Page 535 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 535

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Pán  Ježíš  Kristus:  Na  první  pohled  by  se  tak  zdálo.  Ale  v pravé  realitě  tohoto
            uspořádání  se  na  to  musíte  dívat  způsobem  typického  stanoviska  metafyzické
            kosmologie.  Jak  jste  si  všimli  ve  sdělení  Dialogu  130.,  je  zřejmé,  že  předchozí  cykly
            neobsahovaly  nic  z neživota  negativního  stavu  a  lidského  neživota.  Nebyly  ve  stavu
            separace a izolace. V těchto cyklech byly tyto stavy jen v kondici potenciálnosti, ale ne
            ve  skutečnosti.  Z toho  důvodu  byly  ve  stavu  integrace  a  jednoty.  Jak  si  pamatujete
            z metafyzické  kosmologie,  aby  se  vynalezlo,  zfabrikovalo,  aktivovalo,  ustanovilo  a
            manifestovalo vůbec cokoliv, co je obsaženo v povaze, struktuře, dynamice a procesu
            negativního stavu a jeho lidského neživota, bylo nutné zrušit (dočasně neboli jen na
            určitou  dobu)  stavy  integrace  a  jednoty,  a  namísto  toho  ustanovit  stavy  izolace  a
            separace.  Protože  stavy  integrace  a  jednoty  jsou  čistě  pozitivní  povahy,  jejich
            představa  jako  taková  by  mohla  být  využita,  pokud  by  to  bylo  nutné  a  nezbytné,
            během procesu posuzování strukturálních typů integrace a jednoty, které by byly vzaty
            v úvahu pro budování příštího cyklu. Avšak, jak je zřejmé z výše uvedeného prohlášení
            v Dialogu (150.), aby se tak mohlo učinit, museli byste modifikovat a odstranit z těchto
                                        í
            cyklů  všechno,  co  souvis   s  povahou  a  kondicí,  ve  které  fungovaly  ve  svém  vlastním
            typu  jednoty  a  integrace.  Jinými  slovy,  museli  byste    z  nich  odejmout  všechno,  co
            souvisí se záležitostí potenciálnosti, že negativní stavu bude vymyšlen a zfabrikován,
            jakož  i  představu  bytí  v neplnosti  a  nekompletnosti  života  jako  takového  a  v typu
            života pozitivního stavu, za kterého působily a fungovaly.


            Během  zaznamenávání  Dialogu  130  byla  duchovní  situace  taková,  že  zahrnovala
            potřebu posoudit vůbec všechno, co bylo integrální komponentou předchozích cyklů.
            V průběhu  posuzování  bylo  objeveno  něco,  co  souviselo  se  záležitostí  integrace  a
            sjednocení. Představilo se to sentientním myslím k jejich uvážení a možnému využití
            během  vývoje  stavebních  plánů  pro  příští  cyklus  času  (až  nastane  čas  ta  učinit).
            Z pozice  toho  posuzování  se  v té  době/stavu  zdálo  jako  dobrý  nápad  vzít  tyto
            představy  a  zahrnout  je  do  procesu  budoucího  vývoje  těchto  plánů.  Avšak  jak  se
            uskutečňoval další duchovní rozvoj  a progrese a jak probíhalo odhalování některých
                      í
            tajemstv   a   záhad  (jak  je  například  obsaženo  v tomto  dialogu),  v průběhu  jejich
            posuzování  se  stalo  zřejmé,  že  mnohem  lepší  v tomto  ohledu  bude  nevyužít  nic
            z žádného z předcházejících cyklů kvůli představě nekompletnosti a neplnosti, za níž
            působily a fungovaly.

            Aby se  tomto učinila pravá a správná volba, bylo nezbytné dát každému představu, že
            jisté  věci  související  se  stavem  integrace  a  sjednocení,  bez  všeho,  co  souviselo
            s podmínkami,  za  kterých  byl  založen  život  (neplnost  a  nekompletnost),  mohly  být
            vzaty v úvahu v procesu budoucího plánování výstavby příštího cyklu. Jakmile všichni
            zvážili tuto možnost a jak bylo zaznamenáno více dialogů, všem se stalo zřejmým, že
            nebude  žádná  potřeba  uchovat  cokoliv  z oněch  cyklů,  aby  se  využily  pro  něco,  co
            souvisí s příštím cyklem.


            Jak vidíte z výše uvedeného příkladu, dává vám to velmi dobrou představu o tom, jak
            nastávají změny a jak jsou manifestovány a využívány principy duchovní progrese; a
            jak každý může a smí změnit svůj názor vůbec na všechno. Toto je jeden z důležitých
            důvodů, proč bylo takovým zdánlivým rozporům a nesrovnalostem dovoleno se udát
            dokonce  na  platformě  těchto  dialogů.  Je  to,  kromě  jiného,  pro  jasnou  ilustraci  a
   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540