Page 361 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 361

Sto třicátý šestý dialog




                                                    25. dubna 2000




            Petr: V odezvě na obsah Dialogu 135. a předchozích dialogů vznesla Ardyth otázku o
            budoucím  osudu  ega  jako  takového.  Rozumím  tomu  tak,  že  otázkou  je,  co  se  stane
            typickému egu po eliminaci negativního stavu a lidského ne-života? Předpokládá se, že
            ego má nějakou formu a kondici sentience. Jestliže vezmeme v úvahu, že sentience jako
            taková  nemůže  být  nikdy  zničena  (koneckonců  odvozuje  se  od  Tvé  Absolutní
            Sentience), jaký by byl v tom případě konec jakéhokoliv typu ega, ať už lidského typu,
            nebo  typu,  který  vlastní  všechna  ostatní  stvoření  a  podstvoření  v zóně  vymístění?
            Současně by bylo zajímavé vědět, jestli je nějaký rozdíl mezi lidským typem a jejich
            typem ega. Samozřejmě jako vždy před věnováním se těmto otázkám, je tu něco, o čem
            bys rád hovořil nejdřív?


            Pán Ježíš Kristus: Jako obvykle oceňuji tvou nabídku, Petře, abych hovořil první. Mám
            něco,  na  co  bych  vás  rád  upozornil  (všechny  čtenáře  těchto  Dialogů).  Je  čas
            rozpracovat záležitost takových pojmů jako víra, slepá víra, důvěra, spoléhání se a
            přesvědčení. Je hodně zmatku ohledně toho, jak tyto pojmy definují, chápou a pojímají
            lidští  tvorové  a  jiní  v zóně  vymístění.  Velmi  často  se  tyto  pojmy  používají  jako
            navzájem  zaměnitelné.  Ale  z duchovního  pohledu,  jak  jsou  tyto  pojmy  pojímány
            v pozitivním  stavu,  nejsou  nikdy  zaměnitelné,  neboli  ani  jeden  termín  se  nikdy
            nepoužívá namísto druhého. Všechny mají svůj vlastní důležitý význam, nezávislý na
            všech ostatních. Současně mají něco společného v tom smyslu, že se zaměřují na stejný
            důležitý aspekt něčeho poznatelného, ale z odlišného úhlu.

            Jestliže  se  pečlivě  podíváte  na tyto pojmy, všimnete  si, že  v zásadě  odkazují  na  stav
            sentientní  mysli,  která  je  využívá  pro  ustanovení  postoje  k někomu  nebo  k něčemu.
            Současně  jsou  tyto  pojmy  také  využity  pro  ustanovení  postoje  k sobě  samému  a
            k čemukoli, co jeden dělá, skýtá, vyjadřuje, jak se chová nebo má vztah. Takže v tomto
            smyslu zde máte oboustranné využití těchto pojmů. Jedno směřuje k sobě samému a
            k tomu, jak jeden vnímá svůj  vlastní stav, kondici a funkci; a druhé směřuje k jiným
            individualitám  a  jejich  stavům,  rozpoložením  a  funkcím,  jakož  i  k jakýmkoliv
            událostem, které se odehrávají mimo dotyčné individuum.


            Kvůli skutečnosti, že tyto pojmy jsou odvozeny ze sentientní mysli, jsou tudíž ve své
            absolutní kondici odvozeninami Absolutní Mysli - Mne - Pána Ježíše Krista. A protože
            se  jakákoliv  sentientní  mysl,  jakož  i  Má  Absolutní  Sentientní  Mysl,  skládá
            z nejniternějšího  Duchovního  aspektu,  z intermediálního  aspektu  a  z externího
            aspektu, v tom  případě je to duchovní hierarchie toho, jak se tyto pojmy vytvářejí a
            projevují  na  každé  úrovni  nebo  aspektu  sentientní  mysli  a  jak  působí  od  jednoho
            aspektu ke druhému, jakož i mezi sebou navzájem. Jediné pojetí, které není obsaženo
            v pravé sentientní mysli, je pojetí slepé víry. Tento pojem vznikl mnohem později, po
            vynalezení,  aktivaci  a  manifestaci  negativního  stavu  a  lidského  neživota  s jejich  egy.
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366