Page 239 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 239

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            neživota negativního stavu, jak vyvěrá z těch otázek a pochybností, ale navíc, že toto
            uspořádání má být vždy takové, jaké je, a že v současném způsobu života a neživota
            nikdy nenastanou žádné změny. Jak víte,  takové předpoklady jsou podpořeny všemi
            těmi  sděleními  v různých  takzvaných  svatých  knihách,  jako  je  například  křesťanská
            Bible.

            Jak  můžete  tušit  z předchozího  popisu,  je  tu  objektivní  diskrétní  modalita  jsoucna  a
            bytí,  ve  které  se  všechny  věci  a  události  stávají  simultánně  a  synchronně,  vždy
            navzájem  nezávislé  a  oddělené  jedna  od  druhé,  nemající  žádný  jiný  kontakt  než
            pomocí tajemných souvztažností; a potom je tu subjektivní modalita, ve které všechny
            věci  a  události  nastávají  v sekvenčním  a  souvislém  modu  jsouce  navzájem  jedna  na
            druhé závislé v tom smyslu, že jedna předchází druhou a druhá následuje tu předešlou.
            V objektivní diskrétní modalitě - protože se všechny v ní odehrávají vždy tady a teď
            bez časového nebo prostorového faktoru a protože mezi nimi všemi není žádná přímá
            a  zjevná propojenost  -  existuje možnost,  že  všechny odpovědi na  jakékoliv  otázky  a
            pochybnosti,  které  nastávají  v subjektivním  modu  sentientní  mysli  v sekvenční  a
            pokračující  modalitě,  by  mohly  být  vnímány,  jako  že  se  odehrávají  předtím,  než
            skutečně  vstoupí  do  subjektivního  modu  sentientní  mysli.  Subjektivní  pokračující  a
            sekvenční modalita  sentientní mysli je neschopna přímého  vnímání čehokoliv, co  se
            odehrává  v objektivní  diskrétní  modalitě.  Proto  má  v této  modalitě  sentientní  mysl
            velmi malou nebo nemá žádnou znalost o simultánním a synchronním nastávání všech
            otázek a pochybností, které do ní vstupují, a současně takříkajíc přímo na místě i všech
            odpovědí na ně před tím, než mohou vstoupit do subjektivní modality jejího vnímání.

            Protože se však subjektivní modalita sentientní mysli vždy zaměřuje na vnímání věcí
            sekvenčně  a  v pokračujícím  modu,  kdykoliv  něco,  co  nastává  na  úrovni  diskrétní
            modality simultánnosti a synchronicity, vstupuje do tohoto subjektivního modu, zažívá
            se  to  jako  něco,  co  bylo,  je  a  bude  nezávislé  na  té  mysli.  V tomto  případě  podléhá
            požadavku subjektivní modality, který potřebuje zažívat věci tak, jako by byly a budou
            od  jednoho  času/stavu  do  druhého  času/stavu.  Tudíž  postupnost  a  pokračování
            namísto souběžnosti a současnosti. V subjektivní modalitě vnímání se věci a události
            dějí tak, jak se dějí; kdežto v objektivní modalitě vnímání se neodehrávají stále dál a
            dál,  ale  vždy  nastávají  ve  stejném  času/stavu  bez  jakéhokoliv  pocitu  předcházení  či
            následování.


            Kvůli  tomuto  faktu  není  v subjektivním  způsobu  vnímání  obsažena  žádná  znalost  o
            tom, jak nastávají či probíhají věci a události v objektivní modalitě vnímání nebo její
            diskrétnosti.  Ale  protože  se  tyto  události  a  dění  promítají  vždy  z objektivního  do
            subjektivního  modu,  objektivní  modus  přesně  ví  všechno,  co  se  děje  v subjektivním
            modu.  Konec  konců,  všechny  věci  vznikají  ve  všem  a  jsou  způsobeny  vším,  co  se
            odehrává  v objektivním  modu.  Ale  v momentě,  kdy  se  promítnou  do  subjektivního
            modu vnímání, tento má kvůli tomu, že subjektivní modalita ve své schopnosti pojímat
            a  vnímat  nevidí  věci,  jež  se  dějí  v objektivním  diskrétním  modu  nebo  realitě,  velmi
            malou  nebo  žádnou  znalost  toho,  proč  a  z jakých  důvodů  se  věci  dějí  tak,  jak  se
            odehrávají  a  kdy  a  kde  se  odehrávají.  Proto  můžete  říci,  že  mnoho  věcí  je  před
            subjektivním způsobem vnímání a reality ukryto.
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244