Page 99 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 99
je možnost získání poznání, chápání a aplikace všech ostatních
aspektů Přirozenosti Nejvyššího, které jsou umístěny ve všech ostatních lidech.
Z tohoto důvodu byl stvořen nekonečný počet a rozmanitost inteligentních
bytostí a sentientních entit všelijakých forem, podmínek, stavů, míst, časů a
para-časů, kterých úplná kumulativní suma odráží Absolutní Přirozenost Nejvyššího.
Protože počet a rozmanitost těchto lidí jsou nekonečné, jedinec může být navěky
motivován zkoumat všechny ostatní aspekty Přirozenosti Nejvyššího odrážené v
Jeho/Jejím Stvoření. Na zkoumání, poznávání a sdílení je vždy něco nového a
odlišného. Vždy je někdo tam venku, s kým se můžeme společensky stýkat úplně
odlišným a novým způsobem, s inovačními zkušenostmi, které zdokonalují a
obohacují všechny účastníky tohoto společenského styku.
Kdyby byl jen omezený počet obyvatel, se kterými bych se mohl společensky stýkat
za účelem sdílení, jednou v budoucnosti by se tento počet vyčerpal a v tom
okamžiku by nebylo nic ke sdílení. Konec sdílení znamená zastavení života, protože
samotným životem života je neustálé progresivní sdílení. Takováto je Absolutní
Přirozenost Nejvyššího.
Naštěstí pro nás, Přirozenost Absolutnosti Nejvyššího tvoří nové světy s novými
obyvateli, které nesou odlišné a nové aspekty Přirozenosti Nejvyššího, a proto se
nemůže nikdy vyčerpat. Toto dává každému věčnou příležitost ke sdílení. Takže
společenský život nám poskytuje náležitou motivaci být a existovat nadobro a
navždy bez jakéhokoliv konce. Toto může být považováno za jeden z hlavních účelů,
pro který byl Nejvyšším v první řadě ustanoven společenský život.
4. V pozitivním stavu je společenský život zaměřen na vzájemné předávání či
komunikaci specifických zkušeností, které máme, a na zkoumání toho, jak tyto
zkušenosti mohou přispět všem ostatním. Protože centrem takové zkušenosti je
jedinečná, osobní, intimní a soukromá komunikace s Nejvyšším a zkušenost
Nejvyššího ve všech, hlavním tématem sdílení je sdílení této zvláštní zkušenosti.
Když všichni členové společenské skupiny vzájemně sdílejí tyto jedinečné
zkušenosti, zjevuje se jim Nejvyšší ve formě Pána Ježíše Krista jako výsledek
tohoto sdílení a stýká se se všemi z nich jako jeden z nich.
Tato posledně uvedená zkušenost je vzbuzující a povznášejí zkušeností, protože
dává každému ohromný podnět a popud k tomu, aby byl tvořivější, produktivnější,
plodnější a sdílnější. Nic není více inspirující, motivující, osvětlující a objasňující,
než stýkat se přímo s Nejvyšším, Který/Která se stává jedním z nás právě pro tento
účel a důvod.
Z tohoto důvodu můžeme říci, že jedním z prvotních důvodů společenského styku je
přivodit osobní přítomnost Nejvyššího v úplně odlišné modalitě Jeho/Jejího
prožívání – jako našeho Pána, Který/Která je mezi námi a s námi jako jeden z nás.
Toto dává největší inspiraci všem a neomezený a nevyčerpatelný požitek. Všechno,
co těší lidi, těší Pána. Toto je ten důvod, proč se v Žalmu 149, ve verši 4 říká: "Neboť
Pán má zálibu ve svém lidu." A jak se praví také v Žalmu 113, ve verši 4–6: "Pán je
vysoko nad všemi národy, a Jeho sláva nad nebesy. Kdo je jako Pán, náš Bůh, Který
přebývá tak vysoko, Který se Sám snižuje, aby viděl věci, které jsou v nebesích a na
Zemi?"
Šestý verš tohoto žalmu velmi jasně naznačuje, že Pán se Sám/Sama snižuje, aby byl
jedním z nás a mezi námi a stýkal se s námi, aby nám tak poskytoval věčné
radovánky. Tyto radosti jsou motivujícími faktory pro náš neustálý duchovní pokrok
a jeho sdílení, a pravou duchovní odměnou za naše tvořivé úsilí, které sdílíme