Page 263 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 263

procesu se Absolutno Nejvyššího může stát relativním k něčemu, co samo o sobě
            nedává vznik žádným ideám.

            Důvodem k tomu, proč je nutné, aby se Absolutno manifestovalo v nanejvýš relativním
            a konkrétním, je to, že se tak Absolutní učiní vnímatelným, pojímatelným, přístupným a
            dosažitelným v nejzazší a nejzevnější manifestaci a ilustraci. Dává to všemu Stvoření
            konkrétní a úplnou ideu toho, jak Absolutní stav a Absolutní proces působí skrze
            úplnou relativnost a  fixnost  přírodního stupně v tomto jednotlivém časovém cyklu.
            Bez ní by nebyla nikomu dostupná žádná zkušenost ani možnost pojímat a poznávat.
            To by překáželo obecnému směřování duchovního pokroku.

            2.  Totéž platí   s  ohledem  na  manifestaci  Absolutní  esence   a  Absolutní   substance
            Nejvyššího v nanejvýš relativní a  nejzazší  esenci a substanci člověčenstva a v jeho
            místě, pozici i v jeho zvláštním použití ve všech jeho systémech.

            Pro veškeré Stvoření je důležité pochopit význam  esence  a  substance, protože na
            těchto kategoriích a jejich ideách je postaven Vesmír a celé Stvoření. Je nemožné, aby
            je pochopil v jejich Absolutní kondici někdo, kdo je vzhledem k ní v kondici relativní.
            Tato absolutní kondice se ale stává dosažitelnou ve své konkrétní, nejzazší a finální
            manifestaci a ilustraci v nanejvýš extrémní a opačné pozici a situaci.

            Eliminací všech idejí toho, čím Absolutno není, lze získat určitý význam toho, čím je.
            Tento   význam   pomáhá   jedinci   ve   snaze,   aby   se   stal   lepší   podobou   a   obrazem
            Nejvyššího, tedy mu pomáhá v procesu vlastního duchovního pokroku.


            3. Místo a pozice nového člověčenstva je jevištěm, na kterém se neustále demonstruje
            Absolutní přirozenost Absolutního jsoucna a Absolutního bytí v nanejvýš specifické,
            relativní, finální a konkrétní manifestaci a ilustraci. Toto rozpoložení je závěrečným
            důsledkem příčiny skrze účinek. Je nemožné pojmout Absolutní jsoucno a Absolutní
            bytí z relativní kondice a z Absolutní příčiny a jejího účinku. Ale lze pro to nalézt
            vhodnou ideu z konečného produktu Absolutního tvořivého úsilí.

            Důležitost tohoto pojímání je určena faktem vlastního jsoucna a bytí relativního k
            Absolutní příčině. Jelikož jedinec sám sebou a o sobě nikdy není svým vlastním
            jsoucnem a bytím, potřebuje k tomu, aby aproximoval svou vlastní Absolutní příčinu,
            mít  konkrétní  ideje   a  příklady   své   přirozenosti.   To   je   zařízeno   tak,  že   se   použije
            speciální a specifický konečný produkt, který představuje nové člověčenstvo. Bez
            pochopení toho, co se má aproximovat, by nebyl možný žádný duchovní pokrok. Bylo
            by to, jako by slepý vedl slepého.

            4. Zvláštní místo, pozice, funkce, cíl a účel nového člověčenstva a všech jeho systémů
            dovoluje vyjádřit působení a funkci Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího
            v nanejvýš relativním, konkrétním a finálním stavu a procesu Stvoření, ilustrovaném
            jeho   vlastním   dobrem   a   jeho   vlastní   pravdou   ve   specifičnosti   jeho   použití.   Toto
            vyjádření dává všemu Stvoření konkrétní příklad ideje o povaze Absolutní lásky a
            Absolutní   přirozenosti   v   jejich   relativním   a   finálním   projevu.   Taková   intenzívní,
            nepodmíněná a ohromná láska a moudrost se nevyžaduje nikde jinde ve Stvoření než
            v jeho závěrečném, nejzazším a konkrétním stupni reprezentovaném člověčenstvem.

            Nestabilita, nespolehlivost, přechodnost, zevnějšnost, povrchnost a ostré diference
            přírodního stupně vyžadují zvláštní zacházení, které dovoluje, aby se vyjádřila a zažila
            nekonečná trpělivost, laskavost a tolerance lásky a moudrosti. Z takové zkušenosti
            získává   veškeré   Stvoření   lepší   ideu   přirozenosti   Absolutní   lásky   a   Absolutní
            moudrosti,   která   Stvoření   umožňuje,   aby   lépe   aproximovalo   Absolutní   lásku   a
            Moudrost, majíc konkrétní příklad pro své vlastní praktikování a žití. Jelikož je jakékoli
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268