Page 362 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 362

DIALOG 136

            Kvůli  tomu  je  termín  ‚slepá  víra‘  použitelný  jen  na  ně.  Nemá  žádné  místo  v pravém
            životě pozitivního stavu. Budeme o tom hovořit později.

            Jestliže se tedy podíváte na tyto pojmy z hlediska duchovní hierarchie jejich nastávání,
            probíhání  a  stávání  se  tím,  čím  jsou,  protože  jejich  výsledek  se  projevuje  v pozici
            směřování  od  někoho  k někomu  nebo  k něčemu,  v tomto  smyslu  mohou  být
            považovány  za  integrální  část  externího  aspektu  sentientní  mysli.  Avšak  jak  víte,
            cokoliv se děje v externí mysli, je důsledkem něčeho, co se odehrálo ve vnitřní mysli.
            Cokoliv  se  děje  ve  vnitřní  mysli,  je  konečným  následkem  Duchovní  mysli.  Na  druhé
            straně,  cokoliv  s děje  v Duchovní  mysli,  je  vždy  dle  toho,  co  přitéká  z Mé  Absolutní
            Integrální Sentientní Mysli. V tom případě otázkou je: Co způsobuje zrození takových
            konceptů  jako  víra,  důvěra,  spoléhání  se  a  přesvědčení,  jestliže  tyto  koncepty  jsou
            vlastnictvím  externí  mysli,  kterážto  mysl  funguje  dle  toho,  co  vtéká  a  vstupuje
            z Duchovní mysli prostřednictvím vnitřní mysli; a jestliže Duchovní mysl v této řadě
            funguje tím, co do ní přitéká a vstupuje z Mé Absolutní Integrované Sentientní Mysli?


            Úplně  první  proces,  který  je  integrálním  vlastnictvím  Duchovní  mysli,  je  proces
            moudrosti, který se odvozuje z Procesu Mé Absolutní Moudrosti prostřednictvím Mé
            Absolutní Lásky. V tomto smyslu lze moudrost pojímat jako základní a substanciální
            (ve smyslu, že je podstatou) dění, ze kterého pochází vše, co souvisí s pochopením a
            přijetím  vůbec  čehokoliv,  co  se  odehrává  uvnitř  i  vně  jakéhokoliv  subjektu  nebo
            objektu.  Je  to  kondice  absolutní  znalosti  všeho  -  samotným  procesem  rozeznávání
            z nitra svého vlastního stavu a procesu - o všech událostech a jejich povaze, struktuře,
            dynamice a funkcích. Prostřednictvím toho absolutního vědění, jak postupuje k vnitřní
            mysli  a  dopadá  na  ni,  taková  znalost  na  této  úrovni  dává  zrod  pravdě  o  všech
            záležitostech.  Takže  v tomto  smyslu  moudrost  Duchovní  mysli  způsobuje  zrození
            pravdy vnitřní mysli. Jestliže něco znáte v absolutním smyslu nebo ve smyslu toho, že
            něco tak skutečně je, nebo není, v tom případě ustanovujete život pravdy. Vnitřní mysl
            žije  a  funguje  svou  pravdou.  Znalost  pravdy  vycházející  z vševědoucí  moudrosti
            ustanovuje  příznivou  kondici  pro  zrození  a  manifestaci  všech  důsledků,  výsledků  a
            následků nastávající moudrosti a postupující pravdy, aby se mohly stát aktualizovanou
            a  realizovanou  skutečností.  A  protože  je  to  externí  mysl,  která  je  platformou  a
            manifestací  tohoto  důležitého  stávání  se,  je  to  na  této  úrovni,  kde  pravda  své
            moudrosti dává zrod víře, důvěře, spoléhání se a přesvědčení. Takže, jak vidíte, tyto
            pojmy jsou jedny z hlavních vlastností externí mysli.

            V logickém  dovození  této  duchovní  hierarchie  můžete  tudíž  jasně  vidět,  že  být
            moudrým vás vede ke znalosti pravdy; to, že máte znalost pravdy, vám dává víru, že
            vaše  znalost  je  pravdivá;  vědění,  že  je  pravdivá,  vám  poskytuje  důvěru  ve  vaši
            schopnost rozeznávat, poznávat, rozlišovat a přijímat pravdu; taková důvěra vám dává
            spoléhání  se  na  sebe  a  na  svou  pozici  jako  nejhodnotnější  a  nejpotřebnější  stránky
            všeho, co vyvěrá z moudrosti prostřednictvím její pravdy; mít takové spolehnutí se na
            pravdu z moudrosti, které důvěřujete, ustanovuje váš systém přesvědčení, který vám
            dává vnitřní smysl toho, že to, v co věříte, je skutečně takto pravdivé a že jste těmi, kdo
            jsou odpovědní a zodpovědní za znalost a přijetí pravdy. Koneckonců taková důležitá
            pojetí  jako  moudrost,  pravda,  víra,  důvěra,  spoléhání  se  a  přesvědčení  jsou
            nemyslitelná bez jsoucna a bytí sentientní mysli. Tyto koncepce nemohou nastat vně
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367