenosti a s dostupností Mého
Nového zjevení, stejně tak i se stvořením Nového vesmíru, nic nezůstalo stejné jako
tomu bylo ve Swedenborgově době. Z toho důvodu taková oddělení, jaká spatřil a
popsal, třebaže náležité a správné v jeho době, tu již nejsou. Jak víš, Jméno ‚Pán Ježíš
Kristus‘, kromě jiného znamená úplnou Absolutní Integraci, Unifikaci a Jednost v přímé
a hmatatelné kondici a stavu. Tato situace se plně odráží v přirozenosti a struktuře
Nového vesmíru v jeho relativní kondici. Kvůli této nové situaci dřívější separace,
izolace a uzavřenost každého zmíněného království byla zrušena a mezi nimi byl
ustanoven nový životní styl. Tento nový životní styl plně odráží stav integrace,
unifikace a jednosti všech a všeho uvnitř oblasti pravého Stvoření. Konec konců,
jestliže život Stvoření Absolutně závisí na Mém Absolutním Životě, v tom případě
cokoliv se stane uvnitř Mě, se okamžitě sdílí stavu a má následný dopad na stav,
kondici a proces celého Stvoření. Podle toho se mění všechno v Mém Stvoření tak, aby
to odráželo Moji vnitřní situaci. Takže jako výsledek této nové situace se takové věci
jako ‚dřevo‘, ‚zlato‘, ‚malé děti‘, atd. již nejeví být jen vlastnostmi příslušných království.
Mohou se objevit simultánně na jakékoliv úrovni, pokud by bylo potřeba a pokud by si
tak zvolily jejich páni - příslušné sentientní entity. Konec konců takové věci jsou jen
projekcí jejich sentientní mysli. Nic jiného jim nemůže být připisováno.