Page 494 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 494
KAPITOLA 24.
v
Tento krok se odráží původní verzi Desatera přikázání. Druhým krokem bylo
naplnění těchto přikázání. Tento krok byl vykonán pouhou přítomností Ježíše Krista,
kdož je Sám/Sama Zákonem a Principem; tím že je tím pravým naplněním těch zákonů.
Třetí krok byl v modifikaci těch zákonů, aby mohly odrážet realističtěji život v
souladu
s duchovními principy. Avšak ještě i v této modifikované formě mají v sobě negativní
konotaci. Tento krok může být považován jako přechodný - od zcela negativní
konotace k úplně pozitivní. Pokud si pamatujete, podstatou jakéhokoliv přechodného
údobí je podržení v sobě některých starých konceptů, získávání nějakých nových a
mezitím je nějaké zkreslení. Čtvrtý krok byl redefinováním a znovuformulováním těch
zákonů z pozice pozitivního stavu a jazykem kladnosti. A pátým krokem bylo
nahrazení těch zákonů jedním všeobsáhlým zákonem, jaký plně odráží duchovní
skutečnost pozitivního stavu.
V těchto pěti krocích se také odráží proces duchovní transformace: Jedinec začíná tím,
že si uvědomí, jaké má problémy a že jeho kondice je negativního rázu. Tyto problémy,
které jsou vždy negativní povahy - jinak by přece nebyly problémy - musí být
definovány v negativních termínech. Když došlo k plnému uvědomění si této situace a
když se uzná vlastní úplná negativita a vlastní problémy, pak může začít jejich
naplňování. V tomto kroku si jedinec uvědomuje, že problémy jsou negativností
vlastního života, že sloužily svému účelu, že vyčerpaly svou užitečnost, a proto jejich
modifikováním
význam byl naplněn. Jakmile se toto vykoná, pak se může začít s
vlastního života více pozitivním směrem. Tento krok je přechodným procesem, ve
kterém jsou možné recidivy, ježto jedinec ještě působí ze zvyku na problémy a
negativitu svého rozpoložení. Zatímco se tyto zvyky postupně překonávají a odstraňují,
jedinec je připraven k redefinování vlastního života z pozice pozitivního stavu. Jakmile
dojde k překonání všech návyků a odstranění všech problémů, jedinec je hotov
přijmout novou definici sama sebe a vlastního života v pozitivních termínech. V
tomto
bodě je naplněn pozitivními city lásky a procesem moudrosti. Nicméně jsou tyto city
ještě poněkud zevnější povahy. Jedinec nepřijal ještě úplně fakt, že veškerý pravý život
jeho životě
je záležitostí jeho niternosti čili toho nejvnitřnějšího v něm, odkud se vše v
řídí.
Jakmile dojde k tomuto uvědomění, pak tehdy a jenom tehdy jedinec je hotov se
povznést nad tento krok a konat vše z pozice niternosti ve směru zevniternosti pouze v
zájmu samotných principů, neboť to je to pravé a jediné, jak se co má dělat, bez jiných
možných podřadných úmyslů. V okamžiku, kdy se toho kroku dosáhne, jedinec je
duchovně transformován a začíná cestu nepřetržité duchovní progrese v rámci života
pozitivního stavu.
Nyní, když máme tyto kroky objasněny, můžeme pokročit k novému ohodnocení
Desatera přikázání z pozice principů Nového zjevení, zvláště z jeho současného
postavení, jak se odráží v této knize. Ubírejme se postupně od prvního přikázání až k
poslednímu:
1. ‚Nebudeš mít jiné bohy mimo Mne!‘ Zde jde o rozlišování mezi pravým Bohem--
Stvořitelem a falešnými bohy, kteří vládnou nad zónou vymístění. ‚Bohové‘ v
spoluoznačení těchto slov znamenají jak pseudotvůrce, tak jakékoliv jiné entity, jež se
prohlašují za bohy. Ježto pouze příslušníci negativního stavu mají takové ambice,