Page 110 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 110
Jak si pamatujete, Pán se zjeví svým učedníkům, Petrovi, když rybaří. A jak jedí
ryby, obědvajíce nebo večeřejíce, ať už to bylo cokoli, Pán se obrátí na Petra a třikrát
se ho zeptá, nyní si prosím všimněte toho „třikrát“: „Šimone, miluješ mě více než
oni?“ A Petr odpovídá: „Ano Pane, miluji a ty to víš.“ Pán mu potom říká: „Nakrm
moje ovečky.“ Pán se ho potom zase ptá, podruhé, zda Ho miluje a Petr odpovídá:
„Ano Pane, miluji Tě.“ A Pán mu říká: „Postarej se o moje jehňata, jestli mě
miluješ.“ Potom Petrovi potřetí položí stejnou otázku a tady se dostáváme k tomu
zkreslení v překladu. Petr odpovídá: „Ano Pane, miluji tě“ smutným hlasem,
protože byl na rozpacích a zmaten, proč mu Pán pokládá stejnou otázku. A když
odpoví Pánovi, ano, můj Pane, Pán mu odpoví: - Tady Bible překládá odpověď
opakovaně „nakrm moje ovečky“, ale Nejvyšší mi říká, že správný překlad by měl
být - „dej napít mému stádu“. Takže v prvním sdělení máme „nakrm moje
ovečky“, ve druhém sdělení „postarej se o moje jehňata“ a ve třetím sdělení „dej
napít mému stádu“.
V tomto setkání Pán Ježíš Kristus popisuje ve vnitřním smyslu náležitý
vztah člověka, lidí k Bohu, Pánu Ježíši Kristu, Nejvyššímu, k ostatním a k sebe sama.
V tomto popisu je obsažen trojí význam. Musíte si pamatovat, že apoštol Petr
reprezentuje víru církve, základ církve, a proto v této situaci Pán popisuje, na jakých
základech by měla být budována pravá duchovnost, pravá církev, pravé náboženství.
A teď první otázka, „Petře, miluješ mne?“ a odpověď „ano“, potom
žádost. V tomto případě „nakrm moje ovečky“ znamená, že nestačí milovat
Nejvyššího na základně zevního potvrzení, zevními prostředky, ale že jediný
způsob, jak můžete milovat Nejvyššího, je, že něco v tom směru děláte. A otázka,
zda Ho miluje více než ostatní, znamená, že člověk se potřebuje kompletně, úplně
zříci, vzdát se a odevzdat se Nejvyššímu, aby byl schopen náležitě přinášet ovoce té
lásky. A co je ovocem té lásky? Nakrmení oveček. Krmení však naznačuje, že něco
musíme mít. Musíte mít potravu, abyste nakrmili ovečky. To znamená, že Nejvyšší
dává člověku schopnosti, nástroje a všechno, co člověk vlastní, aby to byl s to
provést. Z toho důvodu to znamená, že všechno, co kdo má od Nejvyššího, musí
být navráceno zpět, aby mohlo dojít k pravému krmení; ke sdílení se všemi,
toto je princip sdílení. Sdílíte se všemi, s „ovečkami“, všechno, co máte. Ale
nemůžete tak učinit, dokud nemilujete Pána více než kdokoli jiný, v míře popsané v
prvním a ve druhém kroku, navržených výše. To jest, nemůžete milovat Pána,
dokud neodevzdáte opravdu vše Pánovi. A nevzdáte se toho kvůli tomu, abyste byli
milováni, ale jednoduše proto, neboť milujete Pána, tečka. Toto je princip. Dělám
toto, protože miluji Pána, podrobuji se, bezpodmínečně se odevzdávám Nejvyššímu,
Pánu Ježíši Kristu prostě proto, neboť je to princip, neboť Ho miluji. Nic víc, nic míň.
Miluji Ho pro Něho, každého miluji pro něho/ni, ale každého miluji především pro
přítomnost Pána v něm/ní a sebe sama miluji kvůli té přítomnosti Pána v sobě,
kvůli těm věcem, které mám od Pána za účelem být schopen nakrmit ovečky. Krmení
znamená dávání lásky, sdílení lásky. Proto hlavním principem každého
náboženství, každé církve, každé duchovnosti je sdílení z lásky, to jest z
Nejvyššího, skrze Nejvyššího, podle Nejvyššího, s Nejvyšším, kvůli Nejvyššímu
a proto, neboť Nejvyšší je Absolutní Princip všeho, takže kvůli principu samotnému.
A nyní druhý bod, kdy Pán říká „postarej se o moje jehňata“. Toto lze
pojmout jako individualizovaný pluralismus. Každý je jiný. Tudíž, co znamená
„postarat se“? Postarání se znamená dobročinnost, princip dobročinnosti. Dáváte,
staráte se, dáváte pozor na každého a na sebe, protože i vy jste jehňata, do té míry a
v takovém rozsahu, jaký zaručuje každá situace. To jest, nekrmíte víc, než je
nevyhnutelné, než je zdravé, a nedáváte pít víc, než je nevyhnutelné a zdravé. Jen