Page 110 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 110

Jak si pamatujete, Pán se zjeví svým učedníkům, Petrovi, když rybaří. A jak jedí
            ryby, obědvajíce nebo večeřejíce, ať už to bylo cokoli, Pán se obrátí na Petra a třikrát
            se   ho zeptá, nyní si prosím všimněte toho  „třikrát“: „Šimone, miluješ mě více než
            oni?“ A  Petr odpovídá: „Ano Pane, miluji a ty to víš.“ Pán mu potom říká: „Nakrm
            moje ovečky.“  Pán se ho potom zase ptá, podruhé, zda Ho miluje a Petr odpovídá:
            „Ano  Pane,  miluji  Tě.“   A   Pán   mu   říká:   „Postarej   se   o  moje   jehňata,   jestli   mě
            miluješ.“  Potom  Petrovi  potřetí  položí  stejnou  otázku  a  tady  se  dostáváme  k tomu
            zkreslení   v překladu.   Petr   odpovídá:  „Ano  Pane,  miluji  tě“  smutným  hlasem,
            protože  byl  na rozpacích  a  zmaten,  proč  mu  Pán  pokládá  stejnou  otázku.  A  když
            odpoví   Pánovi,   ano,   můj   Pane,   Pán   mu  odpoví:  - Tady Bible  překládá odpověď
            opakovaně „nakrm moje ovečky“, ale Nejvyšší  mi  říká,  že  správný  překlad  by  měl
            být   -   „dej   napít   mému   stádu“.   Takže   v prvním   sdělení máme „nakrm moje
            ovečky“, ve druhém sdělení „postarej se o moje jehňata“ a   ve třetím sdělení „dej
            napít mému stádu“.

                   V tomto   setkání   Pán   Ježíš   Kristus   popisuje   ve   vnitřním   smyslu   náležitý
            vztah  člověka, lidí k Bohu, Pánu Ježíši Kristu, Nejvyššímu, k ostatním a k sebe sama.
            V  tomto    popisu  je obsažen  trojí  význam.  Musíte si  pamatovat,  že  apoštol  Petr
            reprezentuje víru  církve, základ církve, a proto v této situaci Pán popisuje, na jakých
            základech by měla  být budována pravá duchovnost, pravá církev, pravé náboženství.

                   A   teď   první   otázka,   „Petře,   miluješ   mne?“   a   odpověď   „ano“,   potom
            žádost.  V tomto   případě   „nakrm   moje   ovečky“   znamená,   že   nestačí   milovat
            Nejvyššího   na  základně   zevního   potvrzení,   zevními   prostředky,   ale   že   jediný
            způsob,  jak  můžete  milovat  Nejvyššího,  je,  že  něco  v tom  směru  děláte.  A  otázka,
            zda  Ho  miluje  více  než  ostatní, znamená, že člověk se potřebuje kompletně, úplně
            zříci, vzdát se a odevzdat se  Nejvyššímu, aby byl schopen náležitě přinášet ovoce té
            lásky. A co je ovocem té lásky?  Nakrmení  oveček.  Krmení  však  naznačuje,  že  něco
            musíme  mít.  Musíte  mít  potravu,  abyste nakrmili ovečky. To znamená, že Nejvyšší
            dává  člověku  schopnosti,  nástroje  a  všechno,   co   člověk   vlastní,   aby   to   byl   s to
            provést.  Z toho  důvodu  to  znamená,  že  všechno,  co  kdo  má  od  Nejvyššího,    musí
            být    navráceno    zpět,  aby    mohlo    dojít  k pravému  krmení;  ke  sdílení  se  všemi,
            toto   je   princip   sdílení.   Sdílíte   se   všemi,   s  „ovečkami“, všechno, co máte. Ale
            nemůžete tak učinit, dokud nemilujete Pána více než kdokoli  jiný, v míře  popsané  v
            prvním   a   ve   druhém   kroku,   navržených   výše.   To jest,   nemůžete  milovat  Pána,
            dokud neodevzdáte opravdu vše Pánovi. A nevzdáte se toho kvůli tomu, abyste byli
            milováni, ale jednoduše proto, neboť milujete Pána, tečka. Toto je princip. Dělám
            toto, protože miluji Pána, podrobuji se, bezpodmínečně se odevzdávám Nejvyššímu,
            Pánu Ježíši Kristu prostě proto, neboť je to princip, neboť Ho  miluji. Nic víc, nic míň.
            Miluji Ho pro Něho, každého miluji pro něho/ni, ale každého  miluji především pro
            přítomnost Pána v něm/ní a sebe  sama miluji kvůli té   přítomnosti Pána v sobě,
            kvůli těm věcem, které mám od Pána za účelem být schopen  nakrmit ovečky. Krmení
            znamená   dávání   lásky,   sdílení   lásky.   Proto   hlavním   principem     každého
            náboženství,    každé    církve,    každé    duchovnosti    je    sdílení    z lásky,    to    jest  z
            Nejvyššího,   skrze   Nejvyššího,   podle   Nejvyššího,   s Nejvyšším,   kvůli   Nejvyššímu
            a  proto, neboť Nejvyšší je Absolutní Princip všeho, takže kvůli principu samotnému.

                   A  nyní  druhý  bod,  kdy  Pán  říká  „postarej  se  o  moje  jehňata“.  Toto  lze
            pojmout  jako   individualizovaný   pluralismus.   Každý   je   jiný.   Tudíž,   co   znamená
            „postarat  se“?  Postarání  se  znamená  dobročinnost,  princip  dobročinnosti.  Dáváte,
            staráte se, dáváte  pozor na každého a na sebe, protože i vy jste jehňata, do té míry a
            v   takovém   rozsahu,     jaký   zaručuje   každá   situace.   To   jest,   nekrmíte   víc,   než   je
            nevyhnutelné, než je zdravé, a  nedáváte pít víc, než je nevyhnutelné a zdravé. Jen
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115