Page 511 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 511

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            sentientní  entity  k Absolutnímu.  Třetí  je  záležitost  povahy  pozitivního  stavu
            samotného, který v tomto bodě nebyl aktivován do stavu své plnosti a úplnosti.

            Jestliže vezmete v úvahu, že stvoření všech sentientních entit se může udát jen z pozice
            Absolutní  Svobody  Volby,  pak  v tomto  případě  pro  to,  aby  se  ustanovil  jakýkoliv
            smysluplný  a  reciproční  vztah  mezi  Absolutním  Stvořitelem  a  všemi  ostatními
            relativními sentientními entitami, jim musíte dát stejný typ svobody volby. Z čeho se
            svoboda  volby  obvykle  skládá?  Skládá  se  z různých  možností,  které  definují  povahu
            jakékoliv spřízněnosti. Aby byl každý skutečně svobodný, musíte mu také dát možnost,
            že  nechce  být  spřízněný.  Takže  není  správné  předpokládat,  že  idea  odmítnutí
            Stvořitele jako Pravého Zdroje života vzešla z ničeho. Jako integrální součást svobody
            volby  byla  implantována  do  samotného  jádra  sentientní  mysli  od  počátku  jejího
            stvoření.  Žádné  počáteční  stvoření  nemohlo  nastat,  aniž  by  existovala  takoví  idea,
            protože  by  to  připravilo  jedince  o  možnost  nechtít  učinit  to  či  ono;  neboli  v tomto
            případě, nechtít mít vztah se Mnou. Tato idea sama v sobě není negativní. Je pozitivní.
            Jakákoliv svoboda volby se musí zakládat na pozitivním základě bez vnucování, hrozeb
            či nátlaků. Jinak by to nebyla pravá svoboda. Tato idea se stává negativní nebo zlou, jen
            a jen pokud je zvolena, opakuje se ještě jednou, něčí vlastní svobodnou volbou jako
            jediná uskutečnitelná a možná alternativa.

            Aby bylo možno mít jasné představy o čemkoliv vůbec, a nejen o této konkrétní ideji,
            kvůli svobodě volby musíte do takových idejí také zahrnout vymezení všech důsledků,
            výsledků a následků jejich přijetí, aktualizace a realizace, jakož i jejich odmítnutí. Sama
            idea odmítnutí, samotnými svými energiemi svého odmítnutí, jak je odmítnuta nebo
            odvržena, dává vzniknout nebo se objevit zóně vymístění, do které může ta odmítnutá
            idea  vypadnout  (viz  například  Kapitola  21.  v Novém  zjevení  Pána  Ježíše  Krista).
            Takto se objevila zóna vymístění a takto je udržována.

            Protože Já jsem  byl Tím, Kdo vštípil takovou ideu do myslí všech sentientních entit,
            mohlo  by  se  jevit,  že  Já  jsem  také  Ten, Kdo způsobil, že  se  objevil negativní stav  se
            všemi jeho zly a nepravdami. Nepravda takového závěru pramení z faktu, že se logicky
            předpokládá,  že  idea  samotná  obsahuje  vše  špatné  nebo  zlé.  Co  však  obsahuje,  je
            pojem svobody volby být, či nebýt, mít vztah, či nemít vztah, zvolit si, nebo nezvolit si
            to či ono a všechno ostatní ‚to‘ či ‚ono‘. Pojetí svobody volby je bez ohledu na to, jaká ta
            volba  je,  dle  logického  úsudku,  protože  vám  dává  možnost  volby,  touto  samotnou
            možností  volby  sama  v sobě  a  o  sobě  pozitivní.  Protože  taková  představa  je  čistě
            pozitivní  a  protože  vychází  z Absolutní  Pozitivnosti,  nemohu  být  považován  za
            Iniciátora nebo Uskutečňovatele čehokoliv zlého, falešného a negativního.


            Jak je možné, že jsouce čistě pozitivní, mohly sentientní entity přijít s potřebou tu ideu
            aktivovat  tím,  že  si  ji  zvolily  za  jedinou  životaschopnou  alternativu  nebo  možnost?
            Odpověď na tuto otázku závisí na tom, z jaké pozice taková idea vynalezení a aktivace
            negativního  stavu  přišla.  A  to  nás  přivádí  ke  druhé  záležitosti  stupně  a  kvality
            relativity,  ze  které  se  každá  sentientní  entita  skládá.  Problém  s vašim  lidským
            pojímáním  v tomto  ohledu  je  v tom,  že  jste  nekriticky  předpokládali,  že  stupeň  a
            kvalita každé jednotlivé sentientní entity je paušálně stejná. Takže podle této falešné
            domněnky neexistuje žádný rozdíl mezi relativitou jedné sentientní entity a relativitou
            jakékoliv jiné sentientní entity. Jenže pravdou v tomto je, že nikdo není stejný ve své
   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516