Page 236 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 236
DIALOG 125
uspořádání bylo základem jejich vlastního neživota. Dokud pokračuješ v životě
vyrovnanosti a držíš se toho, je nemožné vynalézt, aktivovat a ustanovit něco, co je
obsažené a je povahou neživota negativního stavu
Ještě jeden bod je třeba si zde uvědomit, a to ten, že pravá podstata pojmu ‚já jsem‘ a
pravý život jakéhokoliv ‚já jsem‘ jsou založeny na principu vyrovnanosti všeho, z čeho
se každé ‚já jsem‘ skládá. Z toho důvodu, aby někdo byl někým, neboli aby každý mohl
pojímat a měl privilegium bytí svým vlastním ‚já jsem‘, musí být všechno, z čeho se
takové ‚já jsem‘ skládá, ve stavu neustálého vyrovnávání a vyvažování. V momentě, kdy
je tento fundamentální princip jakýmikoliv prostředky a způsoby porušen, ten někdo a
jeho ‚já jsem‘ přestává mít privilegium být tím, čím a kým je ve svém jedinečném,
odlišném a individuálním ‚já jsem‘. V tom okamžiku dotyčná osoba ztratí svůj život a
své pravé ‚já jsem‘ a nalézá se v neživotě a jeho ego stavech. Takže jak vidíte z tohoto
základního principu, neživot a jeho ego jsou založeny na naprostém porušení všech
aspektů tohoto principu. Toto je jeden z mnoha prostředků, kterými bylo možné
vynalézt, aktivovat a ustanovit neživot negativního stavu, lidský neživot a jejich ega.
V tomto ohledu můžete říci, že problémem, vedle jiných probíraných v předchozích
dialozích, bylo ustanovení skutečnosti vyrovnanosti a rovnováhy. Otázkou znovu bylo,
zdali je tato kondice vyrovnanosti a rovnováhy skutečně nejzákladnějším principem
pravého života neboli života jako takového a ‚já jsem‘ a zda všechno, co v té době
všechny sentientní entity v tomto ohledu zažívaly, bylo skutečně něco, co se nazývalo
vyrovnaností a rovnováhou. A opět otázka byla následující: Jak byste mohli jistě vědět
se stoprocentní jistotou, že to, co máte a co prožíváte a co je základem možnosti mít
tento život a své vlastní jedinečné, individuální a odlišné ‚já jsem‘, je skutečně takové,
pokud nemáte žádné porovnání s něčím, co není takové povahy? Jinými slovy, jak byste
mohli vědět, že váš život a vaše ‚já jsem‘ je závislé na principu a tkví v principu
vyrovnanosti a rovnováhy, pokud není nic, co by vás mohlo přesvědčit o pravdivosti
tohoto principu? Konec konců, co je vyrovnanost a rovnováha? Jak můžete pojmout,
pochopit a rozumět těmto termínům, jestliže není nic, co je úplně odlišné od toho, co
máte, nebo lépe řečeno, co předpokládáte, že máte. Jsou váš život a vaše ‚já jsem‘
skutečně zakořeněné v těchto principech? Jak byste je mohli definovat, jestliže nemáte
žádný základ ani podklad, na kterém by taková definice mohla být formulována?
Tohle byla filosofická a tajemná otázka, která potřebovala být zodpovězena pouze
jediným způsobem, který by byl přesvědčující a zkušenostně přijatý - umožněním
ustanovit životní styl neživota a jeho ega, jež by byly postaveny na totálně a kompletně
opačném principu - nic by v nich nebylo vyvážené a vyrovnané a všechno by bylo
v naprostém nepořádku a protikladu k čemukoliv, co se dokonce jen vzdáleně podobá
něčemu, jako je vyrovnanost a vyváženost. Současně, aby se mohl úspěšně založit
takový neživot a ega, bylo pro všechny účastníky v tomto neživotě nutné stanovit dvě
věci: Za prvé, že žádný jiný pravý život vůbec neexistuje, a za druhé, co mají a prožívají,
je pouze jediný možný život, a způsob, jakým žijí svůj neživot, je totálně a kompletně
normální stav věcí. Nic jiného není možné a ni uskutečnitelné. Aby byl takovýto neživot
se svými egy vůbec možný, bylo velmi nutné mít takovéto uspořádání. Jakékoliv
uvědomění si principů vyrovnanosti a rovnováhy i toho, co je a jaké to je být v takové
kondici nebo stavu a procesu, by udělalo neužitečným jakýkoliv pokus trvale ustanovit