Page 366 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 366

DIALOG 136

            si,  že  ano,  ale  není  tomu  tak.  Jinak  by  věci  na  planetě  Nula  a  kdekoliv  jinde  v zóně
            vymístění  byly  velmi  odlišné  od  toho,  jaké  byly  v celé  její  historii  a  jaké  budou
            v budoucnosti - dokud pokračují ve svém neživotě až do vyčerpání své užitečnosti a až
            kompletně poslouží svému účelu.

            Jak na základě těchto faktů pojímáme nebo definujeme z našeho hlediska pojetí víry,
            důvěry,  spoléhání  se  a  přesvědčení?  Víra  se  může  považovat  za  integrální  součást
            moudrosti Duchovní mysli, která je ustanovena v externí mysli prostřednictvím a skrze
            její pravdu ve vnitřní mysli, dávající celku jedincovy mysli ujištění o správnosti jeho
            vnímání  niterné,  vnitřní  a  externí  reality  ve  všech  jejích  aspektech  a  manifestacích.
            Důvěra  je  integrální  komponentou  Duchovní  mysli,  která  je  ustanovena  v externí
            mysli  prostřednictvím  a  skrze  její  pravdu  ve  vnitřní  mysli,  dávající  celku  jedincovy
            mysli pocit její schopnosti správně pojímat všechny události, dění a nastávání niterné,
            vnitřní a externí reality tak, jak jsou, bez jakýchkoliv překroucenin nebo nesprávného
            vnímání jejich pravé povahy. Spoléhání se je integrální součástí Duchovní mysli, která
            se prostřednictvím a skrze pravdu vnitřní mysli ustanovuje v externí mysli, umožňující
            vznik tohoto aspektu jedincovy duševnosti, který dává celku jeho mysli a její duši pocit
            její  vlastní  schopnosti  dojít  k náležitým  a  správným  závěrům  o  sobě  a  komkoliv  či
            čemkoliv  jiném  ve  všech  aspektech  jejich  niterných,  vnitřních  a  externích  stavů  a
            kondicí.  Přesvědčení  lze  pojímat  jako  integrální  součást  Duchovní  mysli,  která
            prostřednictvím  a  skrze  čistou  pravdu  vnitřní  mysli  je  ustanovena  v externí  mysli,
            dávající  celku  jedincovy  mysli  základnu,  na  které  je  schopna  intuitivně  poznat,  že
            cokoliv je té mysli prezentováno jako pravda ve všech jejích aspektech, je skutečně tak
            bez  jakýchkoliv pochybností a  nejistot. Ze seskupení a  vzájemné  propojenosti  všech
            aspektů těchto pojímání nebo stavů a procesů se rodí racionalita, postupy usuzování,
            logika, intelekt a inteligence.


            Bez  ohledu  na  to,  jak  se  díváte  na  pojímání  nebo  definici  těchto  důležitých  pojmů,
            můžete jasně rozpoznat, že všechny se odvozují ze struktury a povahy sentientní mysli
            jako odraz struktury a povahy Mé Absolutní Sentientní Mysli. Nejsou něco, co je tam
            někde  venku  mimo  sentientní  mysl  a  na  ní  nezávislé.  Takže  pokud  se  tato  fakta
            nerozpoznávají  a  nepřijímají  a  vůbec  cokoliv  není  postaveno  na  takovém  náležitém
            pojímání tak, jak je tomu v pravé realitě Mé ho Stvoření, skončíte s něčím, co je nedílně
            spojené s pseudoživotem negativního stavu, lidským pseudoživotem nebo neživotem a
            jejich příslušnými egy. V tom smyslu, kosmologicky řečeno, ačkoli se viditelný vesmír
            (ve  vašem  případě  také  viditelný  pseudovesmír)  jeví  mimo  sentientní  mysl  a  na  ní
            nezávislý, aniž by v sobě samém a sám sebou měl takové vnitřní sentientní součásti,
            které nejsou integrální součástí toho vesmíru (jakož i pseudovesmíru), jinak řečeno,
            bez  jsoucna  a  bytí  sentientní  mysli  v její  objektivní  a  subjektivní  modalitě,  vesmír
            (jakož i pseudovesmír) ve všech svých aspektech a manifestacích není absolutně nic -
            jako  by  vůbec  neexistoval.  Z těchto  faktů  můžete  jasně  vidět,  že  vesmír  (a
            pseudovesmír)  není  sám  v sobě,  sám  sebou  ani  sám  ze  sebe  sentientní.  Kvůli  tomu
            postrádá nejdůležitější kondici potřebnou pro svoji nezávislost - vědomí uvědomění si
            sebe sama, že skutečně je a existuje ve svém vlastním cítění ‚já jsem‘.


            Jak  vidíte,  jakékoliv  jsoucno  a  bytí  je  závislé  na  jsoucnu  a  bytí  vědomého  a
            sebeuvědomělého  ‚já  jsem‘.  Tento  faktor  je  určen  Absolutní  Jsoucnem  a  Absolutním
   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371