Page 506 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 506
DIALOG 148
kondici pozitivního stavu. Kdyby se toto někdy stalo (a nakonec, pokud by se
nenastolilo uzavření nebo neprovedlo znepřístupnění stromu života, sentientní mysli
by samou svou strukturou a povahou byly schopny tomu přikývnout), v tom případě
by plnost a kompletnost pozitivního stavu nikdy nemohla dospět ke své žádoucí
plodnosti. Jakmile něco učiníte nesmrtelným a věčným, tímto faktorem se to nemůže
zastavit nebo nahradit něčím jiným, protože to zabírá místo všemu ostatnímu.
Důsledek takové nemožné a hypotetické situace by byl takový, že ani neživot
negativního stavu, ani jeho lidský neživot by nemohl být eliminován, protože samotná
představa a význam stavu něčeho, co je nekompletní a neplné, dává také negativnímu
stavu impuls pokračovat taktéž na věčnost. Vždyť takový stav jako tento byl na prvním
místě založen výhradně kvůli pseudojsoucnu a pseudobytí negativního stavu a jeho
lidského neživota. Aby se předešlo tomu, že by se to kdy událo, bylo nutno také pro
všechny v pozitivním stavu uzavřít přístup ke stromu života. Jinak by celý tento podnik
dvou opačných manifestací sentientních myslí skončil tragédií, která by spočívala
v nemožnosti nikdy nic změnit ohledně nich samých, jejich stavů a kondic a ohledně
čehokoliv vůbec. Toto je velmi přesvědčivé odůvodnění, proč bylo absolutně nezbytné
uzavřít přístup ke stromu života.
Ještě jedním tajemstvím, které se odvozuje od výše zmíněného tajemství, bylo to, že
v průběhu dohody či smlouvy uzavřené mezi Mnou a sentientními entitami bylo
stanoveno, že všechny životy všech sentientních entit, za jejich současné kondice a
stavu, vyprší na konci tohoto cyklu času/stavu/procesu. Jestliže jejich současný život
není ve stavu plnosti a kompletnosti, v tom případě takový život nemůže pokračovat
navždy. Aby se tomuto zabránilo, znemožnil se přístup k jeho nesmrtelnosti a
zvěčnění. Ale co se stane, až se uzavře současný cyklus, ustanoví se přechodný stav a
poté bude zahájen nový cyklus? Protože v té době/stavu nejenže nezbude nic
z neživota negativního stavu a lidského neživota, ale nebude také více žádných tužeb,
chtění, chtíčů, vůlí, vzpomínek nebo čehokoli, co máte v tomto ohledu, co se týká všeho,
co je obsaženo v negativním stavu a lidském neživotě, bude nastolena zcela odlišná
situace.
Tato hluboce a kvalitativně odlišná situace je naznačena v něčem, co jsem řekl andělovi
církve v Efezu, Kapitola 2, verš 7 ve Zjevení (Apokalypse). Zde se říká: ‚Tomu(té), kdož
zvítězí, Já dám jíst ze stromu života, který je uprostřed Božího ráje.‘ Ten, kdož zvítězí
(úmyslně jsem přidal slovo ‚té‘ ke slovu ‚ten‘, což je vynecháno ve zmíněném textu), je
ten, kdo je navždy totálně, kompletně, zcela a absolutně osvobozený od všech tužeb,
přání, chtění, vůlí atd. mít něco společného s neživotem negativního stavu a lidským
neživotem. Za těchto okolností, jakmile nebude žádné jiné nebezpečí učinit
nesmrtelným a zvěčnit něco z negativního stavu a jeho lidského neživota, jakož i něco
z nekompletnosti a neplnosti pozitivního stavu, bude obnoven přístup ke stromu
života neboli ke znalosti, jak učinit nesmrtelným a věčným sebe samé i vlastní životy
v této nové kondici. Taková obnova bude nutná, aby už nikdy nebyla žádná potřeba
pro omezování jejich životů pouze na jeden cyklus času/stavu/procesu. Podmínka
vypršení jejich životů na konci tohoto cyklu, která je v oné dohodě či smlouvě, bude
zrušena, až vstoupí do poslední fáze přechodného období. Bude to během této poslední
fáze, kdy proces této obnovy bude postupně a pomalu zkompletován.