Page 96 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 96
takovýchto aktech jiných lidí nacházíme dobrý zdroj ospravedlnění, rozumového
vysvětlení a omluvy své vlastní negativity. Pokud vidíme, že většina lidí je
motivována tím stejným způsobem, v jednom bodu dojdeme k závěru, že toto je
jediný možný, normální, vhodný, správný a zdravý způsob. Bezděky usoudíme, že
toto je vlastně život a že pravý život má být takový.
Takovýmto postojem je život negativního stavu zajištěn a zachován do nekonečna.
Pseudotvůrci potřebovali dosáhnout tohoto výsledku, aby mohli negativní stav
udržovat živý, prosperující a rozšiřující se. Z tohoto důvodu pojmenovali své
pseudolidské tvory "společenskými zvířaty". Bez společenského styku není nikdy
možné žádné sdílení, posilování a šíření všech aspektů negativního stavu a jeho
přirozenosti. Konec konců, bída má ráda společnost (lepší způsob, jak by se to
mohlo říci je, "bída má ráda bědnou společnost"). Negativní genetické nadělení
prostřednictvím snahy pseudotvůrců zajišťuje, že bída bude milovat společnost.
Jak jinak by se mohla projevovat, aktualizovat, realizovat a šířit po celém světě?
Pseudotvůrci měli dobrý příklad takovéto potřeby – pozitivní stav. Viděli způsob
společenského styku lidí v pozitivním stavu, a jakou obrovskou výhodu to má, a
kolik zázračných věcí by se mohlo vykonat těmito prostředky. Používali stejné druhy
principů, jenomže pro nesprávné důvody.
Z výše stručně popsaných zřetelů můžete vidět, že máme dva fundamentální odlišné
důvody pro společenský život. Jeden je velmi pozitivní a dobrý, a jeden je velmi
negativní a zlý. Specifické a zvláštní podmínky na planetě Zemi, kvůli kterým byla
tato planeta zvolena Nejvyšším, si vyžadují, aby oba tyto směry byly stejně
reprezentovány a manifestovány. Lidé, kteří se sem inkarnovali z pozitivního stavu,
mají zde zobrazit možnost pozitivní alternativy pro společenský život. V důsledku
tohoto zvláštního a specifického důvodu můžeme na této planetě najít směs
pozitivních a negativních důvodů pro společenský styk. Všechny naše vztahy jsou
však ve většině případů kontaminovány, znečištěny a otráveny negativními ohledy
(sobeckými důvody). Externalizace a materializace všech našich hodnot nám
znemožňuje, abychom měli jen čisté, nesobecké motivace a úmysly pro náš
společenský styk. Mnozí z nás jaksi končí otázkou "Co je v tom pro mne?" Když
pozveme někoho na oběd, bezděky očekáváme, vědomě či nevědomě, že budeme
pozváni na oplátku, nebo to děláme kvůli nějakým jiným postranním motivům. Je v
tom pro nás nějaká výhoda, a proto se rozhodneme pozvat tuto osobu na oběd.
Velmi zřídka to děláme skutečně proto, že chceme bezpodmínečně sdílet sebe sama
s těmi, se kterými jsme se rozhodli společensky stýkat.
Tato situace je ještě zřejmější v naší snaze společensky se stýkat jenom s určitým
typem osoby. Náš výběr lidí, se kterými se společensky stýkáme, je velmi pečlivě
určen výhodami, které nám společenský styk s takovýmito lidmi přináší. Zřídka se
společensky stýkáme s lidmi, kteří nemají stejný společenský status. Jinak bychom
ztratili svou společenskou reputaci a všechny výhody, které máme z tohoto
společenského styku. Velmi se zajímáme o to, co jiní lidé řeknou o našich stycích s
odlišnými lidmi.
Z tohoto konkrétního případu je velmi zřejmé, že náš primární zřetel ohledně našeho
společenského života je ve většině případů určen nějakými postranními důvody. V
takovýchto důvodech jsou obsaženy velmi malé, jestli vůbec nějaké, skutečně
duchovní, nesobecké, objektivní a spravedlivé faktory. Všechny duchovní zřetele
jsou v tomto ohledu odřezány od našeho vědomí a chování. Výsledkem takovéhoto
ignorování duchovnosti je to, že končíme tím, že máme mnoho společenských
nepřátel, závist, nenávist, zlomyslnost, pomluvy, úkladné vraždy osob, otupování
osob, ponižování, zesměšňování, odmítání, nečestnost, pokrytectví, podvádění,