Page 367 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 367

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Bytím  Mého  Absolutního  Uvědomění  a  Sebeuvědomění  ‚JÁ  JSEM‘.  Všechny  ostatní
            sentientní mysli, jak víte,  odrážejí tuto důležitou kondici ve svém vlastním relativním
            stavu a manifestaci. Z toho důvodu Stvoření, jakož i pseudostvoření, ve svém vlastním
            jsoucnu  a  bytí  a  pseudojsoucnu  a  pseudobytí  závisí  ve  všech  svých  funkcích  a
            manifestacích  na  jsoucnu  a  bytí  sentientní  mysli  a  jejích  funkcích,  činnostech  a
            manifestacích. Tento faktor byl lidem dlouho skryt. Jestliže založíte nějaký druh života,
            který je úplně odlišný od dobře známé nebo dobře zavedené reality, nemůžete tomu
            životu (neživotu) dovolit, aby sám sebe pojímal stejným způsobem jako skutečný život.
            Takže  v tom  případě  zfabrikujete  zcela  odlišnou  kondici,  jakož  i  vnímání  vzájemné
            závislosti,  v nichž  je  vzbuzen  dojem,  že  věci  jsou  obráceně  v porovnání  s reálnou
            kondicí ve skutečném životě. Aby se toto mohlo provést, zfabrikujete zvláštní typ těla,
            v našem případě typického lidského těla, které je svou funkcí zcela závislé na tom, co
            do  něj  vstupuje  z externího  prostředí.     Z  takové  kondice  nemá  lidská  mysl  žádné
            východisko než dojít k závěru, že viditelný vesmír nebo pseudovesmír jsou nezávislé
            na  lidské  sentientní  mysli  a  že  ve  skutečnosti  lidský  živo  ve  všech  svých  aspektech
            závisí na jsoucnu a bytí dotyčného vesmíru nebo pseudovesmíru, a ne obráceně  - že
            vesmír a pseudovesmír jsou závislé na sentientní mysli.

            Takto bylo možné založit neživot negativního stavu, lidský neživot a jejich příslušná
            ega.  V této  kondici  je  pevně  ustanovena  totální  závislost  na  vnějších  faktorech
            s naprostým ignorováním vnitřních faktorů. Takto se lidé a všichni ostatní tvorové a
            nižší stvoření udržují mimo stav svých niterností a stali se otroky všeho, co je umístěno
            mimo  ně  -  v jejich  zevnějšnostech.  Máte-li  takový  život  ustanoven,  je  vše,  co  je
            obsaženo  v sentientní  mysli  ve  stavu  jejích  pravých  niterností,  blokováno,  což
            umožňuje  vznik  falešného  vnímání  reality       s  iluzemi  a  zdánlivostmi  či  náhražkami
            takových pojetí jako víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení. To, že tomu tak je a že
            pravá sentientní mysl ve skutečnosti úplně ovládá externí svět bez ohledu na to, jak se
            to  popírá  v  oblasti  negativního  stavu,  je  dobře  ilustrováno  Mým  chováním  a  tím,  co
            jsem řekl ohledně zmíněného fíkovníku (Dialog 135).


            Všimli jste si, že v té době jsem Svým učedníkům nenabídl žádné vysvětlení ohledně
            pravého  významu  Mého  chování  ke  zmíněnému  fíkovníku  tak,  jak  jsem  to  vyložil
            v Dialogu 135? Proč jsem tak neučinil? Protože byli ve stavu svých zevnějšností nebo
            v externalizaci  a  ritualizaci  všeho,  co  jim  zkřížilo  cestu.  Dát  jim  za  těchto  okolností
            náležité  vysvětlení,  jak  bylo  vylíčeno  v Dialogu  135,  by  jim  nedávalo  žádný  smysl.
            Neměli žádnou představu o niterném stavu lidské mysli. Z toho důvodu, předtím, než
            jim  můžete  říci  cokoliv  o  povaze  nitra,  musíte  nejdříve  ustanovit  nebo  je  naučit,  že
            máte takové niternosti, a tímto je přivádíte do pozice poznávání, že zevnějšnosti jsou
            závislé na niternostech neboli v tomto případě na sentientní mysli, a ne obráceně, jak
            si mylně mysleli, že tomu je. Takže když Mně Můj učedník Petr řekl, ‚Fíkovník, který Jsi
            proklel,  uschl‘,  jaká  byla  Moje  odpověď  na  jeho  výrok?  Namísto  vysvětlení  pravého
            duchovního významu, symboliky, znázornění a souvztažnosti Mého chování ve vztahu
            ke zmíněnému fíkovníku, jsem odpověděl a řekl Mým učedníkům: ‚Mějte víru v Boha.
            Neboť  zajisté  říkám  vám,  kdokoliv  řekne  této  hoře  „zdvihni  se  a  vrhni  se  do  moře“  a
            nebude  mít  pochyb  ve  svém  srdci,  ale  věří,  že  se  stane  to,  co  říká,  bude  mít  cokoli,  co
            řekne.‘ (Marek 11:21-23).
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372