Page 89 - pzncelek
P. 89

jeho strukturu, dynamiku a zvolené pověření na této Zemi. Různí lidé budou mít odlišné
            potřeby a požadavky na život a žití, které budou ve všech ohledech určovat míru nezbytné
            umírněnosti. Odlišní lidé budou mít odlišné potřeby a požadavky života a žití, které budou
            určovat rozsah nutné umírněnosti ve všech ohledech. Co je náležité pro jednoho, není
            nutně náležité pro druhého. Radí se tudíž vždy poradit   s Niternou myslí a s Pánem ve
            vlastní Niterné mysli, aby se tento princip ve vlastním životě náležitě uplatňoval. Tím, že
            jeden takto činí, jedná duchovně a je fakticky duchovní.

            2.   Princip účelu v užívání. Ať jeden dělá ve svém každodenním životě cokoli, je obsah,
            význam a následek tohoto počínání určen účelem, pro který se to dělá a používá. Jestliže
            účel jakékoli aktivity a použití jakýchkoli prostředků a nástrojů pro tuto aktivitu se určuje
            duchovními principy - pro obecné dobro, vzájemný prospěch, pro podporu vlastního ducha,
            duše,   těla,   prostředí,   společnosti   atd.,   aby   jeden   byl   užitečnějším,   prospěšnějším   a
            nápomocnějším  -  potom   se   naplňují  všechny   duchovní  požadavky  pro   takové   aktivity,
            zaměstnání a užívání. Jeden tudíž jedná jako duchovní osoba. Z takových aktivit nemůže
            vzejít žádná škoda, problémy či negativní důsledky. Jakýkoli jiný účel nebo využití různých
            aktivit má neduchovní záměr a původ, a proto jeho výsledkem nakonec pravděpodobně
            budou neštěstí, problémy, strasti, indispozice a jiné negativní výsledky (na duchu, duši, těle
            a prostředí), jejichž seznam může být nekonečný.

            A opět dobrý příklad působení tohoto principu může být nalezen ve funkcích jedení a pití.
            Jaký je duchovní význam konzumace jídla a nápojů ?   Duchovním účelem je být silný,
            zdravý, energetický, statný a v dobré fyzické kondici, aby jeden mohl mít zdravé tělo se
            zdravým duchem a duší za účelem bytí lidskou bytostí lepší, užitečnější, prospěšnější a
            nápomocnější   Pánu,   druhým,   sobě   samému,   životu   a   stvoření   obecně.   Toto   je   tedy
            opravdový duchovní základ těchto aktivit. Odráží nejzazší důsledek a konkrétní manifestaci
            duchovních dostižení lásky a moudrosti, dobra a pravdy, dobročinnosti a víry, jež jsou
            jídlem a nápojem ducha a duše. Pokud jeden jí a pije za tímto účelem a má-li na mysli toto
            použití a jestliže věnuje stejný čas na nabytí duchovního a duševního jídla a pití za stejným
            účelem a užitím, potom jedná duchovně a stává se pravou duchovní bytostí. S takovýmto
            duchovním účelem nemůže žádné jídlo a pití, konzumované v jakékoli formě či podobě s
            umírněností odpovídající vlastnímu uspořádání, ublížit nebo způsobit jakékoli problémy
            vůbec. Myslet jinak znamená myslet z pekel. Pekla nemilují nic více, než uvalovat na lidské
            aktivity všelijaké druhy omezení a tabu, jako v tomto případě na jídlo a pití. Prohlašují
            některá jídla a pití za nezdravá, nečistá a nevhodná ke konzumaci. Nechtějí, aby lidé objevili,
            že není nic nezdravého, nečistého na jídle a pití samotném. Lidské postoje, očekávání,
            projekce,   účely   a   užití   atd.,   jsou   tím,   co   dělá   něco   nezdravým,   nečistým   anebo
            nebezpečným.
            A opět, pokud jeden např. jí a pije za jakýmkoli jiným účelem nebo užitkem, než je výše
            popsáno,   a   pokud   tak   činí   s   vědomou   nízkou   motivací,   potom   se   samozřejmě   stane
            nezdravým, otylým, nevyváženým anebo ubohým. Vše v jeho duchu, duši i těle bude trpět a
            bude způsobovat všemožné problémy v jeho každodenním životě a žití. Dobrým příkladem
            takové situace je konzumace nebo omezení konzumace jídla z důvodu iluzorní sebeochrany
            nebo  sebepotrestání, utišení pocitu viny za sexuální pocity anebo vyhnutí se tomu být
            sexuálně přitažlivý anebo kvůli mnohým jiným nízkým motivacím a důvodům. Z tohoto
            příkladu lze bezpečně vytvářet analogie ke všem ostatním každodenním aktivitám, kterými
            se kdo zabývá.

            3.  Princip ocenění, vděčnosti a uspokojení. Duchovní princip života říká, že cokoli existuje
            nebo se naskýtá, existuje a naskýtá se kvůli nějakému užitku za dobrým účelem, pro
            poučení, růst, zlepšení, vhled a duchovní pokrok. Je tudíž znakem duchovní vyzrálosti,
            moudrosti a přítomnosti Nejvyššího, pokud se na všechny události, dosažitelné příležitosti,
            aktivity a zaměstnání atd. pohlíží s uznáním, vděčností a pocity spokojenosti s tím, co jeden
            má, věda, že všechny tyto věci nastávají a mohou být využity za tímto dobrým účelem.

            Jestliže jeden přistupuje ke všem událostem, činnostem, zaměstnáním atd. ve svém životě s
            postojem, smyslem a pocitem ocenění, vděčnosti a uspokojení směřující k Nejvyššímu ve
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94