Page 127 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 127
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
Kristus a Jeho/Její celý pozitivní stav jsou ve skutečnosti negativní. Toto je jediný
logický závěr, který možno vyvodit z tohoto předpokladu. Tak tedy křesťanští kazatelé
ze svých kazatelen neustále straší své naivní následovníky Božím hněvem. Takovým
činem slouží velice pěkně samotnému negativnímu stavu. V jeho souznění Bůh je zlý a
Ježíš Kristus je zlým pochopem toho zlého Boha.
Realitou této situace je, že negativní stav je sama bída a utrpení. Je to hustá tma. Přes
toto sám sebe nepovažuje za bídný a temný. Když se vpustí duchovní světlo do této
temnoty, ukáže se pravá povaha negativního stavu, jako nejbídnější, nejprohnilejší a
nejtrýznivější stav. Náhle členové negativního stavu pocítí všechnu tu mizérii a
utrpení, jež je vlastní jejich stavu. Toto odhalení se však děje podle stupně blízkosti
pozitivního stavu k negativnímu stavu. Čím je světlo pozitivního stavu dále od
negativního stavu, tím méně, ba téměř neexistující je vědomí výskytu té bědnosti a
trýznivosti negativního stavu. A naopak: Čím blíže se dostává energie pozitivního stavu
ke stavu negativnímu, tím více se obnažuje a prožívá stav ubohosti a utrpení.
Soud nad negativním stavem neprobíhá jako nějaká parádní soudní procedura, jak to
líčí doslovný smysl v Biblí Svaté. Děje se to přibližováním pozitivního stavu do
sousedství negativního stavu. Přijde-li intenzivní pocit lásky a dobroty a čistoty stavu
moudrosti a pravdy do těsného kontaktu se členy negativního stavu, stává se pro ně
zcela nesnesitelným. Zakoušejí bídu a utrpení přirozenou jejich vlastní povaze.
Přítomnost pozitivního stavu vynáší ven z negativního stavu jenom to, co patří k
jeho pravé povaze.
Ale tím, že jsou v zevnějšnostech, věříce, že všechno přichází zvenčí, domnívají se
členové negativního stavu, že toto utrpení a bída jsou zevního původu, totiž, že
přicházejí od Pána Ježíše Krista a Jeho/Jejích andělů a duchů. Jiný druh vnímání jim
není dostupný. Je přirozeností negativního stavu být takovým. Máte zde tedy klasický
příklad projekce. Pozitivní stav je obviňován za všechna neštěstí a utrpení negativního
stavu, neboť se domnívá, že kdyby pozitivní stav neexistoval, nebylo by žádného
strádání a mizérie. A zatím opak je pravda. Pozitivní stav nepřináší nic jiného než
dobro a pravdu, lásku a moudrost se všemi kladnými myšlenkami, city a záměry.
Avšak pociťovat tyto pozitivní stavy jako takové není možno, pokud se neodhalí
opačná přirozenost negativního stavu. Čím více lásky, dobroty, moudrosti a pravdy je
do negativního stavu vléváno, tím více utrpení a bídy negativního stavu vstupuje do
vědomí a pociťuje se. Nelze velmi dobře přijmout a prožívat tyto atributy pozitivního
stavu, pokud trvá život bídy a utrpení. Zároveň však nelze se vzdát tohoto života, aniž
si uvědomíte a procítíte tuto bídu a trýzeň. Proces zbavování se strádání a mizérie je
intenzívní prožití všech emocí a stavů bídy a utrpení. Jinak by nebylo třeba se jich
zbavit. Nicméně tato zkušenost prožitku může se uskutečnit jen porovnáním
s pozitivním stavem. A proto přisune-li se pozitivní stav do blízkosti stavu negativního,
pak všechna bída a všelijaké utrpení se stanou zřejmým a pozorovatelným
zkušenostním zážitkem. Avšak v této fázi odhalení zdá se členům negativního stavu, že
jejich utrpení a bída jsou zapříčiněny Bohem a Jeho/Jejím pozitivním stavem.
Pamatujte si, prosím, že doslovný smysl Biblí Svaté používá jejich mluvu, řeč projekce.
Není jiný jazyk v negativním stavu než jazyk stavu negativního. Z toho důvodu myslí-li,
že všechna bída a trápení jsou způsobeny Bohem, pak jsou při popisování toho procesu