Page 322 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 322
Sto třicátý třetí dialog
16. - 17. dubna 2000
Petr: Já osobně dnes nemám žádné otázky multiverzálního významu. A také jsem od
nikoho žádné takové otázky neobdržel. Jen v sobě kontroluji, jestli Ty dnes nemáš
něco, co bys nám nyní sdělil. Mám jednu obyčejnou starost související s něčím, co bylo
vyřčeno na konci Dialogu 131. o důvodech mého chování během mého utrpení
v listopadu loňského roku. V tom dialogu bylo poukázáno na to, že jakákoliv reakce na
mé chování, která by vytvářela pocit ublížení nebo smutku, vychází ze stavu vlastního
ega. Obávám se, že někteří čtenáři toho konkrétního textu se takovými závěry mohou
cítit dotčeni, obzvláště pokud jsou v sobě přesvědčeni, že to tak nebylo a že reagovali
z pravé pozice nesouvisející s jejich egy.
Pán Ježíš Kristus: Petře, v jednom z předchozích dialogů druhého svazku bylo vám
všem v tomto ohledu něco důležitého naznačeno. Zopakujme si to. Jak víte, z pozice
vaší lidské povahy můžete být velmi často přesvědčeni tak silně a bez sebemenších
pochybností o správnosti svých pocitů a/nebo závěrů s čímkoliv souvisejících, že bez
ohledu na to, kdo co o nich říká, a bez ohledu na to, nakolik by mohly být mylné či
nesprávné, nic není schopno změnit v tomto ohledu vaši mysl. Nezapomeňte, že
někteří lidé mají nezřízenou schopnost ospravedlňovat, omlouvat a odůvodňovat,
cokoliv chtějí. Jakmile však spadnou do tohoto modu ospravedlňování, odůvodňování a
omlouvání svých pocitů nebo systémů víry ohledně čehokoli, vryje se to do jejich mysli
tak, že neotřesitelně věří, že mají pravdu a všichni ostatní se v této záležitosti mýlí.
V tomto bodě jsou tolik přesvědčeni o pravdivosti své věci nebo čemkoli, že se vše,
dokonce i v jejich vlastní intuici, podřizuje jejich víře nebo přesvědčení. V tom případě
jejich ego převládá nad jejich intuicí nebo se, lépe řečeno, jejich intuice stává nástrojem
ospravedlňování a odůvodňování čehokoliv, co jim jejich ego naznačuje.
Toto je běžné nebezpečí u každého, kdo funguje z pozice své lidské povahy. A protože
vy jako Moji praví představitelé také máte tuto lidskou povahu, bez ohledu na to, jak
moc byste se snažili fungovat mimo její vliv a vnucování, nicméně jste náchylní čas od
času fungovat z této pozice. A protože vaše lidská povaha je zakořeněna ve vašem egu,
v tom případě, logicky řečeno, fungujete z pozice vašeho ega, a ne z jiné pozice. Opakuji
ještě jednou: Takové pocity, jako být dotčen nebo být smutný, jsou podstatou své
povahy pocity negativní. Jestliže jsou negativní, nemohou vycházet z žádného jiného
zdroje vaší povahy než pouze z vaší lidské povahy, a tudíž z vašeho ega.
Nuže každý, kdo by se nalezl v této nesnázi, má přinejmenším dvě možnosti: první je
odmítnout cokoliv, co bylo řečeno o tomto problému na konci Dialogu 131.
Odmítnutím toho by pokračoval ve své nesprávné víře ohledně této záležitosti. V tom
případě by působil pod nesprávným dojmem o pravdivosti těchto závěrečných
poznámek ve zmíněném dialogu nebo čehokoliv jiného týkajícího se této záležitosti, a
jako důsledek by se držel zkreslení nebo dokonce nepravdy o své vlastní pozici v této