Page 149 - pzncelek
P. 149

Důvod toho, že v lidských fyzických tělech v přírodním světě planety Země nenastávají
            žádné zjevné změny, je ten, že lidské tělo je v první řadě složeno z prvků hmoty. Svou
            povahou je hmota v neustálém procesu přijímání, absorbce a hroucení se na sebe bez
            jakékoli  schopnosti   přenosu,   změny   a  sdílení.  Ať  se  ve  hmotě   udává  jakýkoli  aktivní,
            užitečný, produktivní a tvořivý proces, není tento z hmoty samotné, ale z duchovního
            principu přítomného ve hmotě za účelem tvořivého, produktivního a užitečného procesu.
            Elementy   hmoty   lze   opětovně   uspořádat   v   různých   kombinacích   dle   užitých   zákonů
            duchovních, ale tyto elementy zůstávají stejné bez ohledu na to, kolik rekombinací jejich
            pozice, vzájemného přiblížení a počtu je provedeno.

            Situace na planetě Zemi je v tomto ohledu komplikovanější vzhledem k negativnímu stavu,
            který je v aktivovaném a dominantním módu svého jsoucna a bytí na Zemi. Svou povahou
            negativní stav nechce nic měnit. Toto spoluoznačení negativního stavu činí prvky hmoty, z
            nichž  se  skládá  lidská  zevní  forma  ještě  více  rezistentními a  neschopnými  se  změnit.
            Jakákoli změna v těchto elementech nastává, je ve směru rozkladu, opětovného návratu do
            jejího počátečního elementárního stavu a procesu hroucení se na sebe, jak tomu bylo
            předtím, než byla duchovními principy donucena přijmout lidskou fyzickou formu těla.
            Taková změna není vůbec žádnou změnou.

            Avšak lidská zevní forma v duchovním a zprostředkujícím světě nesestává z prvků hmoty.
            Spíše sestává z prvků jejího vlastního prostředí, jež dodržují zákony a principy duchovní
            progrese. Takže cokoli se odehraje ve vlastní mysli či duchu, synchronně se odráží ve
            vlastní zevní formě. Tedy jakákoli zevní forma zde je neustále měnitelná se změnami, které
            nastávají ve vlastních vnitřnostech a niternostech.

            Když se tudíž lidé, kteří se stávají hodnými přijmout členství v nové nebeské společnosti,
            dostanou na místo svého určení, nevypadají již stejně, jako vypadali ve svém předešlém
            stavu a místě.

            2. Když členové, kteří jsou hodni nové nebeské společnosti, dosáhnou místa svého určení,
            vytvářejí pod vedením a za předsednictví Nejvyššího nový duchovní, filosofický, duševní,
            politický, ekonomický  a kulturní stav, jež se  odlišuje od  čehokoli doposud jsoucího a
            existujícího v jejich globálních nebesích. Ustanovení tohoto stavu bezprostředně předchází
            nové   přímé   zjevení,   osvícení   a   inspirace   od   Nejvyššího   ohledně   nových   duchovních
            principů, idejí, myšlenek, kategorií, struktur a dynamik, která se mají stát stavebními bloky
            tohoto nového stavu.


            Všichni členové tohoto nového stavu si vštěpují tyto nově zjevené pravdy do svých duchů,
            duší a těl, takže se tyto pravdy stávají samým zdrojem jejich jsoucna a bytí po trvání jejich
            životního údobí v tomto novém stavu. Těmito pravdami žijí a v rámci
            nich a z nich jednají. Fakticky se stávají těmito pravdami z Nejvyššího dle Nejvyššího.


            Toto nové zjevení, jež přijímají od Nejvyššího, transformuje samu jejich esenci a substanci a
            dává jim dosud nedostupné a neznámé síly, náhledy a chápání a pravdy pro naplnění účelu
            a cíle jejich bytí v této nové společnosti. Takže se tyto nové pravdy stávají samou jejich
            podstatou.


            3. Když jsou všichni případní členové nové společnosti shromážděni v oblasti či místě
            speciálně pro ně vytvořeném Nejvyšším, jsou všichni pověřeni určitými funkcemi v souladu
            s preferencemi, volbami, strukturou a dynamikou jejich osobností a stupněm užitečnosti,
            jenž jsou schopni plnit v rámci sféry moci a vlivu této společnosti. Nejvyšší z nich osobně
            vybírá nejmoudřejší, nejnadanější a užitek skýtající příslušníky, kteří jsou pak pověřováni
            sloužit ve  vysoké  radě  této  společnosti, aby  tato  vládla  všem  jejím funkcím. Nejvyšší
            členové této vysoké rady pak pověřují štáb úředníků a asistentů vedených nejvhodnějšími a
            kvalifikovanými   členy,   kteří   pak   určují   specifické   funkce   každého   člena   v   hierarchii
            duchovní organizace této společnosti a všech jejich oddělení. Jakmile se tato pověření
            vykonají   a   každý   dle   svobodné   volby   přijme   jejich   pozice,   Nejvyšší   zahájí   postupnou
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154