Page 168 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 168

KAPITOLA             9.
            důvodem, proč se věci, obsažené v symbolismu poslední  večeře,            tak zdůrazňují. Ale to


            také  ukazuje,   jak  daleko  se  dostali  na  zcestí  křesťané  i  všichni  jiní  ve  svém  pojímání

            Přirozenosti    Pána  Ježíše  Krista,  když  se  dopustili  odluky  Ježíše  od  Krista  a  Krista  od
            Ježíše  a  Pána Ježíše  Krista od Boha    a  Boha  od Pána  Ježíše  Krista  a  Ducha  Svatého ode

            všech.   Svatý  Duch  v  této  zvláštní  souvislosti  byl  Duchem  Nejvyššího  čili  tím  prvkem


            Absolutní nejniternější duchovní mysli,       jenž se spojil s ostatními elementy, použitými v

            procesu   hybridizace     Ježíše   Krista  a   později  Nejvyššího,  kdy   se  Nejvyšší  stal  Pánem


            Ježíšem Kristem.
            Tedy,  symbolismus poslední       večeře   zdůrazňuje tuto  jednotu  bude    sloužit  jako svědek
                                                                                 a
            proti   všem, kdo  se účastní vnějších rituálů a přitom jejich srdce odmítá přijmout fakta
            jimi reprezentovaná,     jak se  popisuje   v této kapitole.

            2.  Jeden z důležitých  aspektů obsahu a významu poslední         večeře je  potvrzení platnosti
            a  zdůraznění  závažného  duchovního  principu  sdílení.       Toto  vysvítá  ze  slov  ‚a  rozdělte
            mezi sebou‘    a z toho, že  pili ze  stejného kalichu.


            Tento   princip    naznačuje,   že   každá  sentientní  entita   a   lidský   tvor   jest  jedinečným
            celkem    a má  svůj svérázný a neopakovatelný způsob vnímání Přirozenosti Pána Ježíše
            Krista,   a to ze specifické pozice, kterou každý zastává mezi ostatními. Toto vnímání se
            liší   od   jednoho    jedince   k   druhému,   jsouc   založeno   na   jedinečné   struktuře   jejich


            osobností  a  jejich  povah.  Nikdo  není  stejný.  Proto   z  pozice  této  nestejnosti  každý  má
            sklon   chápat  a   inkorporovat  Přirozenost   Pána   Ježíše   Krista     poněkud  rozdílným
            způsobem.   Toto   odráží   ten   osudně    závažný   fakt,  že   nikdo   nemůže   vnímat   a  chápat
            Přirozenost     Pána   Ježíše   Krista   v   absolutním  smyslu.  Akt   percepce  a   chápání   je



            relativní, závislý od  svérázné   povahy každého jedince.
            Aby   se   poskytlo  pole   pro   širší   a   rozmanitější   vnímání   a  chápání    pravé  Přirozenosti
            Pána   Ježíše   Krista,    byl   uveden  duchovní   princip   vzájemného   sdílení.  Každý   má   se

            rozdělit o svůj ráz vnímání a chápání této Přirozenosti, jakožto i o zkušenost vztahu k
            Ní      s  kýmkoliv.  Všimněte   si   však,   prosím,  že   se  učedníci   měli  rozdělit   o  stejný  kus





            chleba     a   pít   ze  stejného  kalichu.  Tento  důležitý   fakt   naznačuje,   že  je  to  absolutně

            tentýž Pán Ježíš Kristus,    kterého  spolu sdílí, a ne někdo jiný;  a že ve  vnímání toho, jak

            jedna osoba chápe a zachází s Pánem Ježíšem Kristem, je stejně cenné a důležité,             jak je
            to i  v případě kohokoliv jiného;       a  že je to  naprosto  stejný Pán Ježíš Kristus, ke  kterému

            mají vztah.
            Díky   prozíravosti     ohledně   vyrojení   mnohých   sekt,   seskupených  kolem   učení   o

            přirozenosti  Pána  Ježíše  Krista   a  prohlašujících  se  za  jediné  pravé,  bylo  nutno  uvést

            určitý  symbolismus   pro   sjednocující   princip.    Do  určité  míry  poslední   večeře  slouží


            tomuto účelu.     Opět musí být řečeno, že jde o připomínku, že je  jeden Bůh,      a že ten  Bůh
            je  Pán   Ježíš   Kristus,    jenž   je  vnímán  nekonečně   rozmanitými   přístupy  a   způsoby,  a


            přitom je    to  tentýž Pán Ježíš  Kristus.
            3.  Jiný   důležitý   aspekt  významu  poslední  večeře      je  označení   základny,   na   níž   se

            ustanovuje  vztah   k  Pánu   Ježíši   Kristu.  Není   postačující   rozumově   uznat  Pána   Ježíše
            Krista,    jak   je   popsáno   v  této   knize.  Nezajišťuje   to   vzájemnost,   a   proto   to   nemá


            hmatatelné,   ani   jakékoliv   jiné   následky.   Musí   se   budovat   na   velice   osobním,    velmi
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173