Page 124 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 124

KAPITOLA             7.
            Běžnou tragédií u  většiny křesťanů je  neschopnost ocenit tento fakt z tohoto náhledu.

            Namísto      toho   považují   apoštoly   za  nejosvícenější,   nejduchovnější  a  Duchem   Svatým
            nejvíc   inspirované   lidské   tvory    všech   časů   a   na  věčnost.  Tento   přístup   je  velmi
            omezený,  je udržovaný a podporovaný negativním stavem za tím účelem,               aby udržoval
            křesťany v husté     tmě   nevědomosti skutečné pravdy  a všech  duchovních věcí.


                                  z
            Za   třetí   je   zřejmé      výše   citovaného,   že  apoštolové  považovali   stále  Ježíše   Krista   za



            osobu  oddělenou  od      Boha.  Mluví  o  Synu  a  Jeho  Otci.  A  to  bez  ohledu  na  to,  co  je  učil


            během Svého      pozemského  života,  když jasně prohlásil  -  ve chvíli, kdy byl ve  stavu Své
            niternosti      -  ‚Já  a  Můj   Otec jsme jedno‘  (Jan 10:30), ‚Já jsem vzkříšení a život‘ (Jan 11:25)

            a ‚Otec je   ve Mně a Já  v  Něm‘  (Jan 10:38). Nebyla ještě vhodná doba  k tomu, aby věděli



            či rozuměli,  že  Ježíš   Kristus mluvil střídavě ze  dvou pozic:  1.  Z  pozice, dané elementy z
            Josefa   a   Marie,   to   jest   z  pozice   negativního   stavu      či  zevnějšností.  V   tomto   postavení
            jevil   se   zcela   odděleným   od   Svého   Otce,   Nejvyššího,   jelikož   nic   z   negativního   stavu
            nemůže   být   obsaženo   v   Nejvyšším   a   nemůže   se   Mu/Jí   přisuzovat.    2.  Avšak   kdykoliv
            mluvil   z  pozice   niternosti,    z   elementů,   přišlých   přímo   z   Nejvyššího,  pak   šlo   o  pozici

            jednoty,  kdy  byl  tím  Jediným  Bohem  Nerozdílným.  Tento  tajemný  fakt  byl  apoštolům
            nepochopitelný   prostě  proto,   že   proces  znovusjednocení       elementů   odloučených   od
            Nejvyššího  se  zbožštěnými  elementy,  vzatých  z  Marie       a  Josefa  -  hmotného  těla,  ještě


            pro   nějakou   dobu  nebyl       ukončen.  Znovusjednocení  elementů   z   Nejvyššího   s
            povšechností  Nejvyššího bylo dokonáno po vzkříšení Pána Ježíše Krista.
                                                                    a
            Nicméně,  jak  si  vzpomínáte,  byla  integrace,  fúze     hybridizace  Jeho/Jejího  hmotného

            těla   do   Přirozenosti  Pána   Ježíše   Krista    dokonána   teprve,  zcela  nedávno.  A   protože
            apoštolové    nemohli  o  této  skutečnosti  vědět,  nadále  se  dívali  na  Pána  Ježíše  Krista  z


            nesprávného duchovního postavení odloučenosti. A tak             mluvili  o  Synu   a  Otci   a  Duchu
            Svatém      jako   by   šlo  o  rozdílné  osobnosti  a   entity.  Usoudili   tedy   křesťané   z   tohoto


            postoje   apoštolů,   že   šlo   o   věčný   fakt,   něco,   co   se  nezmění   do   věčnosti.    Přijdou-li
            někteří,  jako  na  příklad  Swedenborg     či  Dr.  Petr  Francuch,  a  prohlásí  něco  jiného  než
            apoštolové, pak se označí     za antikristy.

            Jedinou věc, kterou  apoštolové     věděli  v tomto ohledu, bylo, že pro nějaký důvod  měl  se
            se   vší vážností přijmout Pán Ježíš Kristus přicházející v těle.     Jeho/Její  tělo   mělo jakýsi

            velmi   důležitý    význam.  Tento   význam  byl   však  přijat   na   slepou  víru,   aniž   by   se   mu


            příliš rozumělo  a aniž by jeho     smysl byl vysvětlen. Význam vzkříšeného  fyzického        těla
            Ježíše  Krista   byl  zdůrazněn  samotným  Pánem  Ježíšem  Kristem.  V  evangeliu  Lukáše  v

            kapitole 24 ve verších 36-43 čteme:
                   36.  ‚A   když o tom mluvili, Ježíš  Sám stál  uprostřed nich a řekl   jim:  „Pokoj
                    vám!“

                   37. Ale oni se zděsili a byli plni strachu, a   domnívali se, že vidí ducha.


                   38.      A  on jim řekl:  „Proč jste tak zmateni a proč vám   takové věci přicházejí
                    na mysl?


                   39.   Pohleďte  na   Mé  ruce  a  nohy,  že  jsem  to  Já.  Dotkněte  se  Mne  a  vizte,
                    neboť   duch  přece nemá maso a kosti, jako to vidíte u Mne.“
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129