Page 368 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 368
DIALOG 136
Z výše citovaného textu jsou zřejmé dvě věci. První souvisí s nutností ustanovit kondici
víry a přesvědčení tak, jak byly shora definovány. Kdo má víru a přesvědčení? V tomto
případě jejich sentientní mysl. Každá sentientní mysl je ve svém sebevnímání a
sebeuvědomění samotným stavem niterností jedince, zakořeněným ve vlastním
pravém ‚já jsem‘. Takže ze všeho nejdříve bylo nezbytné zdůraznit, abyste měli víru ve
vlastní schopnosti něco udělat; jinými slovy mít víru v sebe sama. Důvod, proč bylo
nutné nejprve zdůraznit tento fakt, byl ten, že pokud si myslíte nebo věříte, že nemáte
absolutně žádnou kontrolu nad vnějšími silami ani nad vnější hmotou, ze které se
skládá vaše životní prostředí a viditelný vesmír (jakož i pseudovesmír), nebudete mít
žádnou víru v sebe sama nebo ve své schopnosti mít takovou kontrolu. Druhou
záležitostí, na kterou bylo potřeba upozornit, bylo, že to byly iluze a podvod (trik)
negativního stavu vnucené lidské mysli, aby si myslela, že nemá vůbec žádnou
kontrolu nad hmotou. Tento fakt může být ilustrován způsobem, jakým se lidé té doby
chovali ve vztahu k jejich vnějšímu vesmíru a/nebo pseudovesmíru. Nemajíce vůbec
žádnou představu o tom, že mohou a smějí ovládat, manipulovat, ovlivňovat a určovat
běh vesmíru (a pseudovesmíru) ve všech jeho aspektech věříce, že jsou otroky jeho sil,
ustanovili hnusotu modlářství, v němž uctívali jako bohy takové zevní objekty nebo
entity jako slunce, měsíc, přírodu, stromy, neživé a živé objekty. Samozřejmě, jestliže si
myslíte, že nad nimi nemáte žádnou kontrolu, a jestliže věříte, že jsou těmi, co ovládají,
manipulují, ovlivňují a určují všechny aspekty vašeho života, v tom případě nemáte
žádné jiné východisko než je uctívat, abyste je uspokojili věříce, že udělají váš lidský
život (neživot) snesitelnější a příjemnější.
Na druhé straně, jak provedete něco tak ohavného a nesprávného jako přesvědčit lidi,
že jejich závislost na těchto externích předmětech, v našem případě na zevně
viditelném vesmíru nebo pseudovesmíru, je absolutní a nevyhnutelná a že není žádný
způsob, jakým byste je mohli ovládat svojí vlastní myslí? Zfabrikujete tedy lidský typ
těla; uzavřete vědomý přístup ke své pravé mysli a svému pravému ‚já jsem‘; uvězníte
v tom těle svého ducha a duši a uděláte je závislými na funkcích toho těla tím, že jim
dovolíte vykonávat jejich aktivity jedině prostřednictvím toho těla; a tělo uděláte úplně
závislé na vnějším prostředí, ze kterého to tělo bylo především zfabrikováno. Tím, že
odříznete tělo od ovládání svou vlastní myslí, a tím, že uděláte tělo závislé na vnějších
podnětech, máte správný základ, na kterém můžete vybudovat iluzi a zdání, že vás
ovládají zevnějšnosti a že nic z vašich vlastních niterností nemá žádný vliv nebo dopad
na cokoliv kolem vás. Takto se ustanovily pseudoživot negativního stavu a lidský
neživot s jejich příslušnými egy.
Mým chováním ke zmíněnému fíkovníku a Mojí charakteristickou odpovědí
učedníkům jsem odmítl nepravdu závislosti sentientní mysli na čemkoli vnějším.
Namísto toho jsem je upozornil, že pokud mají víru, důvěru a spolehnutí se a
přesvědčení ohledně sebe, jsou to oni, kteří mají vládu nad jakýmikoliv externími
silami, a ne že jsou těmito silami ovládáni. V tomto ohledu ‚hora‘ představuje veškerou
hmotu, ze které se skládá viditelný vesmír a pseudovesmír se všemi jejich galaxiemi,
slunečními soustavami, planetami a všemi ostatními nebeskými tělesy. Tím, že jsem
Svým učedníkům řekl, že jestliže mají víru v Boha, a tímto i v sebe, a jestliže věří, že se
uskuteční to, co promítnou do zevnějšností, sdělil jsem všem a všemu, že nejzazší vláda
nad během vesmíru a pseudovesmíru se vším, co mají a obsahují, spočívá ve stavech,