Page 241 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 241
času a prostoru nastává, probíhá a stává se, přichází do počátečního a zahajujícího
stavu a procesu sebeuvědomění. Jelikož je povaha takového procesu relativní pouze k
Absolutnímu sebeuvědomění Nejvyššího, je jedinec motivován, aby neustále
progresivně postupoval ke stále většímu stupni a větší míře intenzity sebeuvědomění.
To vede ke stále progresivně většímu stupni a větší intenzitě ztotožnění se se sebou
samým, jako jedinou skutečností, kterou a skrze kterou lze neustále více a více
aproximovat Absolutní sebeuvědomění Nejvyššího.
Čím více se tedy někdo progresivně ztotožňuje sám se sebou, tím větší totožnost má s
Nejvyšším. čím více se ztotožňuje s Nejvyšším, tím získává větší a progresivnější stav
a proces duchovnosti. Takže se stává neustále lepší a lepší a více duchovní lidskou
bytostí.
6. Dle principu jedinečnosti. To je progrese stále větší mírou odlišování a
individualizace za účelem toho, aby se jedinec stal unikátnějším, aby nastal neustále
unikátnější proces extenze Nejvyššího, jímž se může projevit Absolutno přirozenosti
Nejvyššího v kumulativním součtu všech čijících entit.
Když jakákoli sentientní entita nastává, probíhá a stává se v určitém časovém a
prostorovém bodě či v určitém stavu a procesu, vchází do počátečního, iniciačního,
zárodečného stavu a procesu své vlastní jedinečnosti. Vrozeným a vlastním tvořivým
principem se pohybuje vpřed a dále ke stále progresivně větší individualizaci svého já
ve stále jedinečnější sentientní entitě, která se nanejvýš jedinečným způsobem
přibližuje Absolutní jedinečnosti Nejvyššího. Tento jedinečný způsob se může sdílet s
každým ve Stvoření bez nutnosti zbavovat se vlastní jedinečnosti, aby se mohla
zakusit jedinečnost někoho jiného.
7. Dle principu obecenství. To je pokrok získáváním většího a většího stupně
obecenství s veškerými sentientními tvory. Společným rysem je stále větší přibližování
k Nejvyššímu mírou lásky a moudrosti a všemi důsledky majícími k nim vztah.
Obecenství je také určeno společným úsilím všech, aby byli stále jedinečnějšími, více
odlišnými a individualizovanými za účelem sdílení nekonečného počtu a nekonečných
variací projevů Absolutního stavu a Absolutního procesu Nejvyššího. Takto se lze více
přiblížit Absolutní přirozenosti Nejvyššího, který je Jednotou, Jedností a Harmonií
všeho bez výjimky. Toto je samotným principem obecenství.
V jednom časovém okamžiku, kdy sentientní entity nastávají, probíhají a stávají se,
přicházejí do počátečního, iniciačního a zárodečného stavu a procesu obecenství se
všemi ostatními. Jak postupují ke stávání se sebou samými, získávají stále více
společných základů a rysů se všemi ostatními. Takové obecenství je jedinečné
vyjádřeno skrze jedincovu vlastní subjektivní zkušenost, která by jinak nebyla nikomu
dostupná.
Stvoření by tedy bylo ochuzeno o jedinečnost takové zvláštní zkušenosti a bránilo by
se tak většímu přiblížení se Absolutnímu stavu a Absolutnímu rozpoložení. Je třeba si
zapamatovat, že účastí v nekonečném počtu a nekonečných variacích všech
zkušeností skrze princip obecenství je jedinec schopen se přiblížit této Absolutní
kondici Nejvyššího.
Jak lze vidět, je mnoho způsobů, směrů a cest, jimiž a skrze něž se odehrává neustálý
duchovní pokrok. Shora popsané principy se vztahují plně na všechny sentientní
tvory, na každého jedince, jakož i na celé člověčenstvo a všechny lidské systémy.
Vždyť před Nejvyšším se celé člověčenstvo jeví především jako jedna lidská bytost či