Page 398 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 398
DIALOG 139
A nyní se věnujme Ivanově třetí otázce. Odpověď na ni má hluboký duchovní, mystický
a filozofický význam. Je nějaký rozpor mezi citovanými dvěma texty? Problém s vaším
vnímáním obsahu a významu citovaných dvou textů je ten, že máte sklon je brát
doslovně z pozice jejich fyzického určení/místa. Pokud souhlasíte s tím, že vše, co je
zaznamenané ve čtyřech Evangeliích, bylo zaznamenáno v jazyce ryzích duchovních
souvztažností a že každé jednotlivé slovo, každá tečka, má nějaký důležitý duchovní
význam, pak v tom případě se nesmíte dívat na doslovné místo, kde se událost Mého
odchodu z planety Nula odehrála, ale na to, s čím tato dvě místa duchovně souvztaží.
Jak víte, křesťanská Bible obsahuje pouze čtyři zmíněná Evangelia. Ale bylo mnoho
jiných Evangelií napsaných v různých dobách po Mém odchodu z planety Nula. Proč
tomu tak je? Moje Božská Prozřetelnost zajistila, že do Bible byla zahrnuta pouze ta
Evangelia, která se tak či onak zabývají Mojí smrtí a vzkříšením. Tyto dvě události mají
ústřední a nejdůležitější mystický, duchovní a doslovný význam v doktríně
Křesťanství. Všechny ostatní Evangelia buď nezmiňují tyto skutečnosti nebo popírají,
že se udály. Vezměme si na příklad Evangelium podle Tomáše. Jeho obsah je výhradně
omezen na Mé učení nebo výroky bez popisu všech ostatních událostí, které
doprovázely tato učení. Tomáš se nezajímal o záznam něčeho, co Jsem udělal nebo co
se Mě přihodilo, ale pouze o to, co Jsem řekl nebo co si myslel, že Jsem řekl. Z toho
důvodu slova jeho Evangelia neobsahují duchovní souvztažnosti. Na druhé straně
Evangelium podle Marie Magdaleny bylo skryto před pozdějšími křesťany, protože ti
svoji duchovní doktrínu založili na Pavlových epištolách. Jak víš, z Pavlova pohledu
nemá žena v církvi místo a není jí dovoleno vyjádřit svůj názor, ale ve všech
duchovních záležitostech se má spoléhat na rady svého manžela. A to se ho musí zeptat
doma v soukromí, a ne na církevní půdě. Z toho důvodu, protože Evangelium podle
Marie Magdaleny odráží silnou vedoucí pozici žen v duchovních nebo jiných
záležitostech a v životě obecně, vůdci křesťanské církve vyloučili její Evangelium
z kanonizovaných verzí čtyř Evangelií.
Potom máte takzvaní Evangelium Pravdy (autor je neznámý). Kromě toho máte
početná takzvaná gnostická Evangelia. Tato Evangelia obsahují příliš mnoho
pokroucenin a nepravd souvisejících s Mým životem a prací na planetě Nula. Zároveň
se nezabývají Mou smrtí a vzkříšením nebo prostě popírají, že se vůbec staly. Ale
jestliže bych nezemřel a následně nebyl vzkříšen, v tom případě bych nemohl vstoupit
do všech pekel a rozličných oblastí zóny vymístění a nastolit tam stav pro jejich
budoucí spasení, jakož i pro usměrňování a řízení všeho v negativním stavu obecně. Na
druhé straně, kdybych zůstal mrtev a neprošel bych procesem vzkříšení a stal se tak
ještě jednou živým na věčnost, nejenže by nikdo jiný v negativním stavu nemohl být
spasen, ale také celý pozitivní stav a Mé Stvoření obecně by zahynulo. To, že bych
zůstal mrtvý, by znamenalo, že negativní stav zvítězil na celé čáře, nikoli jen místně či
na planetě Nula, ale že převzal veškeré Mé Stvoření. Protože život každého a všeho
závisí na Mém Absolutním Životě neboli na Mém bytí Absolutně Naživu, beze Mne a
Mého Života by všichni zahynuli. Takže, jak vidíš z těchto faktů, pro spasení všech bylo
nejen podstatné, abych prožil smrt, ale, jako to nejdůležitější, bylo nutné, abych byl
vzkříšen a stal se věčně živým v Absolutním smyslu. Tato okolnost obsahuje veškeré
tajemství Mých Skutků Spásy.