Page 113 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 113

průzkum  a  vztahování těch principů Nejvyššího ve prospěch všech.


                   Pátý okruh čili sentientní entity, jež byly stvořeny v pátém kole, jsou vnímatelé,
            snímatelé  a  rozpoznávači  Absolutních  Principů  Nejvyššího.  Proto  je  struktura
            tohoto   okruhu  přizpůsobena  a  obsahuje  všechny  nezbytné  nástroje  a  prostředky
            pro takové  vnímání, snímání a rozpoznávání.


                   Šestý   okruh   neboli   sentientní   entity,   které   byly   stvořeny   v šestém   kole,
            jsou  vyhledávači,   šiřitelé a rozmísťovači Absolutních principů Nejvyššího ve zbytku
            stvoření.  Proto  je  tento  okruh  stvoření  vybaven    všemi    nevyhnutelnými    nástroji,
            prostředky,  možnostmi  a schopnostmi pro co nejvhodnější  vyhledávání,  nacházení,
            šíření a rozmístění Absolutních Principů Nejvyššího.


                   Takže   čtvrtý,   pátý   a   šestý   okruh   tvoří   to,   co   je   známo   jako
            intermediální   dimenze,   nebo   jako   probíhání   nastávání,   s jejím   nekonečným
            počtem   a   rozmanitostí   intermediálních  vesmírů,  galaxií,  slunečních  systémů,
            planet,  časů,  paračasů,  kondicí,  míst,   stavů   a   jejich   příslušných   obyvatel.   V
            obecném    smyslu  lze  tyto  tři  okruhy  považovat za zprostředkující mysl stvoření.


                   Sedmý  okruh  čili  sentientní  entity,  jež  byly  stvořeny  v sedmém  kole,  jsou
            ti,  jejichž  funkcí  je  pochopit,  dokázat  a  odůvodnit  Absolutní  Principy  Nejvyššího.
            Tento  okruh   je   proto   vybaven   schopnostmi   a   nástroji   pro   správné   chápání,
            porozumění,   dokázání a odůvodnění a diskuse o těchto principech se zbytkem
            stvoření.


                   Osmý okruh čili sentientní entity, které byly stvořeny v osmém kole, jsou
            formy,  otisky a vyjádření Absolutních Principů Nejvyššího. Struktura tohoto okruhu
            je   taková     proto,   aby   tvořila   orgány,   které   jsou   schopny   objevit   se   navenek   a
            vtisknout, vyjádřit a  vštípit tyto Absolutní Principy Nejvyššího do zbytku stvoření.


                   A   nakonec   devátý   okruh   či   entity,   které   byly   stvořeny   v devátém   kole,
            jsou  přijímatelé, zahrnovatelé a „poskytovatelé zpětné vazby“  ohledně  souhrnu  a
            kompletnosti  Absolutních  Principů  Nejvyššího. Toto je pokožka veškerého  stvoření
            v přírodním stupni.

                   Takže tyto tři poslední okruhy, sedmý, osmý a devátý, tvoří to, co je známo jako
            přírodní  neboli  fyzická  dimenze,  s   jejím  nekonečným  počtem  a  rozmanitostí
            vesmírů,  galaxií,    slunečních    systémů,    planet,    časů,    paračasů,    míst,    stavů,
            kondicí    a    jejich  příslušných obyvatel. Toto je „stávání se“ stvoření a v obecném
            smyslu lze tyto okruhy  považovat za vnější mysl celého stvoření.


                   Poslední   čtyři   okruhy,   šestý,   sedmý,   osmý   a   devátý,   vyžadují   také   na
            základě  jejich    povahy    zpočátku    externí    nástroje,  formální    zavedení    a    vnější
            manifestaci  principů   Nejvyššího   ve   formě   souvztažností.   To   znamená,   že   se
            objeví   z nitra   ve   vnějšku. Fakticky jsou venku z nitra. O „nitru“ nelze bez jeho
            „vnějšku“ uvažovat nebo  si jej  představit, tedy nemůže  nastat.  Avšak  „vnějšek“  bez
            svého   „nitra“   není  ničím   a  neexistuje.   Pokud   jde   o   prvních   pět   okruhů,   ony
            nepotřebují  žádné  externí  nástroje,  manifestace a zavedení, protože všechno tam
            pramení z nitra do nitra, z jejich Niterné  mysli, z povahy jejich stavu jsoucna a bytí,
            na základě okamžitého poznání, zda to tak   je  či  nikoli.  Není  nutný  žádný  důkaz,
            žádné  systémy  víry,  žádné  filosofie,  žádné  vnější   typy přesvědčivých důkazů a
            nástrojů, protože je jim okamžitě  zřejmé, co je a co není   pravda, bez jakéhokoli
            externího důkazu. Ostatní okruhy, na základě jejich přirozenosti  v počátečním stavu
            potřebují důkaz. Jen co mají tento důkaz, jsou vedeny do nitra, kde  objeví Absolutní
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118