Page 11 - pzncelek
P. 11

ještě   připraveno   nabýt   pochopení   a   přijetí   hlubšího   a   vyššího   významu   duchovního
            manželství a lidské sexuality.

            Co se symbolismu manželství Ježíše Krista a církve týče, lidé zapomněli, že slovo “Ježíš
            Kristus”   již   v sobě,   niterně   označuje   úplné,   celkové   a   absolutní   sjednocení   všech
            duchovních   principů,   které   jsou   neustále   v manželství   (slovo   “Ježíš   Kristus“   označuje
            kromě mnoha jiného, všechny principy femininity – “Ježíš“ a všechny principy maskulinity
            –   “Kristus“).   Každý   princip   se   skládá   z nekonečných   počtů   dalších   principů   a   jejich
            obousměrných   odvozenin,   které   jsou   navzájem   v manželské   jednotě,   vytvářejíce   tak
            úplného Jednoho Boha.

            Na straně druhé je církev jedním tělem. Avšak tato jednost se skládá z početných jedinců a
            jedinečných   těl,   z nichž   pozůstává   život   církve   z Pána,   kdož   je   věčně
            sjednocený/sjednocená a v Sobě ve věčném a absolutním manželství. Pokud by tomu tak
            nebylo, nebyly by možné žádné vztahy mezi Bohem a lidmi.


            Jelikož  Pán je v Absolutním stavu a Absolutním procesu, může mít vztah jen v absolutním
            smyslu.   Je   ale   též   pravdou,   že   je   nutné   tento   vztah   neustále   rovnocenně   opětovat   –
            v absolutním   smyslu.  Avšak   dilematem   zde   je,   že   nikdo   se   nemůže   k Pánu   vztahovat
            v absolutním   smyslu,   protože   jen   Pán   je   absolutní.   Každý   jiný   je   v relativnosti   svého
            rozpoložení.   My   všichni   jsme   relativní   k Absolutnímu   Nejvyššímu.   Dilema   je   vyřešeno
            faktem, že Nejvyšší má souběžně vztah k nekonečným počtům žijících entit (jejichž jednou
            sortou jsou lidé na Zemi) a každá jednotlivá osoba se vztahuje k Pánu tím, že přijímá
            duchovní   identity   všech   ostatních   a   sebe   sama   svým   jedinečným   a   neopakovatelným
            způsobem.   Přijímání   takových   identit   a   identity   sebe   sama   je   možné   dle   principu
            vzájemného sdílení a prospěchu. Takže když má někdo vztah k opačnému sexuálnímu rysu
            lidí,   má   vztah   k Pánu   (kdož   je   v tomto   jedinci   jedinečně   a   neopakovatelně
            přítomen/přítomna   –   v jeho   Niterné   mysli)   velmi   zvláštním   a   jedinečným   způsobem,
            možným prostřednictvím této jedné zvláštní osoby a touto osobou. Toto je to, co znamená
            pravý duchovní vztah. Takové chápání lidská pojetí postrádají. Nemohou tudíž za těchto
            podmínek vstupovat do opravdového duchovního manželství.

            5. Výše uvedené principy ustanovují principy pravého milování a sexuality. Vyšší účel
            sexuality je, kromě jiného, nejméně trojí: Za prvé lépe poznat vlastní já; za druhé poznat
            lépe   druhé;   a   za   třetí,   což   je   nejdůležitější,   poznat   lépe   Pána.   Vzhledem   k lidské
            relativistické kondici je znalost Pána dostupná pouze skrze znalost sebe a jiných. Jedním
            z nejlépe možných způsobů získání takového poznání je sdílením sebe sama s ostatními za
            tímto   jednotlivých   účelem   a   pro   vzájemný   prospěch.   Toto   je   motivační   faktor   pravé
            duchovnosti. Na fyzické úrovni se tento princip manifestuje sexuálními tužbami. Sexuální
            styk,   ve   své   intimitě   sdílení   a   vzájemného   prospěchu,   je   jedním   z nejlepších   nástrojů
            k tomu, aby se takové poznání získalo.

            Avšak za současných podmínek na Zemi je jeden omezen a ohraničen negativním stavem a
            společenskými konvencemi, tradicemi, zvyky a kulturami mít takový vztah pouze s jednou
            osobou – manželem / manželkou (pseudomanželem / pseudomanželkou, nebo v některých
            zemích s vlastními manželkami) a pouze v rámci takzvaných manželských svazků, v prvé
            řadě pouze za jedním účelem – rozmnožování. Všechno ostatní, a obzvláště pravý duchovní
            účel, se nebere na zřetel, zavrhuje se nebo přinejmenším je nahlíženo s podezřením. Takový
            postoj dusí jakoukoli možnost získat životně důležité další poznání o sobě samém, jiných a
            o   Pánu.   Důsledky   takových   omezení   pro   lidský     duchovní,   duševní,   emocionální,
            intelektuální, sociální, sexuální a fyzický blahobyt jsou zničující a destruktivní, jak to lidské
            dějiny tak živě demonstrují. Taková situace eliminuje jakoukoli možnost ustanovení pravých
            duchovních manželství a náležitých sexuálních vztahů. Tento následek byl  pseudotvůrci
            promítnut do lidských životů, aby se tak prostřednictvím sexuality a manželských svazků
            nemohla uchytit žádná pravá duchovnost.

            6. Pojetí cizoložství a monogamie lidé nesprávně chápou. Cizoložství není definováno a
            určeno účastí v sexuálním styku se sexuálním partnerem jiným než s vlastním chotěm.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16