Page 323 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 323

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            věci. Pokud by tomu tak mělo být, znamenalo by to, že taková individualita pokračuje
            pod  vlivem  negativního  stavu  a  svého  ega.  Avšak  její  tendence  ospravedlňovat  a
            odůvodňovat  svůj  pohled  by  ji  oslepila  natolik,  že  by  vnímala  svou  pozici  jako
            správnou, náležitou a pravou a pozici kohokoliv jiného, kdo tvrdí něco zcela odlišného
            nebo  dokonce  opačného,  jako  nesprávnou,  nenáležitou  a  neoprávněnou.  A  takto
            pracuje ve většině případů typická lidská povaha a její ego.

            Druhou  možností  je,  že  vaše  odpověď  nebo  reakce  na  cokoliv,  co  bylo  řečeno
            v závěrečných  poznámkách  Dialogu  131.,  může  být  přijetí  a  rozpoznání  jejich
            pravdivosti a správnosti dávající vám příležitost  napravit vaši pozici uvidět věci tak,
            jaké  skutečně  jsou,  a  ne  tak,  jak  vám  vaše  lidská  povaha  a  její  ego  prostředky
            ospravedlňování, omluvy a odůvodňování nutí ty věci vidět nebo je hodnotit. Problém
            s lidským egem je ten, že nemůže snést, aby si připustilo, že cokoliv cítí, by mohlo být
            chybné, nesprávné nebo falešné. Z toho důvodu, aby se vyhnulo těmto nesnesitelným
            pocitům,  používá  svůj  vlastní  druh  ‚logiky‘,  pociťování,  ‚intuice‘,  ospravedlňování,
            odůvodňování a omlouvání, aby se ve své vlastní pozici cítilo v tomto ohledu pohodlně
            a neotřesitelně. Není nic obtížnějšího pro lidské ego, než si přiznat, že se mýlí ve
            všem,  cokoliv  cítí,  myslí  si  nebo  o  čem  uvažuje.  Takto  je  strukturována  lidská
            povaha  a  její  ego  stavy.  Jedním  z nejdůležitějších  důvodů,  proč  takové  výroky  či
            připomínky jsou učiněny v situaci, jako je tato, je upozornit vás na tato fakta o lidské
            povaze a jejím egu a učit se vyhýbat jeho vlivu na vás a na cokoliv, co cítíte, myslíte,
            uvažujete, vidíte, slyšíte, čtete nebo cokoliv v tomto ohledu děláte.

            Ano, první reakcí na takové připomínky by byly pocity ublížení, odmítnutí, smutku a
            podobné protivné reakce. V takových situacích je první reakce na ně obvykle z pozice
            vašeho ega.  Důvodem, proč úplně první reakce obvykle bývá  z pozice vašeho ega, je
            zevní  pozice  takové  připomínky.  Koneckonců  připomínky  v takových  případech
            nepřicházejí z vašeho vlastního nitra, ale od někoho jiného, nacházejícího se ve vnější
            pozici  od  vaší  vlastní  individuální  pozice.  Kvůli  tomuto  uspořádání,  když  tyto
            připomínky přicházejí odněkud jinud než z vašeho vlastního nitra, spouští úplně první
            reakci  z vašeho  ega,  které  je  umístěno  ve  vašich  vlastních  externích  stavech.  Jak  si
            pamatujete, ego nemá žádnou pozici ani místo ve vašem nitru. V pravém nitru vládne
            vaše ‚já jsem‘. Jakmile rozpoznáte, odkud přichází první reakce na takové připomínky,
            a jakmile přijmete, že reakce vašeho ega není nikdy náležitá, správná a k věci, stanete
            se způsobilými reagovat z pozice svého pravého ‚já jsem‘, což je pozice vašeho pravého
            nitra a což je vaše druhá, správnější odezva nebo reakce. A protože, logicky řečeno, Já
            jsem  ve  stavu  vašeho  nitra,  taková  reakce  přichází  z Mé  pozice  uvnitř  vás.  V tom
            případě,  cokoliv  obdržíte  o  té  či  jakékoli  jiné  záležitosti,  přichází  z pozice  skutečné
            pravdy,

            Takže jak vidíte z tohoto rozhovoru, ve vaší pozici, kdy máte typickou lidskou povahu,
            je nevyhnutelné mít úplně první odezvu na vůbec cokoliv z pozice vašeho ega. Valná
            většina  by  byla  spokojená  s takovou  reakcí  a  s pozicí  svého  ega.  Neměli  by  žádnou
            touhu, motivaci, úmysl nebo sklon jít dále nebo zkoumat skutečnost reakcí svého ega.
            A důvod, proč by neměli žádnou tendenci jít v tomto ohledu dále, je ten, že ve většině
            případů  považují  ego  za  své  pravé  ‚já  jsem‘.  Tato  falešná  pozice  jim  dává  velmi
            uvěřitelné ospravedlnění, odůvodnění a omluvu pro jakoukoliv reakci, kterou mohou
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328