Page 240 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 240

jsoucna a bytí. Tyto nástroje jsou dány formou potenciálů - se schopností je rozvíjet
            do úplného rozsahu - které jsou relevantní a mají vztah ke zvláště zvoleným krokům,
            stupňům, úrovním či dimenzím bytí a ke zvoleným aspektům jejich projevu.

            V okamžiku, kdy někdo vstupuje do jsoucna a bytí, zahajuje svůj neustálý progresivní
            proces aktualizace a realizace všeho, co je jeho součástí a fakticky jím, za účelem a
            kvůli potřebě této specifické manifestace a v rámci zvoleného stupně a úrovně takové
            manifestace.   Tento   proces   pokračuje   zdokonalováním,   zesilováním,   vylepšováním,
            rozšiřováním   a   obohacováním   vlastních   schopností,   dovedností,   pozic,   vlastního
            sebeuvědomění,  sebepojímání,   sebezobrazování  a   všeho   ostatního   od   okamžiku
            nastávání k bodu stávání se skrze probíhání.

            3. Dle principu muitidimenzionality. Toto je pokrok krok za krokem, z úrovně k úrovni a
            z dimenze k dimenzi. V určitém bodě jeden nastává, probíhá a stává se v určitém
            stupni, kroku, úrovni a dimenzi pro toto zvolené časové období. Od tohoto okamžiku je
            v neustálém pokroku, nejprve v rámci jednoho kroku k dalšímu kroku, pak od jedné
            úrovně k úrovni druhé a pak od jedné dimenze k dimenzi druhé.

            Nikdy nemůže zůstat navěky v jednom určitém bodě, pokud si to nezvolil. Ale taková
            volba není ve fyzickém vesmíru dostupná kvůli povaze hmoty, která neustále padá
            zpět sama na sebe a tíhne k sebepohlcování.

            Volba zahájit duchovní pokrok ve fyzickém vesmíru implicitně i explicitně znamená, že
            se jedinec již rozhodl nezůstat v tomto vesmíru, ale vstoupit do další dimenze. Tato
            volba není dostupná ani v intermediálním světě, jelikož je to svět vyvažování já a idejí,
            soudu i přípravy pro vstup do dalšího zvoleného kroku, vybrané úrovně a dimenze atd.
            Opakuje se, že volba být v této dimenzi již znamená volbu postoupit někam jinam.
            Jediným   místem,   které   si   lze   zvolit   k   věčnému   pobytu,   je   duchovní   stav   nebes.
            Setrvávání na těchto úrovních ale znamená volbu pokroku v rámci těchto úrovní či
            dimenzí v takzvaném spojitém módu jejich fungování.


            Duchovní progrese v takovém stavu probíhá lineárně. Takový průběh je schopen více
            a více aproximovat duchovnost, protože duchovnost sama probíhá jak v postupném
            spojitém módu, tak zároveň i v odděleném souběžném čili nelineárním módu. Oba
            směry jsou schopny se věčně přibližovat duchovnosti. To je důvodem, proč je možné
            si zvolit věčné přebývání v nejniternějším stupni jednoho duchovního stavu, protože
            to není stagnujícím rozpoložením, ale neustálým, postupným pokrokem.

            4. Principem transcendence. Jelikož každá sentientní entita nastává, probíhá a stává
            se z Absolutních principů Lásky a Moudrosti Nejvyššího, v okamžiku svého vzniku v
            čase a prostoru jednotlivého kroku, stupně a jednotlivé úrovně či dimenze, vstupuje
            do relevantního počátečního a startovního stupně lásky a moudrosti, dobra a pravdy,
            který je specifický jen pro tento zvolený aspekt jejího projevu.

            Absolutní   hodnoty   Lásky   a   Moudrosti,   Dobra   a   Pravdy   v   relativních   stavech   a
            procesech   motivují   neustálý   duchovní   pokrok   směrem   k   přesahování   v   každém
            okamžiku   a   každého   okamžiku   společného   milování,   dávání,   přijímání,   sdílení   a
            oplácení, zatímco se získávají vyšší a vyšší úrovně moudrosti, poznání a pravdy. Čím
            více kdo miluje, tím více získává přesahujících zkušeností lásky, čím více toho ví, tím
            více dosahuje přesahující moudrosti a pravdy v chápání principů lásky a moudrosti,
            dobra a pravdy. V porozumění vlastní esenci a substanci se jedinec dostává ke stále
            těsnějšímu přiblížení se Absolutní lásce a Absolutní moudrosti Nejvyššího.


            5. Dle principu ztotožnění. To je postup směrem k „uvnitř“. Když někdo v určitém bodě
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245