Page 189 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 189

NOVÉ       ZJEVENÍ PÁNA          JEŽÍŠE KRISTA


            Stvořitele,   který   vždy   absolutně   je,   účely   a   užitky  sentientních    entit   samy  o   sobě
            nevyčerpají  nikdy    svou užitečnost   ani nesplní plně svůj účel.   Takže  jakmile jsou jednou
            sentientní    entity stvořeny, jsou užitečné  a  mají účel navěky.

            Nicméně  produkty      jejich tvořivosti nebo cokoliv stvořené pro jejich účel  -   jakmile  splní

            svůj  účel  a   vyčerpají  svůj  užitek  -      v  mnoha  případech  skončí.  Tyto  produkty  samy  o
            sobě nemají absolutní hodnotu, neboť  vycházejí            z  relativních potřeb. Rozličné situace,

            stavy  a  okolnosti,      v  nichž  se  sentientní  entity  nalézají  v   tom  kterém  zvláštním  stupni
            pokročení a vývoje  jejich tvořivých snah, vyžadují rozličné produkty  prospěšné povaze
            každého stupně      pokročení.   Jakmile ten krok  je dokonán, výrobky či nástroje,     které mu
            dopomohly docílit plodného dozrání, nebudou již užitečné a nebudou sloužit žádnému
            účelu. Jsou nahrazeny     něčím novým, co lépe     poslouží k   vývoji a upevnění   dalšího kroku
                v  tvořivém  úsilí  všech  sentientních  entit.  Jak  víte,  jedním  z  takových  produktů  aktivit





            některých  sentientních     entit  byl  negativní  stav.  Aktivovaly  negativní  stav  za  určitým

            účelem a pro  velmi dobře  definovaný užitek.       Podle  dřívějšího pojímání    tohoto  zákona

            mělo  se  chybně    za  to,  že  negativní  stav  může  mít  věčný  účel  a  užitek.  Mohlo  by  tomu


            tak být jenom v     tom případě, kdyby byl započat v      Absolutním stavu  Stvořitele. Ale tak

            tomu   nebylo.  Absolutní  stav       má   absolutně  pozitivní   povahu  (Zákon   duchovní
            unilaterálnosti). Proto nikdy nemůže dát zrod čemukoliv             s  negativní přirozeností.  Bylo
            by   to v   rozporu s   Jeho/Její pravou Povahou.
            Avšak  sentientní    entity, které aktivovaly negativní stav,  smějí a mohou započít     něco, co

            nepřichází  přímo  od  Stvořitele.    Vychází  to  z   jejich  potřeby  mít  odpověď  na  duchovní

            otázku     o   tom,  jak   by   vypadal  život,  kdyby  se   neodvozoval   z   Absolutního   pozitivního

            stavu   Stvořitele   a   jeho/jejích   duchovních   principů,   nýbrž     z  nějakého   jiného  stavu   a




            jiných  podmínek.      Negativní   stav   je  odpovědí   na  tuto   otázku.  Opakuje  se:  účelem





            negativního   stavu     bylo  dát  odpověď  na   tuto  otázku.  Jeho  duchovní   užitek  tkví

                v  odpovídání na otázku živými a konkrétními příklady životních stylů lidských a jiných
            tvorů,  kteří  dobrovolně  souhlasili  prodlévat       v  negativním  stavu  právě  pro  tento  účel.

            Takže  je   očividné   podle     požadavků  tohoto  zákona,  že   negativní   stav   nemůže
            pokračovat  provždy,  nýbrž  jen  do  té  chvíle,  až  úplně  odpoví   na  tuto  otázku  všem  pro
            poučení.





            Proces     poučování   se   je  věčný.  Avšak  předmět  je   procesem  dočasným,  dokud  se
            dokonale      neovládne.   Když  jednou   se   něco   plně   pozná,   předmět   poznání  není  déle

            nutný, neboť již  posloužil  předmětu poučení. Nedá se z        něj ničemu  více   naučit.  Je tudíž
            vyřazen       z  učební  osnovy.  Namísto toho  vstupuje do jsoucna a bytí  nový   předmět, který
            přináší  příležitost   naučit  se  něčemu  úplně  novému.  Nesprávný  dojem  mnohých  lidí  o



            věčném   pokračování   negativního   stavu   povstal       z  toho,   že   si  popletli   proces  poučení

                                                                                                      docela
            (který  nikdy  nepomíjí)       s  předmětem  poučení   (jenž  pokračuje  tak  dlouho,  až  je
            ovládnut).
            Věčné trvání negativního  stavu by bylo v      rozporu  s   tímto zákonem, neboť    je subjektem
            i   objektem   poučení,   nikoliv   procesem   samotného   poučení.       S  výjimkou  Absolutního

            stavu a   sentientních   entit,   jež vycházejí z   tohoto Absolutního stavu,   všechny  subjekty a
            objekty poznání jsou  omezeny       svým obsahem.     Kdyby  tomu tak  nebylo,   nikdo by   nebyl
            schopen naučit se něčemu o něčem. Bylo by to zoufalou situací pro  stvoření, neboť by
            bylo   navěky   ve   stavu    nemohoucnosti   vůbec  něco   poznat.   Stále   by   se   učilo   poznávat
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194