Page 15 - pzncelek
P. 15

POSELSTVÍ ČTVRTÉ


                                 O měnitelnosti vlastního stavu a rozpoložení.
                               O ustavení zvláštní školy duchovního obrození,
                                    opětovného poznání a restrukturalizace
                                          v duchovním světě Nejvyšším




            Dne 27. března 1982


            Dnes mi Nejvyšší sdělil následující:

            Jedno z nejdůležitějších uvědomění a poznání, které bylo nedávno dáno k dispozici všemu
            Stvoření   včetně   těch,   kdo   jsou   v peklech,   a  pseudotvůrců,  je   uvědomění   si
            neoddiskutovatelného faktu, že nikdo není uzamčen v jednom stavu a rozpoložení a že
            každý se může změnit, pozměnit, doplnit novým a upustit od své současné kondice, pokud
            tak ovšem chce.

            Je to tak důležitým poznatkem proto, že donedávna většina lidí v duchovních světech
            (peklech, v zprostředkujícím světě a lidských nebesích) byla názoru a přesvědčení, že jeden
            musí zůstat ve své kondici navždy a že se jakákoli progrese či regrese musela a mohla
            aktualizovat striktně a pouze v této kondici.

            Takový názor byl a stále je udržován a podporován většinou náboženských doktrín, včetně
            několika doslovných výroků v Bibli a některých nesprávných výkladů  Swedenborgových
            pojetí. Lidští tvorové na Zemi mají rčení: „Jak strom padne, tak bude i ležet“, z něhož
            vyplývá, že nic se nemůže nikdy změnit, jakmile se volba učinila.

            Avšak takové výroky, náhledy, názory a výklady byly vzaty doslovně a nikoli duchovně.
            Jejich duchovní a vnitřní význam tvrdí, že cokoli se míní doslovně „nadobro, navždy a
            navěky“,   v duchovním   smyslu   označuje  potencionalitu  něčího   stavu   a   rozpoložení   být
            nadobro, navždy a věčně. Nijak to neznamená, že tomu rak musí být nadobro, navždy a
            věčně.


            Proto   jakýkoli   takový   výrok   v Bibli,   ve   spisech   svatých   knih   různých   proroků   a   ve
            Swedenborgových  pojetích v zásadě znamená, že jeden si může zvolit zůstat navždy ve
            zvolené kondici, stavu a procesu. Nemusí se změnit. Nikdo není k ničemu nucen. To ale také
            znamená, že jeden zde nemusí zůstávat navždy a že může a s je to se změnit kdykoli se mu
            zachce za předpokladu, že se dobrovolně podvolí takové změně se všemi jejími důsledky a
            následky a ze své svobodné vůle zanechá předešlého životního stylu. Nezáleží na tom,
            v jaké dimenzi, úrovni, stupni, kroku či linii v té době kdo je (ať je v nejhlubších peklech,
            nebo v nejvyšších nebesích anebo v přírodním stupni atd.). Tento výklad byl z paměti lidí ve
            Stvoření vymazán z následujících důvodů (kromě mnoha jiných, které nyní ještě nelze v této
            době zjevit).

            Když negativní stav vstoupil do bytí v duchovním světě (ve formě pekel) a v přírodním světě
            (ve formě lidí této planety), musel být potvrzen v platnosti volbami být a existovat navždy
            věčně.   Aby   se   nějak   zachytil,   muselo   se   myslet,   že   může   pobývat   věčně.   Povaze
            negativního stavu je vlastní nutnost vnímat vše v pojmech finality. Nic není změnitelné ve
            své kondici. Zlo negativního stavu je určeno principy jeho finality a neměnnosti. Cokoli je
            změnitelné, nemůže být motivováno zlým úmyslem. Cokoli není motivováno zlým úmyslem,
            je z dobra. Je tudíž dobré a správné snažit se o změnu a změnit se. Takové rozpoložení dává
            možnost   neustále   se   učit   něco   nového   tím,   že   se   to   prožívá,   žije   a   uskutečňuje   ve
            zkušenosti vlastního života. Tato změna není omezena na nitro vlastního stavu, jak myslel
            Swedenborg a jak si mnozí stále myslí, ale taktéž je od stavu ke stavu, od úrovně k úrovni,
            z dimenze k dimenzi. V negativním stavu není tato situace myslitelná. Důvod je takový, že
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20