Page 96 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 96

takovýchto  aktech  jiných  lidí  nacházíme  dobrý  zdroj  ospravedlnění,  rozumového
            vysvětlení   a   omluvy   své   vlastní   negativity.   Pokud   vidíme,   že   většina   lidí   je
            motivována tím stejným způsobem, v jednom bodu dojdeme k závěru, že toto je
            jediný možný, normální, vhodný, správný a zdravý způsob. Bezděky usoudíme, že
            toto je vlastně život a že pravý život má být takový.


            Takovýmto postojem je život negativního stavu zajištěn a zachován do nekonečna.
            Pseudotvůrci   potřebovali   dosáhnout   tohoto   výsledku,   aby   mohli   negativní   stav
            udržovat   živý,   prosperující   a   rozšiřující   se.   Z   tohoto   důvodu   pojmenovali   své
            pseudolidské tvory "společenskými zvířaty". Bez společenského styku není nikdy
            možné žádné sdílení, posilování a šíření všech aspektů negativního stavu a jeho
            přirozenosti. Konec konců, bída má ráda společnost (lepší způsob, jak by se to
            mohlo říci je, "bída má ráda bědnou společnost"). Negativní genetické nadělení
            prostřednictvím snahy pseudotvůrců zajišťuje, že bída bude milovat společnost.
            Jak jinak by se mohla projevovat, aktualizovat, realizovat a šířit po celém světě?


            Pseudotvůrci měli dobrý příklad takovéto potřeby – pozitivní stav. Viděli způsob
            společenského  styku  lidí v  pozitivním  stavu,  a  jakou  obrovskou výhodu  to  má,  a
            kolik zázračných věcí by se mohlo vykonat těmito prostředky. Používali stejné druhy
            principů, jenomže pro nesprávné důvody.


            Z výše stručně popsaných zřetelů můžete vidět, že máme dva fundamentální odlišné
            důvody pro společenský život. Jeden je velmi pozitivní a dobrý, a jeden je velmi
            negativní a zlý. Specifické a zvláštní podmínky na planetě Zemi, kvůli kterým byla
            tato   planeta   zvolena   Nejvyšším,   si   vyžadují,   aby   oba   tyto   směry   byly   stejně
            reprezentovány a manifestovány. Lidé, kteří se sem inkarnovali z pozitivního stavu,
            mají zde zobrazit možnost pozitivní alternativy pro společenský život. V důsledku
            tohoto   zvláštního   a   specifického   důvodu   můžeme   na   této   planetě   najít   směs
            pozitivních a negativních důvodů pro společenský styk. Všechny naše vztahy jsou
            však ve většině případů kontaminovány, znečištěny a otráveny negativními ohledy
            (sobeckými   důvody).   Externalizace   a   materializace   všech   našich   hodnot   nám
            znemožňuje,   abychom   měli   jen   čisté,   nesobecké   motivace   a   úmysly   pro   náš
            společenský styk. Mnozí z nás jaksi končí otázkou "Co je v tom pro mne?" Když
            pozveme někoho na oběd, bezděky očekáváme, vědomě či nevědomě, že budeme
            pozváni na oplátku, nebo to děláme kvůli nějakým jiným postranním motivům. Je v
            tom pro nás nějaká výhoda, a proto se rozhodneme pozvat tuto osobu na oběd.
            Velmi zřídka to děláme skutečně proto, že chceme bezpodmínečně sdílet sebe sama
            s těmi, se kterými jsme se rozhodli společensky stýkat.

            Tato situace je ještě zřejmější v naší snaze společensky se stýkat jenom s určitým
            typem osoby. Náš výběr lidí, se kterými se společensky stýkáme, je velmi pečlivě
            určen výhodami, které nám společenský styk s takovýmito lidmi přináší. Zřídka se
            společensky stýkáme s lidmi, kteří nemají stejný společenský status. Jinak bychom
            ztratili   svou   společenskou   reputaci   a   všechny   výhody,   které   máme   z   tohoto
            společenského styku. Velmi se zajímáme o to, co jiní lidé řeknou o našich stycích s
            odlišnými lidmi.

            Z tohoto konkrétního případu je velmi zřejmé, že náš primární zřetel ohledně našeho
            společenského života je ve většině případů určen nějakými postranními důvody. V
            takovýchto   důvodech   jsou   obsaženy   velmi   malé,   jestli   vůbec   nějaké,   skutečně
            duchovní, nesobecké,  objektivní a  spravedlivé faktory. Všechny duchovní zřetele
            jsou v tomto ohledu odřezány od našeho vědomí a chování. Výsledkem takovéhoto
            ignorování  duchovnosti  je  to,  že  končíme  tím,  že  máme  mnoho  společenských
            nepřátel, závist, nenávist, zlomyslnost, pomluvy, úkladné vraždy osob, otupování
            osob,   ponižování,   zesměšňování,   odmítání,   nečestnost,   pokrytectví,   podvádění,
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101