Page 488 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 488

KAPITOLA         24.
                    Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví. Nebudeš dychtit po domě
                    svého   bližního.   Nebudeš   dychtit    po   ženě   svého   bližního   ani   po   jeho
                    otroku  ani  po  jeho   otrokyni  ani   po  jeho   býku  ani   po  jeho  oslu,  vůbec  po
                    ničem, co patří tvému bližnímu.‘

            Prostudujete-li   pečlivě  tato   přikázání    ze   stanoviska   jejich  doslovného   významu,  pak

            zpozorujete,  jakého  jazyka    se  užívá  pro  jejich  formulaci.  Jak  bylo  již  dříve  uvedeno  v

            této   knize,    až   na   páté   přikázání  je   dána   tato   formulace   v   záporech.  Určuje   to,  co   se


            nemá   dělat,    aniž  by   specifikovala   proč   to   nedělat   a   aniž   by   poskytovala   směrnice   k
            tomu,   co   a   jak   dělat.  Jen  páté   přikázání    dává   nějaké   podřadné   důvody,   proč   toto
            zvláštní   přikázání  se má dodržovat.


            Existují  důležité  duchovní  důvody,    proč  je  Desatero  přikázání  podáváno  a  napsáno  v

            takovém  negativním        jazyce.  V  době  jeho   přenosu   byla  duchovní   situace  na   planetě


            Nula    nanejvýš  povážlivá.   Většina lidských tvorů neměla    žádné   náležité ponětí,   chápání
            a   poznání  pravých  duchovních  principů   či  pravé   Přirozenosti  Boha   Nejvyššího.     Tato
            situace byla určena tím faktem, že  nikdo          -  až na mizivé malé výjimky  -   si  nebyl  vědom

            existence     niterných   duchovních   stavů,  skrytých   v   mysli   každého.  Veškerý   důraz  byl


            kladen   na  vnější,    venkovní   faktory.  Vnímání   jakékoliv  skutečnosti   bylo   omezeno   na
            základní     a   primitivní   péči   o   vlastní   fyzické   potřeby   a   potřeby   prostředí.   Fyzické
            aspekty  a  aspekty  prostředí  dominovaly  plně  nad  lidským  životem.       Byly  považovány
            za  nejdůležitější   životní  faktory,  jimž  byli  jacíkoliv  osobní,  individuální,  subjektivní  a
            vnitřní   činitelé plně podřízeni.


                V  této   situaci   bylo   jakékoliv  duchovní   poznání  jakýchkoliv   záležitostí,  zvláště   pak


            otázky   přirozenosti   Boží,   odvozeno  z  těchto  činitelů   prostředí      a  zevních  faktorů.  Z

            tohoto důvodu musí každý duchovní pojem, má-li  vstoupit do oblasti lidského chápání
            a   má-li   poskytnout   lidským   tvorům   hmatatelný        význam,   být  externalizován  a

            materiálně zpředmětněn ve        formě přírodních objektů. Tyto      přírodní předměty tím, že
            jsou   navenek   od   lidské   mysli   a   vybudovány   z  přírodních    elementů   svého   prostředí,
            byly považovány za bohy       a uctívány jako takové.

            Když se vezmou      v úvahu hrubá omezení      a různá nebezpečí ve  fyzickém prostředí,      kde
            tenkrát  lidští  tvorové  žili,  a  uváží-li   se  to,  že  byli  naprostými  otroky  svého  prostředí,


            majíce  velmi  málo    moci  nad  přírodními  silami  a  nemajíce  žádnou  znalost  o  pravých
            zákonech, jimiž takové přírodní síly působí,       měly   všechny principy, formulované v těch
            dnech,  zakazující  konotaci.





            Jsou-li  prostředí    i  všechny   přírodní   síly   a   události  mimo  vaší   moci   a  ovlivňují-li
            neustále  váš  život  povětšinou  způsobem  negativním,  pak  jediná  cesta,  jak  se    od  nich
            osvobodit a vyhýbat se  jim, jak jen možno, bát se jich a snažit se je  uchlácholit, aby vám
            neublížily   a   nezpůsobily   škodu.   Žádné   jiné   pojetí  duchovní   reality    v   té  době
            neexistovalo.    A  protože  pravá  duchovní  skutečnost  je  záležitostí  niternosti,  pak  co  tu




            máte   je   negativní  spoluoznačení    jakýchkoliv  duchovních   principů.  Neexistuje  žádný

            jiný   jazyk,    skrze  který   a  jakým  možno   vyjádřit   a   vštípit   lidským   tvorům   jakýkoliv


            vpravdě    pozitivní  význam  duchovnosti.
   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493