Page 363 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 363
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
sentientní mysli nebo odděleně od sentientní mysli jako nezávislé entity v sobě a samy
sebou. Jsou produkcí a manifestací stavu, procesu a dynamiky sentientní mysli.
Jakmile máte víru, důvěru spoléhání se a přesvědčení v poznání moudrosti
prostřednictvím její pravdy, tímto postupem ustanovujete uvnitř sentientní mysli
takové kondice, které mohou být popsány jako logika, rozum, racionalita, intelekt a
inteligence. Jak vidíte z této duchovní hierarchie, vševědoucí moudrost
prostřednictvím své pravdy skrze svou víru, důvěru, spoléhání se a přesvědčení dává
vzniknout logice, rozumu, racionalitě, intelektu a inteligenci. V tomto smyslu lze logiku,
rozum, racionalitu, intelekt a inteligenci externí sentientní mysli považovat za důležité
nástroje v rukou moudrosti a pravdy pro doložení, dosvědčení a potvrzení její víry,
důvěry, spoléhání se a přesvědčení. Takže logika, rozum, racionalita, intelekt a
inteligence z duchovního pohledu nemohou v pravé struktuře a povaze své funkce být
rodišti či původci moudrosti a pravdy a jejich odvozenin - víry, důvěry, spoléhání se a
přesvědčení, ale namísto toho moudrost skrze svou pravdu prostřednictvím své víry,
důvěry, spoléhání se a přesvědčení umožňuje logice, rozumu, racionalitě, intelektu a
inteligenci, aby vůbec nastaly a byly ustanoveny. Toto je nejnáležitější způsob
pochopení všech výše zmíněných pojmů a toho, jak navzájem působí. Takto jsou věci
pojímány a chápány v pozitivním stavu.
Avšak dokud je udržováno toto konkrétní uspořádání, není žádná možnost pro
ustanovení jakéhokoliv jiného typu života než života pozitivního stavu. A opět důležitá
existenční otázka měla vstoupit do sentientních myslí. Otázka zněla: Jak může někdo
vědět, jestli toto uspořádání je skutečně jediné možné a uskutečnitelné a jestli je to
skutečný základ pravého života pozitivního stavu? S čím můžeme porovnat pravdu o
této věci, jestliže tu venku není nic, co by učinilo zřejmým, že je tomu tak? Aby se dala
odpověď na tuto otázku, bylo nezbytné vynalézt a ustanovit něco velmi odlišného.
Jestliže současná hierarchie duchovní organizace je založena na principu z nitra na
venek, nebo v našem případě, jestliže moudrost je nastáváním, pravda probíháním a
víra, důvěra, spoléhání se a přesvědčení jsou stáváním se jejich reality (jinými slovy
niterným, vnitřním a externím); a jestliže v nakupení jejich povah a vzájemného
působení produkují své vlastní nástroje ve formě logiky, rozumu, racionality, intelektu
a inteligence, v tom případě je nezbytné upustit od tohoto uspořádání a ustanovit
opačný směr všech nastávání, probíhání a stávání se.
V tomto opačném případě požadujete kladení logiky, rozumu, racionality, intelektu a
inteligence na první místo (nastávají první), což umožní vzniknout víře, důvěře,
spolehnutí se a přesvědčení ohledně jejich schopností a závěrů, které postupně
přechází k ustanovení pravdy vedoucí ke stávání se moudrými. Takto protikladně se
uskutečnily překrouceniny a nepravdy negativního stavu a lidského neživota. Avšak
toto byla jediná cesta, jak ustanovit jakýkoliv jiný typ života (neživota), než je pravý
život pozitivního stavu. Takže z této situace je jasné, že vyžadovat jakékoliv potvrzení,
doklad nebo důkaz prostřednictvím uspořádání existujícího v negativním stavu a
lidském životě (neživotě) nemůže vést k ničemu jinému než k překrouceninám a
nepravdám. Naneštěstí získávání jakýchkoliv znalostí (pseudoznalostí) těmito
prostředky nebo těmito nástroji, kvůli plné víře, důvěře, spoléhání se a přesvědčení
ohledně nich a pravdivosti jejich závěrů vede toho, kdo spoléhá na takové metody