Page 188 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 188

KAPITOLA  10.

            být  (po  většinou  nejsou)      v  souladu  s   tím,  co  je  pro  vás  nejlepším  v   nejzazším  smyslu.

            Pamatujte,   že  se    neznáte   v   absolutním   smyslu.  Vaše  sebepoznání,   jakožto   o   poznání
            všeho ostatního,        je  omezeno  vaším relativním stavem.   Jenom Pán Ježíš Kristus   vás zná
                v  absolutním  smyslu.  Proto  jenom  On/Ona  ve  Své  Božské  prozřetelnosti  ví,  co  je  pro


            vás nejlepší pro věčnost.       S  ohledem na negativní stav  a všechny   jeho následovníky jsou

            všechny   snahy        a  vládnutí   Božské   prozřetelnosti   Pána   Ježíše   Krista  namířeny   k   cíli
            konečného   spasení   každého          v  negativním   stavu   a   konečné   deaktivace   a   zrušení
            negativního stavu.  Toto je    zákon  Božské   prozřetelnosti   Pána Ježíše Krista.


                             7.  ZÁKON TVOŘIVOSTI, DUCHOVNÍHO UŽITKU  A ÚČELU

            Tento zákon       odvozuje      povahy   Stvořitele.
                                        z
                            e
                           s


                    Vlastní   této  povaze,  imanentní  jejímu  stavu  je  zde  Absolutní  potřeba  stále
                    tvořit něco nového a odlišného. Ale také je vlastní  této potřebě a     imanentní
                    jejímu    stavu   skutečnost,   že   cokoliv   je  stvořeno,  je  stvořeno   s   úmyslem


                    nějakého důležitého účelu, pro nějaký důležitý užitek.
            Toto je  ZÁKON OSPRAVEDLNĚNÍ:

                    Vše,   co   je   a   existuje     -  buď   přímým  stvořením   Stvořitele,   nebo   z   dovolení

                    Stvořitele   (negativní   stav)     -  je  a  existuje   pro   nějaký   důležitý   užitek   a
                       s  nějakým   důležitým účelem.   Ospravedlnění   jeho jsoucna   a bytí je skrze jeho
                    užitek  a   účel.   Nemohlo  by   se  stvořit,  ani  dovolit  přivést  do  plodnosti  to,  co
                    nemůže sloužit nějakému užitku ani účelu.

            Jakmile   něco   vyčerpá    svou  užitečnost  a   splní   svůj   účel,   nastane  jeho  konec   a   je

            nahrazeno něčím zcela novým            s  odlišným užitkem   a účelem. Žádné dvě věci   nemohou
            být  přesně  stejné  nebo  tak  být  stvořeny  či  tak  připuštěny  být  a  existovat,  protože  by
            byly   duplikátem   stejného   užitku     a  účelu.  Bylo   by   to   proti  duchu   zákona  zde


            formulovaného.  Tvořivý        čin   Stvořitele   nikdy   není  nadarmo.  Naproti   tomu  to,   co   již


            jednou vyčerpalo svou užitečnost a dosloužilo svému účelu,  nemůže            pak být nahrazeno
            stejnou   věcí,   neboť  již    projevilo  kvalitu  vlastního   užitku   a   účelu.   Bylo   by   to


            opakováním       stejného   stavu   či   situace,   které  byly   zkušenostně  prožity   dříve.  Což   by



            opět   bylo  mrháním    tvořivého úsilí.   Proto se musí  nahradit   něčím  docela novým,   nikdy




            dosud   neexistujícím     a   majícím  nový   účel  a  užitek.  Tento  fakt  je   nutnou   podmínkou
            života veškerého  stvoření, aby se  vyhnulo      stagnaci.   Stagnace je smrtelným nepřítelem

            tvořivého  procesu.    Takto  je  tedy  celé  stvoření  ujištěno,  že  je  tu  k   dispozici  vždy  něco
            nového, něco odlišného, co  má nový účel a       užitek.


            Tento  zákon    platí  jak  pro  Stvořitele,  tak  i  pro  všechny  sentientní  entity  stvořené  pro




            určité  účely       a  užitky.  Tento   zákon  naznačuje,   že  sentientní  entity  byly  stvořeny
                         i
                k  podobě  obrazu   svého  Stvořitele.   Proto  nosí Jeho/Její Přirozenost v   relativním stavu.
            Touto  přirozeností  je  být  tvořivým       s  účelem  a  užitkem  pro  všechny.  Hlavním  účelem
            stvoření    sentientních   entit bylo tudíž  to, aby byly tvořivé a  aby   sdílely  svá  tvůrčí úsilí
            se  všemi.      V  tom je jejich užitek pro  Stvořitele, Stvořitel,   absolutní a  absolutně tvořivý,
            se    může  projevovat   v   nekonečných   variacích  a  způsobem   tvořivých  snah   všech


            sentientních    entit.  Jelikož  tvořivé  úsilí  v   každém  vyvěrá  z   absolutního  tvořivého  úsilí
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193