Page 323 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 323
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
věci. Pokud by tomu tak mělo být, znamenalo by to, že taková individualita pokračuje
pod vlivem negativního stavu a svého ega. Avšak její tendence ospravedlňovat a
odůvodňovat svůj pohled by ji oslepila natolik, že by vnímala svou pozici jako
správnou, náležitou a pravou a pozici kohokoliv jiného, kdo tvrdí něco zcela odlišného
nebo dokonce opačného, jako nesprávnou, nenáležitou a neoprávněnou. A takto
pracuje ve většině případů typická lidská povaha a její ego.
Druhou možností je, že vaše odpověď nebo reakce na cokoliv, co bylo řečeno
v závěrečných poznámkách Dialogu 131., může být přijetí a rozpoznání jejich
pravdivosti a správnosti dávající vám příležitost napravit vaši pozici uvidět věci tak,
jaké skutečně jsou, a ne tak, jak vám vaše lidská povaha a její ego prostředky
ospravedlňování, omluvy a odůvodňování nutí ty věci vidět nebo je hodnotit. Problém
s lidským egem je ten, že nemůže snést, aby si připustilo, že cokoliv cítí, by mohlo být
chybné, nesprávné nebo falešné. Z toho důvodu, aby se vyhnulo těmto nesnesitelným
pocitům, používá svůj vlastní druh ‚logiky‘, pociťování, ‚intuice‘, ospravedlňování,
odůvodňování a omlouvání, aby se ve své vlastní pozici cítilo v tomto ohledu pohodlně
a neotřesitelně. Není nic obtížnějšího pro lidské ego, než si přiznat, že se mýlí ve
všem, cokoliv cítí, myslí si nebo o čem uvažuje. Takto je strukturována lidská
povaha a její ego stavy. Jedním z nejdůležitějších důvodů, proč takové výroky či
připomínky jsou učiněny v situaci, jako je tato, je upozornit vás na tato fakta o lidské
povaze a jejím egu a učit se vyhýbat jeho vlivu na vás a na cokoliv, co cítíte, myslíte,
uvažujete, vidíte, slyšíte, čtete nebo cokoliv v tomto ohledu děláte.
Ano, první reakcí na takové připomínky by byly pocity ublížení, odmítnutí, smutku a
podobné protivné reakce. V takových situacích je první reakce na ně obvykle z pozice
vašeho ega. Důvodem, proč úplně první reakce obvykle bývá z pozice vašeho ega, je
zevní pozice takové připomínky. Koneckonců připomínky v takových případech
nepřicházejí z vašeho vlastního nitra, ale od někoho jiného, nacházejícího se ve vnější
pozici od vaší vlastní individuální pozice. Kvůli tomuto uspořádání, když tyto
připomínky přicházejí odněkud jinud než z vašeho vlastního nitra, spouští úplně první
reakci z vašeho ega, které je umístěno ve vašich vlastních externích stavech. Jak si
pamatujete, ego nemá žádnou pozici ani místo ve vašem nitru. V pravém nitru vládne
vaše ‚já jsem‘. Jakmile rozpoznáte, odkud přichází první reakce na takové připomínky,
a jakmile přijmete, že reakce vašeho ega není nikdy náležitá, správná a k věci, stanete
se způsobilými reagovat z pozice svého pravého ‚já jsem‘, což je pozice vašeho pravého
nitra a což je vaše druhá, správnější odezva nebo reakce. A protože, logicky řečeno, Já
jsem ve stavu vašeho nitra, taková reakce přichází z Mé pozice uvnitř vás. V tom
případě, cokoliv obdržíte o té či jakékoli jiné záležitosti, přichází z pozice skutečné
pravdy,
Takže jak vidíte z tohoto rozhovoru, ve vaší pozici, kdy máte typickou lidskou povahu,
je nevyhnutelné mít úplně první odezvu na vůbec cokoliv z pozice vašeho ega. Valná
většina by byla spokojená s takovou reakcí a s pozicí svého ega. Neměli by žádnou
touhu, motivaci, úmysl nebo sklon jít dále nebo zkoumat skutečnost reakcí svého ega.
A důvod, proč by neměli žádnou tendenci jít v tomto ohledu dále, je ten, že ve většině
případů považují ego za své pravé ‚já jsem‘. Tato falešná pozice jim dává velmi
uvěřitelné ospravedlnění, odůvodnění a omluvu pro jakoukoliv reakci, kterou mohou