Page 13 - pzncelek
P. 13

8. Jedním z hlavních principů duchovnosti je, že vše ve Stvoření je v procesu neustálé
            změny,   doplňování   nových   a   pozměňování.   (Viz   poselství   datované   24.   března   1982.)
            V každodenních životech lidí je tento princip reflektován v jejich potřebě rozmanitosti. Tato
            potřeba je jedním z motivačních faktorů duchovního pokroku a změny. Tato potřeba vzniká
            z faktu, že jeden nemůže být v absolutním stavu a procesu, který zahrnuje všechny možné
            změny od věčnosti do věčnosti. Pouze Nejvyšší je Absolutním stavem a Procesem. Aby
            jeden   přežil,   progresivně   postupoval   a   byl   motivován   věčně   se   přibližovat   takovému
            absolutnímu rozpoložení, potřebuje neustálou rozmanitost změn, které přivádějí k většímu a
            většímu poznání sebe samého, jiných a Pána. Jestliže by někdo byl omezen v rozsahu,
            možnostech, výběrech, výrazech, dojmech, sdílení atd. pouze na velmi málo alternativ,
            nemohl by progresivně postupovat, nemohl by se stát více samým sebou a prostě by
            nemohl   přežít.   Veškerá   tvořivost,   produktivnost   a   užitečnost   by   přestala   být.   V takové
            situaci by život byl mdlý, nudný a beze smyslu. Z takové situace by se nemohla odvodit
            žádná životní radost a potěšení.

            Tento princip rozmanitosti je reflektován v lidském sexuálním reagování. Většina lidí může
            být a je sexuálně přitažlivá, vzrušivá a stimulovaná více než jednou osobou opačného
            pohlaví.   Lidé   mohou   být   a   jsou   vzrušování   mnohými   a   mají   touhy   mít   sexuální   styk
            s mnohými. Tato touha ve své původní formě, než zde negativní stav převládl, pochází
            z pravých duchovních principů jako reflexe potřeby znát lépe sebe sama, jiné a Pána. Konec
            konců milováním někoho jedinečného se ve vyšším smyslu miluje Pán, nebo-li, abychom
            byli přesní, jedna z jedinečných vlastností Pána, které jsou a mohou být reprezentovány,
            vyjádřeny a sdíleny pouze touto a s touto jednou jednotlivou osobou, která je procesem,
            manifestací a extenzí této zvláštní, jedinečné charakteristiky. Nikdo jiný nemůže poskytnout
            takovou zkušenost a znalost. Získáváním této zkušenosti a znalosti se konají další kroky
            k lepšímu poznání sebe sama, jiných a Pána, a jeden se tedy stává úplnější, integrovanější,
            individualizovanější a lepší lidskou bytostí.

            V manželských   vztazích,   které   v současnosti   existují,   by   taková   sexuální   zkušenost
            s takovým účelem a úmyslem mohla a může rozšířit a obohatit sexualitu všech ostatních a
            zesílit společnou touhu jednoho po druhém navzájem, přinášejíc rozmanitost a vzrušení do
            jejich vztahů a poskytujíc jim smysl pravého sdílení, vzájemného prospěchu a lásky bez
            jakékoli   nudy,   banálnosti   a   jednostrannosti   a   bez   jakékoli   žárlivosti,   pocitu   vlastnění,
            paranoie a sobecké výlučnosti. S takovým úmyslem a přístupem by se současně existující
            manželství na Zemi mohla značně zdokonalit a stát zdrojem štěstí, tvořivosti a zrodu nové,
            vyšší   ideje   pro   duchovní   pokročení   každého.   Nakonec   by   mohla   vést   k opětovnému
            nastolení pravých duchovních manželství, Nebo přinejmenším připravit pro ně cestu.

            Takový následek sexuality a manželství nebyl pro pseudotvůrce přijatelný, protože přiváděl
            k vyšší duchovnosti. Pseudotvůrci neměli žádný takový úmysl. Zakalkulovali tudíž do svých
            pseudostvoření   pseudolidské  pocity   viny,   vlastnění,   žárlivosti   a   mnohé   jiné   podobné
            ohavnosti a surovosti (považované mnohými za duchovní a Božské – ač právě opak je
            pravdou), které úplně zničily pravý význam sexuality, manželství a rodinného života na
            Zemi.


            9. Duchovní principy maskulinity a femininity, jak se projevují v pojmech Lásky a Moudrosti,
            Dobra a Pravdy, jsou vybudovány a projevují se na principech úplné a celkové rovnosti,
            svobody a nezávislosti. Žádná přednost, panování, podřízenost anebo výlučnost jednoho
            principu nad druhým není možná a dokonce ani myslitelná. V pravém duchovním smyslu
            není žádné dominování, manipulování, závislost anebo otroctví možné. Jsou si tudíž ve
            všech ohledech rovny. Jsou odlišné ve svých projevech, ale zcela rovny ve své důležitosti.
            Nemůže   u   nich   nastat   žádné   pravé   spojení,   sjednocení   a   jednost   na   jakémkoli   jiném
            principu než na rovnosti, svobodě a nezávislosti. Pravé duchovní manželství je možné
            pouze na základě této rovnosti, svobody a nezávislosti  femininity a maskulinity. Pravé
            sjednocení se může udát pouze na takové základně. Cokoli méně vede k ničení a nenávisti;
            tedy je to zlé a přichází to z pekla.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18