Page 178 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 178
KAPITOLA 10.
neboť je správné tak činit‘. Toto je rozšířením zákona o svobodě volby, jenž byl
omezen formulací o svobodné vůli a volbě bez uvážení samotného principu. V novém
duchovním přístupu hraje toto ‚pro samotný princip‘ nejdůležitější roli. Důležitým
ohledem zde není jen to, jak se něco volí (zda ze svobodné vůle či nikoliv), nýbrž proč
se také něco volí (je to pro samotný princip - neboť tak činit je správné - anebo z jiných
důvodů?). Takže kombinace ‚jak‘ a ‚proč‘ určuje, do jaké míry se aplikuje tento nový
e
zákon tvém životě.
v
2. ZÁKON OBMĚNĚNÉ JEDINOSTI A ROVNOSTI
Je pouze jeden Absolutní princip života - Pán Ježíš Kristus. Maje Absolutní
přirozenost, musí se jedinost tohoto Principu projevit v absolutním smyslu.
Avšak neexistují dva absolutní stavy bok po boku pro vzájemné sdílení
v absolutním smyslu. Koexistence dvojího absolutna se vzájemně vylučuje.
Žádné z nich by nebylo absolutní, jen relativní jedno vůči druhému. Proto
veškeré výlučné projevy Absolutna se obměňují nekonečně mnoha různými
způsoby. V totálním kumulativním součtu všech těchto diverzifikovaných
způsobů a postupů spočívá projevení se v absolutním smyslu. Jelikož každá
částice té Rozmanitosti je obsažena v Absolutním stavu, je důležitá a
potřebná pro manifestování tohoto Stavu v absolutním smyslu, jako
jakákoliv jiná částice či cokoliv jiného. Z tohoto důvodu všechny si jsou
rovny. Žádné přednostní zacházení s žádnou z nich není možné, ba ani
myslitelné.
V této Obměněné jedinosti a rovnosti je zakořeněna povaha pozitivního stavu.
Jakékoliv vybočení od tohoto zákona představuje porušení principů pozitivního stavu
a negativní stav přichází do svého jsoucna a bytí. Z principu zde plyne, že Absolutní
Absolutně
stav - Pán Ježíš Kristus je Absolutně pozitivní. Negativní stav nevyvěrá z
pozitivního, nýbrž z porušení tohoto principu a odchýlení se od něj.
Aby mohl negativní stav být a existovat, musí být počata idea separace, nerovnosti a
v
preference. Tato idea však nemůže být počata někom, kdo je Absolutně pozitivní.
Nicméně může být počata v někom, kdo je relativní vůči Absolutně pozitivnímu, jelikož
ten někdo nemůže sám sebe považovat za něco jemu rovného. Rovnost relativních
bytostí je založena na faktu, že rovným způsobem v sobě obsahují přítomnost Pána
Ježíše Krista, to jest, Absolutní stav. Uznání a přijetí faktu, že Pán Ježíš Kristus se
projevuje nekonečnou mnohostí a růzností způsobu mezi všemi a v každém individuu,
rovnou měrou sjednocuje všechny jedince v Pánu Ježíši Kristu. Tímto procesem je idea
separace, preference, nerovnosti atd. nulifikována a nemůže se zachytit.
Avšak opomine-li někdo uznat a přijmout tento princip, tu chvíli začne pociťovat sám
v
sebe jako izolovaného, odděleného a nerovného vzhledem ke svému Zdroji. To dává
popud k tomu, aby negativní stav dozrál do plnosti. Negativní stav je založen na opozici
tomuto zákonu. Je to starý zákon, který je zde nově formulován se zdůrazněním faktu,
jak důležité je, abyste viděli svůj poměr k Pánu Ježíši Kristu z
tohoto pohledu, a jak se
vyhnout upadnutí do pasti negativního stavu, který neustále zpříkladňuje nanejvýš
živě svými činy a životním stylem svou opozici k tomuto zákonu.