Page 31 - pzncelek
P. 31

Z tohoto   principu   vyvěrá   základní   pravidlo   všech   případných   náboženských   doktrín
            v jsoucnu a bytí: Schopnost vnímat, pociťovat, pojímat a přijímat Nejvyššího jako Jednoho,
            kdož se projevuje v nekonečných varietách a počtech způsobů Své Dobroty a Pravdy,
            Lásky a Moudrosti. Existuje jen Jedno dobro či Láska a Jedna Pravda či Moudrost. Avšak
            tato Jednost Dobra a Pravdy je sdělována sentientním entitám nevyčerpatelnými způsoby,
            cestami, různostmi a odlišnostmi. Dokonalost Absolutního Dobra či Lásky a Absolutní
            pravdy   či   Moudrosti   Nejvyššího   odvozuje   svůj   původ   z různosti,   nekonečnosti   a
            rozmanitosti způsobů, cest a  jedinečností jejich  vyjádření, projevů, sdělení, přenosů  a
            přijetí podobně jedinečného, nekonečného počtu a variet neopakovatelných jedinců.

            V rámci těchto nekonečných variet různých, odlišných a jedinečných projevů a sdělení
            Dobra a Pravdy či Lásky a Moudrosti Nejvyššího existují jisté podobnosti a vztažnosti.
            Některé   jsou   navzájem   bližší   než   jiné.   Obvykle   je  sentientní  entity   vnímají   jako   různá
            seskupení.   Tato   seskupení   vztažených   variet   jsou   pak   zahrnuta   pod   varietu   názvů   a
            označení, kterými si lidé a  sentientní  entity Boha přizpůsobují nebo  kterými s dobrým
            pocitem Boha nazývají.

            V tomto  ohledu  každé   jméno,   jímž  se  Nejvyšší  nazývá,  odráží   omezeným   způsobem  a
            pojímáním jeden takový shluk. Je řečeno „v omezené míře a pojímání“. Je to proto, že
            žádné jméno, ať se zdá být jakékoli, nemůže a nemohlo by plně vyjádřit absolutní obsah a
            funkci jednoho takového seskupení nebo dokonce ani jednoho jeho rysu. Pouze nekonečně
            aproximuje jeho absolutní povahu.

            Jedním z hlavních pojetí Nejvyššího, přijatým většinou křesťanských doktrín, je vnímání
            Nejvyššího   ve   třech   nejvýznamnějších   aspektech:   Otce,   Syna   a   Ducha   Svatého.   Ve
            skutečnosti tyto tři aspekty reprezentují tři hlavní absolutní seskupení nekonečně jedinečné
            a   proměnlivé   Přirozenosti   Nejvyššího,   v níž   existují   nekonečné   a   nevyčerpatelné
            rozmanitosti a počty jedinečných a stále se měnitelných absolutních rysů, charakteristik a
            jejich rozličných absolutních odvozenin.

            Pojem „Otec“ v této konotaci označuje obecně Absolutní esenci a Substanci Nejvyššího,
            Absolutní   nejniternější   Nejvyššího.   Pojem   „Syn“   v obecnosti   označuje   Duševnost
            Nejvyššího a všechny různé nekonečné projevy Nejvyššího v přírodním stupni Jeho/Jejího
            Stvoření.   Pojem   „Svatý   Duch“   v obecnosti   označuje   nekonečné   počty   a   variety   aktivit
            Nejvyššího po všem Jeho/Jejím Stvoření.

            Křesťanský   termín   „Ježíš   Kristus“   označuje   v této   konotaci   obecně   jednu   manifestaci
            specifického rysu, vztahujícího se k Dobrotě a Pravdě z Aspektu Nejvyššího zvaného „Syn”,
            v plnosti   toho,   jak   Nejvyšší   vyjadřuje   a   pociťuje   přírodní   stupeň   planety   Země   a   jeho
            negativní   stav   za   účelem   specifického   poslání,   vztahujícího   se   ke   konečné   eliminaci
            negativního stavu a k  tomu, aby se Jeho/Její lidská forma učinila Božskou. Božské lidství a
            Lidské Božství Nejvyššího v této konotaci znamenají úplné a celkové spojení všech aspektů
            Stvoření v Nejvyšším za účelem přímého přijetí Nejvyššího a komunikace a Ním/Ní. Toto má
            další hluboký mystický význam, který je mimo rozsah předkládaného poselství.


            Po takzvaném pádu pseudotvůrci zkreslili, zmrzačili a zvrátili tento princip. Od té doby je
            existence Nejvyššího v mnoha případech na Zemi buď zcela popírána, nebo se hmota a
            příroda   považují   za   Nejvyššího.   V mnoha   případech   byl   vzat   jeden   rys   nebo   omezené
            seskupení některých aspektů Nejvyššího a prohlášen, že je výlučným a celým Nejvyšším.
            Z tohoto prohlášení byl jen krátký krůček k tomu, aby se všechny ostatní seskupení a rysy
            Nejvyššího považovaly buď za podřadné či neesenciální, nebo za neexistující či falešné.

            Tento obecný následek měl za výsledek ustavení a existenci mnohých náboženství na
            planetě Zemi za účelem toho, že jen jejich pohled je správný a cokoli jiného je nesprávné a
            má být odstraněno.

            Takový přístup k Přirozenosti Nejvyššího ničí veškerou a každou homogenitu v principech
            duchovnosti a ukončuje užitečnost všech náboženství na planetě Zemi.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36