Page 178 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 178

KAPITOLA  10.
            neboť     je   správné  tak   činit‘.   Toto   je   rozšířením   zákona   o   svobodě   volby,   jenž   byl
            omezen  formulací  o  svobodné  vůli  a  volbě  bez  uvážení  samotného  principu.         V  novém


            duchovním       přístupu  hraje   toto   ‚pro   samotný   princip‘  nejdůležitější  roli.   Důležitým
            ohledem zde není      jen to, jak   se něco  volí (zda   ze svobodné vůle   či nikoliv), nýbrž proč
            se také něco volí (je to pro samotný  princip        -  neboť tak činit je správné  -   anebo z   jiných




            důvodů?).  Takže  kombinace       ‚jak‘  a  ‚proč‘  určuje,  do  jaké  míry  se  aplikuje  tento  nový


                     e
            zákon      tvém životě.
                    v

                                  2. ZÁKON OBMĚNĚNÉ JEDINOSTI             A ROVNOSTI

                    Je  pouze  jeden   Absolutní  princip  života  -  Pán  Ježíš  Kristus.  Maje  Absolutní

                    přirozenost,  musí  se jedinost tohoto   Principu projevit v  absolutním smyslu.
                    Avšak    neexistují   dva  absolutní   stavy   bok   po   boku   pro   vzájemné  sdílení
                       v  absolutním  smyslu.  Koexistence  dvojího  absolutna  se  vzájemně  vylučuje.


                    Žádné      z  nich  by  nebylo  absolutní,  jen  relativní  jedno  vůči  druhému.  Proto
                    veškeré  výlučné  projevy  Absolutna  se  obměňují  nekonečně  mnoha  různými
                    způsoby.      V  totálním  kumulativním   součtu  všech   těchto   diverzifikovaných

                    způsobů a postupů spočívá projevení se       v absolutním smyslu. Jelikož každá
                    částice   té   Rozmanitosti   je   obsažena      v  Absolutním   stavu,   je   důležitá   a
                    potřebná   pro    manifestování   tohoto   Stavu   v   absolutním   smyslu,  jako

                    jakákoliv   jiná  částice   či   cokoliv   jiného.      Z  tohoto   důvodu   všechny   si   jsou
                    rovny.    Žádné   přednostní   zacházení   s   žádnou   z   nich   není   možné,   ba   ani
                    myslitelné.



                V  této  Obměněné   jedinosti   a  rovnosti   je   zakořeněna  povaha   pozitivního   stavu.

            Jakékoliv  vybočení    od  tohoto zákona    představuje  porušení  principů    pozitivního stavu

            a  negativní  stav  přichází  do  svého  jsoucna  a  bytí.      Z  principu  zde  plyne,  že  Absolutní



                                                                                                   Absolutně
            stav      -  Pán  Ježíš  Kristus   je  Absolutně   pozitivní.  Negativní  stav   nevyvěrá  z
            pozitivního, nýbrž       z  porušení  tohoto principu a odchýlení se od něj.
            Aby  mohl  negativní  stav  být  a  existovat,  musí  být  počata  idea  separace,  nerovnosti   a

                                                                   v

            preference.     Tato   idea   však  nemůže  být   počata     někom,   kdo   je  Absolutně  pozitivní.

            Nicméně     může   být   počata v   někom, kdo je   relativní   vůči  Absolutně pozitivnímu,   jelikož
            ten   někdo    nemůže   sám   sebe   považovat   za   něco   jemu   rovného.   Rovnost   relativních
            bytostí    je   založena   na   faktu,   že  rovným   způsobem   v   sobě   obsahují   přítomnost  Pána

            Ježíše   Krista,  to  jest,    Absolutní  stav.   Uznání   a   přijetí   faktu,   že  Pán  Ježíš   Kristus  se

            projevuje    nekonečnou mnohostí a růzností způsobu mezi všemi a v            každém individuu,
            rovnou    měrou   sjednocuje všechny jedince v     Pánu   Ježíši Kristu.   Tímto procesem je  idea
            separace, preference,  nerovnosti atd.  nulifikována      a nemůže se  zachytit.

            Avšak opomine-li někdo uznat a přijmout  tento princip,           tu chvíli začne pociťovat sám
                                                                           v

            sebe  jako  izolovaného,  odděleného  a  nerovného  vzhledem          ke  svému  Zdroji.  To  dává

            popud k    tomu, aby   negativní stav dozrál do plnosti. Negativní stav  je založen na opozici
            tomuto zákonu.      Je to  starý zákon,   který je zde nově formulován se zdůrazněním faktu,
            jak důležité je, abyste viděli svůj poměr k      Pánu Ježíši   Kristu  z
                                                                                   tohoto  pohledu, a jak se

            vyhnout   upadnutí   do   pasti   negativního   stavu,   který   neustále    zpříkladňuje  nanejvýš
            živě svými činy a životním stylem svou opozici k        tomuto zákonu.
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183