Page 514 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 514
DIALOG 149
jež nevedou nikam. Avšak nemůžete je odložit nebo se jich zbavit, dokud nezobrazí a
nepředvedou všechny aspekty svého pseudoživota neboli toho, co nikdy nevolit.
Deziderova otázka nebere v úvahu tyto důležité faktory nebo záležitosti. Jestliže
přemýšlíte logicky dle pravé logiky pozitivního stavu, a ne dle pseudologiky typicky
lidské mysli, můžete jasně rozpoznat, že nebylo jiné cesty, než postupovat tímto
způsobem, aby se každému zachovala pravá svoboda volby. Z tohoto důvodu a s tímto
na mysli se uvedly do pohybu jen jisté omezené aspekty pravého života pozitivního
stavu, aby nezasahovaly do svobody volby samotné. Pokud jsou k dispozici jen takové
omezené aspekty, je obtížné ve vztahu k relativním sentientním entitám hovořit o
absolutní čistotě pozitivního stavu. Neexistovala taková věc, jako je ryzí a absolutní
čistota. To vše bylo/je relativní, dokonce i když se to aplikuje na současný pravý život
každého v pozitivním stavu. Tím, že nemají tuto ryzí čistotu takovou, jaká je ve Mně,
není vůbec nemožné přijít s ideou něčeho, co není čisté. Jestliže to není čisté, potom od
tohoto kroku k následujícímu kroku započetí zla je jen velmi krátká vzdálenost.
Koneckonců sentientní mysl není nemyslící, nechtějící, nesvobodný a bezcitný
automat. Dokonce i když je relativní, byla nadělena všemi druhy vlastností, které ji
umožňují, aby nezávisle sama od sebe, sama sebou přemýšlela, chtěla, cítila, činila
všechny druhy rozhodnutí, byla vynalézavá atd. V průběhu využívání těchto
rozsáhlých schopností a majíc všechny druhy příležitostí s tím, že je vynalézavá ve
všech aspektech svého života, mohla také objevit něco, co není pozitivní povahy nebo
co nepřichází ode Mne. Toto je věčná výsada. Tím, že nemá absolutní stav pozitivnosti
ve svém relativním životě, tímto faktorem a faktorem potřeb být vynalézavá, kteréžto
potřeby a schopnosti byly vštípeny do její relativní sentientní mysli, mohla velmi
snadno přijít se všemi těmi existenčními otázkami, jež nakonec vedly k vynalezení,
aktivaci, ustanovení a manifestaci negativního stavu se všemi jeho zly a nepravdami.
A to je vše, co se může odpovědět na Deziderovu první otázku. Pokračuj, Petře, a
parafrázuj jeho druhou otázku.
Petr: Jeho druhá otázka je následující: Autor TNR (míněno Ty, Pán Ježíš Kristus)
prohlašuje, že On/Ona je Absolutní Pravda, Absolutní Pozitivnost a Absolutní Bytost. Na
druhé straně všechny stvořené nebo pseudostvořené sentientní entity jsou relativními
bytostmi, omezené ve svých schopnostech cokoli pochopit... Otázka zní: Je logicky možné,
aby kdokoliv se svou omezenou schopností něco pochopit mohl rozpoznat, že Autor TNR
je Absolutní: Absolutní Pravda, Neomezená Pozitivnost, Neomezená Moudrost atd.? Dle
mého názoru jestliže pohlížím na něco, co je větší, než mé omezené vnímání může
pojmout, pak nemohu rozeznat, zda to něco - mimo horizont mého vnímání - má nějaká
omezení, nebo ne. Konec druhé otázky.
Pán Ježíš Kristus: Také odpověď je plně odvoditelná ze všeho, co je obsaženo v Mém
Novém zjevení. Dokonce i když struktura lidské mysli je taková, že je nejomezenější a
nejvíce omezující v porovnání s kýmkoliv v Mém Stvoření, nicméně byla vybavena
mnoha nástroji, které každému, kdo je náležitě a se správným úmyslem a motivací
využívá, dávají přesvědčující pocit, že Pán Ježíš Kristus je Absolutní ve všech Svých
Atributech, Rysech a Vlastnostech. Lidská mysl má takové duchovní a mentální
schopnosti, jako jsou spolehnutí se ,víra, důvěra a přesvědčení i jejich odvozeniny -
logiku, rozum, racionalitu, inteligenci, deduktivní a induktivní schopnosti, analýzu a