Page 13 - pzncelek
P. 13
8. Jedním z hlavních principů duchovnosti je, že vše ve Stvoření je v procesu neustálé
změny, doplňování nových a pozměňování. (Viz poselství datované 24. března 1982.)
V každodenních životech lidí je tento princip reflektován v jejich potřebě rozmanitosti. Tato
potřeba je jedním z motivačních faktorů duchovního pokroku a změny. Tato potřeba vzniká
z faktu, že jeden nemůže být v absolutním stavu a procesu, který zahrnuje všechny možné
změny od věčnosti do věčnosti. Pouze Nejvyšší je Absolutním stavem a Procesem. Aby
jeden přežil, progresivně postupoval a byl motivován věčně se přibližovat takovému
absolutnímu rozpoložení, potřebuje neustálou rozmanitost změn, které přivádějí k většímu a
většímu poznání sebe samého, jiných a Pána. Jestliže by někdo byl omezen v rozsahu,
možnostech, výběrech, výrazech, dojmech, sdílení atd. pouze na velmi málo alternativ,
nemohl by progresivně postupovat, nemohl by se stát více samým sebou a prostě by
nemohl přežít. Veškerá tvořivost, produktivnost a užitečnost by přestala být. V takové
situaci by život byl mdlý, nudný a beze smyslu. Z takové situace by se nemohla odvodit
žádná životní radost a potěšení.
Tento princip rozmanitosti je reflektován v lidském sexuálním reagování. Většina lidí může
být a je sexuálně přitažlivá, vzrušivá a stimulovaná více než jednou osobou opačného
pohlaví. Lidé mohou být a jsou vzrušování mnohými a mají touhy mít sexuální styk
s mnohými. Tato touha ve své původní formě, než zde negativní stav převládl, pochází
z pravých duchovních principů jako reflexe potřeby znát lépe sebe sama, jiné a Pána. Konec
konců milováním někoho jedinečného se ve vyšším smyslu miluje Pán, nebo-li, abychom
byli přesní, jedna z jedinečných vlastností Pána, které jsou a mohou být reprezentovány,
vyjádřeny a sdíleny pouze touto a s touto jednou jednotlivou osobou, která je procesem,
manifestací a extenzí této zvláštní, jedinečné charakteristiky. Nikdo jiný nemůže poskytnout
takovou zkušenost a znalost. Získáváním této zkušenosti a znalosti se konají další kroky
k lepšímu poznání sebe sama, jiných a Pána, a jeden se tedy stává úplnější, integrovanější,
individualizovanější a lepší lidskou bytostí.
V manželských vztazích, které v současnosti existují, by taková sexuální zkušenost
s takovým účelem a úmyslem mohla a může rozšířit a obohatit sexualitu všech ostatních a
zesílit společnou touhu jednoho po druhém navzájem, přinášejíc rozmanitost a vzrušení do
jejich vztahů a poskytujíc jim smysl pravého sdílení, vzájemného prospěchu a lásky bez
jakékoli nudy, banálnosti a jednostrannosti a bez jakékoli žárlivosti, pocitu vlastnění,
paranoie a sobecké výlučnosti. S takovým úmyslem a přístupem by se současně existující
manželství na Zemi mohla značně zdokonalit a stát zdrojem štěstí, tvořivosti a zrodu nové,
vyšší ideje pro duchovní pokročení každého. Nakonec by mohla vést k opětovnému
nastolení pravých duchovních manželství, Nebo přinejmenším připravit pro ně cestu.
Takový následek sexuality a manželství nebyl pro pseudotvůrce přijatelný, protože přiváděl
k vyšší duchovnosti. Pseudotvůrci neměli žádný takový úmysl. Zakalkulovali tudíž do svých
pseudostvoření pseudolidské pocity viny, vlastnění, žárlivosti a mnohé jiné podobné
ohavnosti a surovosti (považované mnohými za duchovní a Božské – ač právě opak je
pravdou), které úplně zničily pravý význam sexuality, manželství a rodinného života na
Zemi.
9. Duchovní principy maskulinity a femininity, jak se projevují v pojmech Lásky a Moudrosti,
Dobra a Pravdy, jsou vybudovány a projevují se na principech úplné a celkové rovnosti,
svobody a nezávislosti. Žádná přednost, panování, podřízenost anebo výlučnost jednoho
principu nad druhým není možná a dokonce ani myslitelná. V pravém duchovním smyslu
není žádné dominování, manipulování, závislost anebo otroctví možné. Jsou si tudíž ve
všech ohledech rovny. Jsou odlišné ve svých projevech, ale zcela rovny ve své důležitosti.
Nemůže u nich nastat žádné pravé spojení, sjednocení a jednost na jakémkoli jiném
principu než na rovnosti, svobodě a nezávislosti. Pravé duchovní manželství je možné
pouze na základě této rovnosti, svobody a nezávislosti femininity a maskulinity. Pravé
sjednocení se může udát pouze na takové základně. Cokoli méně vede k ničení a nenávisti;
tedy je to zlé a přichází to z pekla.