Page 340 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 340

DIALOG 134

            Avšak  s této  naší  situaci  je  jeden  z uvedených  jedinců  v Absolutním  Stavu  a
            Rozpoložení a ten druhý je ve stavu a rozpoložení relativním. Z hlediska někoho, kdo je
            relativní, se  Ten, Kdož je  Absolutní, jeví jako hodně  nad  tím relativním a  hodně  mu
            vzdálený.  V tomto  ohledu  se  Absolutní  ve  Své  Absolutní  Povaze  a  Struktuře  jeví
            relativnímu jako nepochopitelné, nepřístupné a hodně mimo čehokoli, co je relativní
            s to pojmout. Z této situace se objevuje na straně relativního iluze, že Absolutní se vždy
            nachází  nebo  je  umístěno  někde  nebo  někdy,  jež  relativní  ze  své  pozice  či  situace
            nemůže  nikdy  dosáhnout  nebo  k němuž  nemůže  přistoupit.  Aby  se  tato  podivná
            situace definovala nebo aby se této situaci poskytlo zdání reality, relativní potřebuje
            přijít  na  nějaké  pojmenování,  jež  by  reflektovalo  způsob,  kterým  relativní  může
            pojímat  a  vztahovat  se  k Absolutnímu.  Takže  toto  pojmenování  bylo  vyvinuto  a
            ustanoveno relativním, aby mu poskytlo jakési hmatatelné a konkrétní vnímání, či lépe
            řečeno pevný orientační bod, z něhož by relativní mohlo pojímat a na základě toho se
            vztahovat ze své vlastní subjektivní pozice k Absolutnímu. Pojem, který byl pro toto
            označení použit, je pojem ‚Bůh‘.

            Problémem  u  tohoto  pojmu,  jak  byl  relativní  sentientní  myslí  vyvinut  a  ustanoven,
            bylo,  že  dle  své  definice  umísťuje  Absolutno  vně  a  mimo  od  vlastní  pozice,  místa,
            prostoru,  času,  rozpoložení  a  procesu  atd.  toho  relativního.  Relativní  není  schopno
            rozeznat  možnost,  že  Absolutní  by  mohlo  zaujímat  stejné  místo,  stav,  rozpoložení,
            proces atd. jako to relativní. Z této omezenosti a nezpůsobilosti relativní zfabrikovalo
            iluzi  subjektivního  modu  vnímání  tohoto  faktu  a  na  základě  toho  nevzalo  na  zřetel
            možnost  simultánního  a  synchronního  objektivního  modu  spolujsoucna  a  spolubytí
            jich  obou.  Takže  Bůh  jako  Absolutní  Entita  je  relativní  entitou  pojímán  jako  Někdo,
            Kdož přebývá ve Svém Vlastním Stavu, Rozpoložení, Procesu, Místě, Čase atd. vzdálen
            čemukoli, co relativní entity mohou pojímat nebo chápat. Toto je ovšem úplný opak
            pravé  reality  Boží  pozice,  stavu,  místa,  času  a  čehokoli,  co  máte.  Rozpornost  tohoto
            předpokladu  ohledně  Boha,  jak  byl/je  pojímán  relativním,  je  zřejmá  z faktu,  že  Bůh
            jako takový je Absolutní. Jestliže On/Ona je Absolutní, v takovém případě je kdekoli,
            kdykoli,  v každém,  s každým,  s čímkoli  a  v čemkoli.  Jestliže  byste  mohli  skutečně
            pojímat Boha jako Někoho, Kdož je oddělený a izolovaný od bytí s vámi a ve vás, v tom
            případě by nemohl být Absolutní. Avšak přesně o toto jde v tom, jak relativní vymezuje
            a označuje Absolutní pojmem ‚Bůh‘.

            Kvůli  faktu,  že  pojem  ‚Bůh‘  byl  vyvinut  a  ustanoven  na  takovém  nesprávném  a
            iluzorním předpokladu, nemůže odrážet pravou realitu Povahy a Struktury Absolutní
            Entity,  v tomto  případě  Mě  jako  Pána  Ježíše  Krista.  Z těchto  zřejmých  faktů  můžete
            jasně  cítit  nepříhodnost  této  situace  či  nepříhodnost  užívání  označení  ‚Bůh‘.  Toto
            označení  Mne  odvádí  od  každého,  kdo  je  relativní.  Přesto  dle  samé  definice  Mé
            Absolutní  Povahy,  pokud  Já  Jsem  Absolutní  -  což  Jsem,  v takovém  případě  by  cokoli
            relativní nemohlo ani na zlomek nanosekundy existovat v sobě, sebou, o sobě a ze sebe
            bez  Mé  osobní  a  jedinečné  přítomnosti  v tom  relativním,  kterážto  přítomnost
            umožňuje  tomu relativnímu  vůbec být a  existovat.  Zároveň je velkou pravdou, že  Já
            jsem přítomen někde a někdy jinde mimo kohokoli či čehokoli, zatímco jsem přítomen
            v nich,  jakož  ve  všech  časech  a  ne-časech.  Takže  jak  z tohoto  faktu  vidíte,  oba
            předpoklady jsou správné.
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345