Page 10 - pzncelek
P. 10

V duchovním smyslu je zhola nemožné připojit dobro ke zlu, dobro k nepravdě nebo pravdu
            ke zlu a nepravdě. Jestliže by se za takovýchto smíšených podmínek měla konat pravá
            manželství, nastala by věčná profanace všech duchovních principů.

            Všechny pravé duchovní principy jsou manifestovány v pojetích  maskulinity  a  femininity.
            Všechny   neduchovní  pseudoprincipy  se   projevují   v pseudopojetích  a   zkreslených
            chápáních manželství, sexuality a rodinného života. Ty dříve uvedené jsou vždy založeny na
            svobodě, nezávislosti, toleranci, pochopení, vzájemném sdílení, vzájemném prospěchu a
            výměně. Ty později uvedené jsou vždy založeny na vlastnictví, žárlivosti, tabu, požadavcích,
            zákazech,  projekcích,   falešných   očekáváních,  obavách,   výlučnosti,   diktátech,   nenávisti,
            manipulacích,  předpisování,  stereotypech,  pohodlnosti,sobectví  a   nízké   motivaci.  Nelze
            dosti dobře budovat ryzí, duchovní vztahy založené na takovém smíchání protikladů.

            Dobrou analogii takové situace lze nalézt v pojetí hmoty a antihmoty. Jestliže by někdo měl
            tyto dvě smíchat, nastala by úplná anihilace obou prostřednictvím spektakulární exploze.


            Analogicky:   Jestliže   by   se   za   současných   podmínek   lidské  pseudoduchovnosti   a
            smíchanosti  měla ustanovit pravá duchovní manželství, nastala by taková exploze, že by
            navěky zničila veškerý život ve všech dimenzích, úrovních a stupních jsoucna a bytí.

            Odtud Pánova dobrá péče o to, aby se zabránilo, že žádná pravá duchovní manželství a
            svazky nedojdou na Zemi plodného dozrání tak dlouho, pokud existují současné podmínky
            neduchovnosti a zdeformované duchovnosti.

            To   nyní   neznamená,   že   někteří   lidé,   kteří   jsou   v současnosti   v manželství
            (pseudomanželství), nebudou navzájem v duchovním manželství v duchovním světě. Mnozí
            budou. Ale nejprve budou muset projít procesem očisty a vyčištění ode všech zamoření,
            která získali kvůli procesu fyzického, neduchovního zrození, genetice, dědičnosti a ostatním
            faktorům uvedeným pseudotvůrci za účelem zničení duchovnosti. Vůbec nikdo nemůže být
            v opravdovém   manželství   za   předpokladu,   že   si   zvolí   přijít   na   tento   svět   prostředky
            vnucenými  pseudotvůrci.  Kdokoli přichází na tento svět, zanechává  možnosti být plně
            duchovním a v opravdovém manželství, a je tak nutně kontaminován neduchovností, jak ji
            zfabrikovali pseudotvůrci. Za těchto okolností nikdo neví, co je pravé duchovní manželství.

            Aby   vstoupil   do   pravého   duchovního   manželství,   jeden   musí   být   především
            dekontaminován.   Dekontaminace   je   nemožné   dosáhnout   zde   na   Zemi   za   současně
            existujících   podmínek   charakterizovaných   vládou   negativního   stavu.   Taková
            dekontaminace je tudíž možná jen v duchovním světě.

            4. Swedenborg správně definoval duchovní manželství jako spojení dobra a pravdy a lásky
            a   moudrosti.   Taktéž   naznačil,   že   manželství   ve   vyšším  smyslu   symbolizuje  manželství
            Ježíše Krista a církve. Avšak pojetí dobra a pravdy, lásky a moudrosti a duchovní význam
            tohoto velkolepého symbolismu byl lidmi zcela nepochopen a nesprávně vyložen. Taktéž
            používání těchto významů v aktuálních fyzických manželstvích je úplně zdeformované.


            Konjunkce dobra a pravdy znamená sjednocení veškerých duchovních principů, které jsou
            zařazeny do širších kategorií  maskulinity a femininity. Tyto kategorie označují komplexy
            duchovních stavů a procesů, které se vztahují k principům lásky a moudrosti a ke všem
            jejich odvozeninám v souhrnu. Existují nekonečné počty takových odvozenin. Proto nikdy
            neoznačují   vztah   mezi   jedním   fyzickým   mužem   a   ženou.   Nesoulad   ve  Swedenborgově
            výkladu nastal tehdy, když vzal tento širší význam principů a použil je úzce na manželské
            páry a jejich fyzické manželské páry. Protože byl ovlivněn svou dobou, zvyky a způsoby
            (postobdobím Temných věků), je jeho výklad pozemských fyzických manželských svazků
            neslučitelný   s pravým   duchovním   významem   takového   manželství.   Taková
            nekonzistentnost byla nutná za podmínek, které existovaly ve Swedenborgově době jak na
            Zemi   (která   právě   vycházela  z Temných   věků),   tak   i  v duchovním   světě   (kde   se   právě
            završoval poslední soud, který se udál v jedné oblasti světa duchů). Člověčenstvo nebylo
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15