Page 102 - pzncelek
P. 102
Pochopení tohoto faktu může jednomu dát vhled ohledně toho, proč je tak důležité
zachovávat v sobě pouze pozitivní ideje, myšlenky, koncepty a všemi prostředky odmítnout
jakékoliv negativní, protivné a opoziční ideje atd., které jsou promítány negativním stavem
pekel. Činí-li takto, jedinec v sobě, evokuje obranný systém pozitivního stavu a přispívá k
oslabení negativního stavu jak uvnitř sebe, tak i v universálním smyslu.
S jistotou lze říci, že všechny ostatní zbraně, taktiky a metody užívané negativním stavem v
jeho duchovních válkách jsou odvozeny z principů popsaných v tomto bodě.
2. Metody přesvědčování, namlouvání, obviňování, vytváření pocitu nesprávného konání a
vkládání pocitu viny se kumulativně odvozují z výše zmíněných zbraní.
Tato negativní přesvědčování jsou oblíbená a využívána negativními silami a do jisté míry
korespondují s ručními typy zbraní, užívaných na Zemi, jako např. pušky, granáty, bazuky,
miny atd.
Negativní stav ve své kumulativní snaze neustále promítat do členů pozitivního stavu a do
svých vlastních členů všechny druhy přesvědčování, negativní přirozenosti a falešné
interpretace „dobra a pravdy“, jako např. naznačování co do možnosti, že se jeden nachází
v deformacích dobra a pravdy, přímého obviňování z bytí ve stavu překroucení, vkládání
pocitu, že jeden vždy dělá něco strašně špatného a že by měl být potrestán, neustálé viny
za všechno, co se děje v jedincově „uvnitř“ i „vně“ atd., čehož seznam by mohl být
nekonečný.
Prohnanost, vychytralost a nebezpečí těchto taktik spočívá ve faktu, že se taková negativní
konotace zdá přicházet jakoby z nitra jedincovy vlastní mysli a ten má sklon věřit, že ve
skutečnosti je jejich producentem a že hovoří jeho svědomí. Jestliže je to takhle, pak to
musí být pravda. Proto se cítí bezcenný, k ničemu, zasluhující bídu, utrpení, neštěstí a
věčné zatracení. Samozřejmě neexistuje žádný hmatatelný důkaz, že toto pochází z „uvnitř“,
ale oblíbený trik negativního stavu je hrát svou starou notu víry různých náboženství v to,
že jedinec není nic než zlo, které je uvnitř i venku a že na jedincově existenci není nic
dobrého ani pozitivního. Tato běžná falešná víra se zvěčňuje interprety doslovného
významu Bible, špatnými výklady Swedenborgových spisů a mnohým jiným. Pokud jeden
pokračuje v takovéto víře, nevyhnutelně se odevzdává tomu, aby cítil negativní myšlenky o
sobě samém, jež jsou nasycovány všeprostupujícím pocitem viny, pocitem nesprávného
konání, naznačování toho, že jeden nezasluhuje nic dobré a pozitivní atd. Toto jsou všechny
zbraně negativního stavu, které používá ke zničení všeho pozitivního. Kdykoliv se jim věří a
přijímají se, potom je napájen a podporován negativní stav.
Realita této situace je však zcela odlišná. Protože každý naživu má uvnitř sebe Niternou
mysl (jinak by nemohl žít), má každý v sobě přítomnost Nejvyššího. V takové přítomnosti
Nejvyššího uvnitř vlastní Niterné mysli je dobro a pravda jedincovy existence, bez ohledu
na to, jak zlým by se jeden zevně zdál, nebo na to, jak mnoho by se zdál ztotožněný se zlem
a nepravdou.
Bylo by duchovní ohavností tvrdit, že všechno v lidské mysli je zlé a falešné, poněvadž to
by znamenalo, že přítomnost Nejvyššího v jedincově Niterné mysli je také zlá a falešná. Zlo
jedincova vlastního stavu je určováno vlastním postojem a pozicí vůči této přítomnosti.
Pokud se odmítá přítomnost Nejvyššího ve vlastní Niterné mysli a nebo dokonce odmítá
existenci samotné Niterné mysli, jeden se ztotožňuje s negativním stavem, kdy oponuje
zdroji všeho pozitivního. To ovšem neznamená, že takováto pozice a postoj ochuzuje
jedince o schopnost se od něj oprostit. Schopnost jednoho odpoutat se od vlastního
negativního postoje a pozice směrem k přítomnosti Nejvyššího a schopnost přijmout tuto
přítomnost ustanovuje jedincovo věčné dobro a pravdu. Bez takovéto schopnosti by
nemohl přežít ani dýchat. Proto tvrdit, že člověk není nic než zlo, je hnusnou a odpornou
zbraní negativního stavu, kterou využívá v duchovních válkách proti stavu pozitivnímu.