Page 497 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 497
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
‚Nebo ve vodách pod zemí‘ znamená záměnu či substituci přírodních dober a
přírodních pravd (množné číslo!) skutečnosti stvoření něčím, co nemá takové kvality a
jejich nejzevnější a
atributy, ale je venkovní manifestací a důsledkem. Nahradit původ
či zdroj života jeho nejkrajnějšími deriváty a považovat tyto odvozeniny za pramen a
původ života znamená postavit vše vzhůru nohama.
Takže nahradí-li se konglomerace těchto tří činitelů (nebe, země a vody a toho, s čím
souvztaží) něčím, co je jejich odrazem, pak dochází k aktivaci a k mrtvému životu
negativního stavu. Tím se ustanoví falešné nebe - čili všechna zla, která nahradí
všechna dobra; falešná země - čili všechny nepravdy, které nahradí všechny pravdy; a
nepravá voda - čili spojení a pseudomanželství všech zel a nepravd, to jest negativní
stav, který nahradí pravé duchovní manželství dobra a pravdy, to jest, pozitivní stav.
Jak je život pozitivního stavu věčným spojením či duchovním manželstvím lásky a
moudrosti, dobra a pravdy a všech jiných duchovních principů, tak je i život
negativního stavu svazkem či pseudomanželstvím zel a nepravd a všech jiných
pseudoduchovních principů, vlastních přirozenosti negativního stavu.
Nicméně ‚nebe‘, ‚země‘ a ‚voda také souvztaží s nejniternější duchovní myslí (nebe), s
vnitřní myslí čili duševností (země) a s vnější myslí (voda či moře). Odvozovat z nich
jakékoliv božství je odvozováním odvozeniny z odvozeniny. Žádná z těchto myslí
sebou a o sobě není bohem. Proto se z nich nemůže odvozovat nic, co by bylo hodno
uctívání. Odrážení odrazu odrazu originálu a umístění zdroje života a božskosti do
tohoto terciálního odrazu je v podstatě popřením pravého Stvořitele. Ale to také
znamená v tomto spoluvýznamu záměnu pravé mysli a jejích tří aspektů falešnou
myslí a jejími třemi falešnými aspekty, jaké se stávají náhražkami čivosti té mysli.
Falešná mysl je obrazem a podobou pravé mysli, ale přece jen není originálem. Jak by
se vám například líbilo mít originální malbu nahrazenou nějakou podprůměrnou
bezcennou kopií a pak uctívat tuto kopii, jako by byla originálem? Má to nějaký smysl?
Ale toto je přesně to, co aktivátoři negativního stavu udělali. Toto přikázání je
varováním před tím, aby se tak nečinilo v přítomné ani v budoucí době.
‚Nebudeš se jim klanět ani jim sloužit‘ znamená, že jejich přijetí do vlastního života
vytváří nutnost nést důsledky, následky a výsledky aktivace negativního stavu.
Vytvářet takové obrazy a podoby je procesem aktivace negativního stavu. Klanět se jim
znamená nésti všechny důsledky, následky a výsledky negativního stavu. Toto
přikázání varuje před takovými činy, protože přirozeností negativního stavu je vlastní
odplata za jeho přijetí, tak jako je tu odměna za přijetí pozitivního stavu. Toto je zřejmé
z následujících slov:
‚Neboť já jsem Pán, tvůj Bůh, jsem žárlivý. Stíhám nepravost otců na synech do třetího i
čtvrtého pokolení těch, kteří Mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům těch,
kteří Mě milují a Má přikázání zachovávají.‘
‚Neboť já jsem Pán, tvůj Bůh, jsem žárlivý‘ znamená existenci pouze jedné skutečnosti:
duchovní skutečnosti a reality pozitivního stavu. Životem této skutečnosti je Stvořitel,
jenž se zde nazývá ‚Pán, tvůj Bůh‘. Slovo ‚žárlivý‘ značí, že vše ostatní, co není
odvozením či integrální částí této reality, nemá žádný smysl ani význam. Přijmout něco
takové povahy, je podstatou aktivace negativního stavu, což je bolestné a škodlivé