Page 113 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 113
průzkum a vztahování těch principů Nejvyššího ve prospěch všech.
Pátý okruh čili sentientní entity, jež byly stvořeny v pátém kole, jsou vnímatelé,
snímatelé a rozpoznávači Absolutních Principů Nejvyššího. Proto je struktura
tohoto okruhu přizpůsobena a obsahuje všechny nezbytné nástroje a prostředky
pro takové vnímání, snímání a rozpoznávání.
Šestý okruh neboli sentientní entity, které byly stvořeny v šestém kole,
jsou vyhledávači, šiřitelé a rozmísťovači Absolutních principů Nejvyššího ve zbytku
stvoření. Proto je tento okruh stvoření vybaven všemi nevyhnutelnými nástroji,
prostředky, možnostmi a schopnostmi pro co nejvhodnější vyhledávání, nacházení,
šíření a rozmístění Absolutních Principů Nejvyššího.
Takže čtvrtý, pátý a šestý okruh tvoří to, co je známo jako
intermediální dimenze, nebo jako probíhání nastávání, s jejím nekonečným
počtem a rozmanitostí intermediálních vesmírů, galaxií, slunečních systémů,
planet, časů, paračasů, kondicí, míst, stavů a jejich příslušných obyvatel. V
obecném smyslu lze tyto tři okruhy považovat za zprostředkující mysl stvoření.
Sedmý okruh čili sentientní entity, jež byly stvořeny v sedmém kole, jsou
ti, jejichž funkcí je pochopit, dokázat a odůvodnit Absolutní Principy Nejvyššího.
Tento okruh je proto vybaven schopnostmi a nástroji pro správné chápání,
porozumění, dokázání a odůvodnění a diskuse o těchto principech se zbytkem
stvoření.
Osmý okruh čili sentientní entity, které byly stvořeny v osmém kole, jsou
formy, otisky a vyjádření Absolutních Principů Nejvyššího. Struktura tohoto okruhu
je taková proto, aby tvořila orgány, které jsou schopny objevit se navenek a
vtisknout, vyjádřit a vštípit tyto Absolutní Principy Nejvyššího do zbytku stvoření.
A nakonec devátý okruh či entity, které byly stvořeny v devátém kole,
jsou přijímatelé, zahrnovatelé a „poskytovatelé zpětné vazby“ ohledně souhrnu a
kompletnosti Absolutních Principů Nejvyššího. Toto je pokožka veškerého stvoření
v přírodním stupni.
Takže tyto tři poslední okruhy, sedmý, osmý a devátý, tvoří to, co je známo jako
přírodní neboli fyzická dimenze, s jejím nekonečným počtem a rozmanitostí
vesmírů, galaxií, slunečních systémů, planet, časů, paračasů, míst, stavů,
kondicí a jejich příslušných obyvatel. Toto je „stávání se“ stvoření a v obecném
smyslu lze tyto okruhy považovat za vnější mysl celého stvoření.
Poslední čtyři okruhy, šestý, sedmý, osmý a devátý, vyžadují také na
základě jejich povahy zpočátku externí nástroje, formální zavedení a vnější
manifestaci principů Nejvyššího ve formě souvztažností. To znamená, že se
objeví z nitra ve vnějšku. Fakticky jsou venku z nitra. O „nitru“ nelze bez jeho
„vnějšku“ uvažovat nebo si jej představit, tedy nemůže nastat. Avšak „vnějšek“ bez
svého „nitra“ není ničím a neexistuje. Pokud jde o prvních pět okruhů, ony
nepotřebují žádné externí nástroje, manifestace a zavedení, protože všechno tam
pramení z nitra do nitra, z jejich Niterné mysli, z povahy jejich stavu jsoucna a bytí,
na základě okamžitého poznání, zda to tak je či nikoli. Není nutný žádný důkaz,
žádné systémy víry, žádné filosofie, žádné vnější typy přesvědčivých důkazů a
nástrojů, protože je jim okamžitě zřejmé, co je a co není pravda, bez jakéhokoli
externího důkazu. Ostatní okruhy, na základě jejich přirozenosti v počátečním stavu
potřebují důkaz. Jen co mají tento důkaz, jsou vedeny do nitra, kde objeví Absolutní