Page 32 - pzncelek
P. 32

Nicméně vše v životě a ve Stvoření závisí na tomto důležitém pojetí. Vše ostatní se odvozuje
            z postoje, přístupu a chápání a vnímání, jaké kdo má vzhledem k Přirozenosti Nejvyššího.
            To určuje jedincovu pozici v hierarchii duchovní organizace a univerzalitě povšechnosti.
            Nejdůležitější   ale   je,   že   to   určuje,   jak   jedinec   aproximuje   Absolutní   stav   a   Proces
            Nejvyššího.   Na   tom   závisí   jedincova   duchovní   progrese,   a   tedy   kvalita,   naplnění   a
            užitečnost jeho života.

            2.  Princip syntézy a transcendence syntézy:

            Tento princip vyžaduje, aby se ke všem aspektům Přirozenosti Nejvyššího, jak jsou známy a
            neznámy lidem a stejně všem ostatním  sentientním  entitám, přistupovalo a přijímali se
            v syntéze. Žádný jeden aspekt sám o sobě a žádné existující duchovní či náboženské pojetí,
            které prohlašuje a zdůrazňuje ten, či onen jednotlivý aspekt, nemůže a nikdy nebude moci
            náležitě popsat, vysvětlit a pojímat Přirozenost Nejvyššího. Pouze v syntéze všech takových
            existujících pojetí ve všech doktrínách anebo náboženstvích se může a lze vzdáleně přiblížit
            pravé Přirozenosti Nejvyššího.

            Zároveň všechna taková pojetí musí uznávat jako nepopiratelný fakt, že ačkoli je pravá
            Přirozenost   Nejvyššího   do   jisté   míry   reflektována   v takové   syntéze,   přesahuje   a   bude
            navždy do věčnosti přesahovat každou takovou k dispozici jsoucí syntézu.

            Proto se musí uznat, že bez ohledu na to, jak dokonalou a nevyčerpatelnou se každá taková
            syntéza zdá být, to neznamená, že je jedinou možnou, správnou a přijatelnou, a neznamená
            to, že neexistuje žádné přesahující chápání Přirozenosti Nejvyššího.


            3.  Princip duchovnosti:

            Každá doktrína, náboženský systém anebo různá duchovní pojetí ve jsoucnu a bytí musí
            přijmout nepopiratelný fakt, kterého si musí být stále vědomi: Že vše ve jsoucnu a bytí od
            nejniternějšího k nejzevnějšímu stupni Stvoření, ve všech módech a způsobech dění bez
            jakékoli výjimky má duchovní původ a příčinu. Takové věci, jako je například hmota a
            praktikování každodenního života, jsou v jejich nejzazším smyslu jen jednou z nekonečných
            manifestací, aktualizací a realizací duchovnosti.

            Jelikož   duchovnost   ve   vyšším   smyslu   označuje   Nejvyššího,   každé   takové   nastávání,
            probíhání a stávání se je reflexí, manifestací, aktualizací a realizací a je neustálým dílem
            Nejvyššího   nebo   jedním   z Jeho/Jejích   aspektů,   rysů   anebo   seskupení.   Co   se   týče
            negativních událostí, takové události označují kladné potvrzení jsoucna a bytí Nejvyššího
            procesem popírání tohoto faktu. To znamená, že když Nejvyšší neexistuje, nemohl by se
            pojímat žádný negativní stav, proces a událost ani by nemohl vzkvétat, protože by nebylo
            co popírat a nebylo by z čeho odvozovat. Všechny energie takového popírání a udržování
            nedostatku duchovnosti se odvozují a mohou se odvozovat jen z Bytí a Jsoucna Nejvyššího
            za účelem popírání a negace Nejvyššího a za účelem udržování negativního stavu. Toto je
            sám jeho duchovní princip.

            4.  Princip reflexe a aplikace duchovnosti ve vlastním životě:

            Tento  princip je  propracováním  principu  č.  3 (duchovnosti),  jak  je použitelný  na  život
            jednoho jednotlivce.

            Tento princip označuje, že duchovnost každého jedince je určována vnímáním, uznáním,
            přijetím a používáním faktu ve vlastním životě, že cokoli, kdo v každém okamžiku svého
            života činí, myslí, chce, zamýšlí, žádá cítí atd., ať je to cokoli bez jakékoli výjimky a výluky,
            je   možné   jen   vzhledem   neustálé   přítomnosti   Nejvyššího   v jeho   Niterné   mysli.   Z této
            přítomnosti je jeden stále motivován být, konat, fungovat, myslel, chtěl, cítil, byl aktivní atd.
            ve vlastním duchu, duši, těle a chování.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37