Page 151 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 151

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Věnujme se nyní záležitosti základních rozdílů mezi dvěma dotyčnými ženami, které se
            u Mě objevily během Mého života na planetě Nula. Za jakých okolností ke Mně přivedli
            první  ženu?  Především,  jak  vidíte  z těchto  slov,  nepřišla  ze  své  vlastní  vůle.  Byla  ke
            Mně  přivlečena  násilím,  protože  byla  chycena  při  samém  aktu  cizoložství.  V jejím
            případě Mojžíšův zákon vyžadoval, aby byla ukamenována k smrti. Jak si vzpomínáte,
            Já jsem vyvrátil nutnost něčeho takového. Jenže o to zde nejde. Tuto záležitost jsme
            prodiskutovali  v některém  z dřívějších  dialogů.  Není  nutné  to  opakovat.  V tomto
            případě  jde  o  manifestaci,  ilustraci  a  demonstraci  určitých  důležitých  duchovních
            korespondencí, reprezentovaných první dotyčnou ženou. Jak je zřejmé z textu, ta žena
            byla cizoložnicí. Co znamená být cizoložnicí nebo cizoložníkem v duchovní souvislosti
            toho slova, a nikoliv podle typicky lidského vnějšího chápání takového chování? Abyste
            pochopili duchovní konotaci toho  slova, je nutno nejdříve poznat, co znamená slovo
            ‚žena‘  v tomto  konkrétním  spoluvýznamu.  Pokud  si  vzpomínáte,  jeden  z duchovních
            souvztažných významů toho slova je být ve své vlastní pravé přirozenosti čili ve své
            vlastní individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti. Jinými slovy ‚žena‘ souvztaží s vlastní
            pravou přirozeností, nebo taktéž s vlastní duší čili duševním založením.

            V tomto  jednotlivém  případě  zmíněná  žena  odmítla  svou  vlastní  individualitu,
            jedinečnost  a  rozdílnost  čili  svou  vlastní  přirozenost,  duši  či  mentalitu.  Místo  toho
            chodila kolem ve snaze zabrat si či přivlastnit přirozenost, jedinečnost, individualitu,
            rozdílnost, duši či mentalitu někoho jiného. Tím, že to činila, stala se cizoložnicí. Jak
            vidíte z tohoto příkladu, odmítnout vlastní přirozenost a její individualitu, jedinečnost,
            rozdílnost, duši či mentalitu a pachtit, toužit a chtít zabrat nebo zcizit u někoho jiného
            jeho  přirozenost  s její  individualitou,  jedinečností,  rozdílností,  duší  či  mentalitou
            znamená  být  cizoložným.  Toto  je  pravým  duchovním  významem  cizoložství.  Jinými
            slovy, dychtit či toužit být jako někdo jiný a usilovně se snažit být jako někdo jiný, a
            zároveň se zpronevěřovat, odmítat, opovrhovat a zrazovat svou vlastní identitu takové,
            jaká je, znamená být cizoložným. Jelikož Já jsem v každém v jeho jedinečné a rozdílné
            individualitě a identitě, pak jakýkoliv pokus je opustit rovná se zpronevěře, spáchání
            věrolomnosti a zrady nejen vůči sobě sama, ale také vůči Mně.

            Dotyčná žena nepřišla ke Mně na základě svobodné volby čili ze své vlastní vůle. Proto
            neexistoval  žádný  důvod  k tomu,  aby  byla  souzena,  odsouzena,  ani  pro  to,  aby  byla
            odmítnuta. Konec konců sama Mne nepožádala o odpuštění nebo aby byla souzena pro
            své chování. Takže nepřišla ke Mně, nebo nebyla ke Mně přivedena z pozice své vlastní
            individuality, jedinečnosti a rozdílnosti. V takové situaci jsem neměl vyhnutí, než jí říci
            jedinou věc. ‚Já tě nemohu soudit, jdi a nehřeš více.‘ Jak vidíte, namísto toho, abych ji
            soudil, dal jsem jí alternativu: aby přestala dělat to, co dělala; jinak řečeno aby přestala
            s odmítáním,  pohrdáním  a  nechutí  vůči  své  vlastní  přirozenosti  a  s usilováním  o
            přirozenost  někoho  jiného,  ale  místo  toho,  aby  akceptovala  to,  čím  je  ve  své  vlastní
            individualitě, jedinečnosti a rozdílnosti a aby se ztotožnila se svou vlastní přirozeností.
            Zde  šlo  o  to,  že  dotyčná  žena  přistupovala  k mužům  ne  z pozice  lásky,  ale  z pozice
            potřeby uzurpovat či odcizit jejich vlastní identitu k tomu, aby si mohla tuto identitu
            sama  přivlastnit.  Není  nic  horšího  než  si  provést  něco  podobného.  Abychom  to
            zopakovali - jde o nejhorší formu duchovního cizoložství. Zda dotyčná žena uposlechne
            a zařídí se podle Mé rady, by byl docela jiný příběh.
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156