Page 111 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 111

dejte správné, patřičné množství; a  vy   máte   v sobě   moudrost,   abyste   to   učinili,
            abyste  to  rozlišili,  abyste  to  rozeznali,  abyste  dokázali  stanovit  množství  lásky  a
            moudrosti,   jaké   můžete   sdílet   se   stupněm   vnímání,   citlivosti   a   schopnosti
            poznání,   jaké   může   být   využito   v každém   daném  okamžiku    každým,    kdo    se
            účastní    stvoření    Nejvyššího.  To  znamená,  že  existuje   nekonečný   počet   a
            rozmanitost  stupňů,  kroků  a  úrovní,  které  jsou  stejně  důležité,  stejně   zvláštní,
            stejně   potřebné,   stejně   jedinečné,   ale   rozdílné,   a   proto   si   v každé  situaci,  v
            každém   kroku,   na   každé   úrovni,   na   každém   stupni   vyžadují   zcela   odlišný
            přístup,  „postarání  se“.  V takovém  postoji  je  pravá  moudrost.  Nic  není  uniformní,
            nic  není standardní, nic není finalistické, nic není rigidní, nic není jednostranné. A
            toto je  druhý   princip,  na  kterém  je  postavena  pravá   církev,   pravá   duchovnost
            a  pravé  náboženství.


                   A třetí princip, který dává Pán Petrovi, „dej napít mému stádu“, znamená
            sdílení  pouze pravdy. Poskytni každému pravdu, když se o něho/ni staráš, v míře,
            rozsahu  a   na úrovni jeho/její schopnosti přijmout, vnímat a obsáhnout pravdu v
            krocích. Nedáte  mu/ji   více   pít,   než   může   pojmout,   neboť   by   ho/ji   to   zabilo.
            Dobro   či   láska   je   tedy   základní  princip,  pravda  a  moudrost  je  substanciální
            princip  a  dobročinnost  či  víra  je     z   nich   vyplývající   princip   pravé   církve,
            náboženství   a   duchovnosti,   a   protože   toto   je   poselství dané každé případné
            duchovní organizaci a všem, co toto čtou, můžeme říci,  že   tyto   principy   by   měly
            být   základem,   na   kterém   je   postavena   každá   případná  duchovní organizace a
            na kterém by měla být postavena duchovnost každého.

                   Všimněte si prosím, že během tohoto prohlášení či setkání mezi Pánem Ježíšem
            Kristem a Petrem nebyly Petrovi dány žádné sliby, že pokud bude milovat Pána, bude
            šťastný,  spokojený,  uspokojený  atd.,  atd.  Nic  takového  se  tam  nenachází.  Pravdou
            je   přesný   opak.   Pán   Petrovi   říká,  „když   jsi   byl   mladý,   dělal   jsi,  cos   chtěl,
            svobodně  jsi  přicházel i odcházel, ale až zestárneš, nebudeš to moci dělat, někdo jiný
            tě povede tam,   kam  nebudeš  chtít“  atd.  Nuže,  toto  prohlášení,  ačkoli  má  osobní
            souvislost  (nicméně,    jak víte, Pán Ježíš Kristus nikdy nehovořil jen v osobních
            souvislostech, protože vše, co   říkal, ať to vypadalo jakkoli osobně, mělo vždycky
            univerzální důsledky), má  univerzální důsledek.


                   Týká se to záležitosti vzdání se, být veden Pánem a nemít jakékoli touhy, přání,
            potřebu  být  veden  sebou  sama.  Z toho  důvodu  to  znamená  nevyhnutelnost  vzdát
            se  své   vlastní   svobody   a   nezávislosti   a   odevzdat   ji   Nejvyššímu,   aby   vás   vedl
            Nejvyšší. Neboť  pouze  Nejvyšší  ví  v absolutním  smyslu,  co  je  pro  vás  nejlepší.  A
            toto je pravá  svoboda.


                   Tak tedy v pravém smyslu, podle toho, co vychází najevo během tohoto setkání
            mezi Pánem Ježíšem Kristem, Nejvyšším a apoštolem Petrem, jasně vidíme, že vše,
            co   člověk dělá, jak se cítí, co si myslí, co si přeje, dělá, cítí, to všechno chce kvůli
            principu,  kvůli  vzájemnému  prospěchu,  obecnému  blahu  a  sdílení,  bez  jakýchkoli
            postranních   motivací.  V takovém  postoji  je  pravá  přítomnost  Nejvyššího,  Pána
            Ježíše  Krista,  která   zajišťuje věčnou lásku a  moudrost progresivním  způsobem,
            kterou lze neustále sdílet  se všemi ostatními kvůli všem ostatním, kvůli Nejvyššímu
            a   ovšem   kvůli   sebe   sama   do     té   míry,   do   jaké   člověk   miluje   sebe   sama   kvůli
            přítomnosti   Nejvyššího   v   sobě   a   do   jaké     miluje   ostatní   kvůli   přítomnosti
            Nejvyššího   v nich.   Toto   je   pravá   láska,   přesahující  láska nade všechny a nade
            všechno.   Toto  vskutku  znamená   milovat  Pána   s  moudrostí  a    milovat   ostatní  s
            moudrostí a milovat sebe sama s moudrostí.
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116