Page 147 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 147

Sto šestnáctý dialog





                                                     15. října 1999




            Petr: Při opětovném čtení Dialogu č. 115 mi přišla na mysl otázka ohledně duchovního
            rozdílu mezi ženou, která k Tobě přišla ve městě, když jsi obědval v domě farizeově, a
            ženou,  jež  byla  přistižena  při  cizoložství  a  kterou  Ti  přivedli,  abys  jim  odpověděl  a
            poradil, jak s ní naložit. Tuto příhodu jsme již probrali v některém z dřívějších dialogů.
            Bylo by vhodné dnes ráno věnovat se této záležitosti, nebo čemukoli jinému, co bys rád
            prodiskutoval? Já znám odpověď na tuto otázku, ale chtěl bych Tě požádat, jestli smím,
            abys  ji  nebo  cokoli  jiného  ohledně  této  věci  rozpracoval,  aby  všichni  čtenáři  těchto
            Dialogů správně chápali zásadní rozdíly mezi těmito dvěma případy.


            Pán Ježíš Kristus: Ano, Petře, bylo by vhodné, abych tak učinil. Avšak dříve, než se
            dotknu rozdílnosti v těchto dvou případech, potřebuje Mé vysvětlení něco jiného. Týká
            se to věci ženskosti a mužskosti. Z jednoho z tvých telefonních rozhovorů s jedním ze
            čtenářů těchto Dialogů vysvitlo, že existuje možný zmatek a jisté nepochopení v mysli
            některých čtenářů o rozdílu mezi pohlavím a charakteristickými znaky, rysy a atributy
            jak femininity, tak maskulinity. Kdykoliv mluvíme o maskulinitě a femininitě a jejich
            příslušných rysech, charakteristických  znacích a  atributech, nikdy nemáme na  mysli
            pohlaví, nebo nějakého muže či ženu. Jde o docela rozdílné věci.

            Jak bylo uvedeno mnohokrát dříve, muž má v sobě v různém poměru či rozsahu oba
            charakteristické  znaky,  rysy  a  atributy  -  maskulinní  a  femininní.  Také  žena  v sobě
            obsahuje  v různém  poměru  či  rozsahu  oba  charakteristické  znaky,  rysy  a  atributy  -
            femininní a maskulinní. Jejich rozdělení v každém - muži i ženě určuje povahu jejich
            duševnosti,  charakteru,  chování,  fyzického  zjevu  a  všeho  ostatního  tak  typického  u
            obojího  pohlaví.  Jakákoliv  úchylka  směrem  k extrému  jednoho  nebo  druhého  -  buď
            mnoho  femininity  u  muže,  či  nadbytek  maskulinity  u  ženy  -  může  vést  k rozvinutí
            homosexuality, tak často se vyskytující na vaší planetě. Na druhé straně nedostatečně
            vyvinuté  nebo  značně  potlačené  femininní  charakteristické  znaky,  rysy  a  atributy  u
            muže,  nebo  maskulinní  charakteristické  znaky,  rysy  a  atributy  u  ženy  a  nadměrné
            zdůrazňování  nebo  ztotožňování  se  či  převládnutí  jednoho,  nikoliv  však  druhého,
            může  vést  k vytvoření  životního  stylu  vyznačujícího  se  brutální  mužskostí  nebo
            extrémní      formou      maskulinity     se    vší    arogancí,    chladem,      nadřazeností,
            superintelektualismem, potlačováním emocí, neschopností projevit něhu, laskavost a
            lásku  a  s podobnou  charakteristikou,  tak  typickou  pro  mužské  chování;  nebo  to  na
            druhé straně může vést k osobnostnímu charakteru, jenž je příliš změkčilý, zasněný,
            nepraktický,  emocionální,  nerealistický,  takříkajíc  pohádkový,  neschopný  být
            nezávislým, neschopný pečovat o sebe, a podobně - s charakteristickými znaky, které
            jsou často připisovány ženám.

            Takže  z tohoto  vylíčení  můžete  vidět,  že  pro  správné  fungování  jakékoliv  sentientní
            entity  kdekoliv  a  kdykoliv  je  velmi  důležité  mít  oba  charakteristické  znaky,  rysy  a
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152